MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Wspomaganie w "Sportline" - jest różnica?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=39816
Strona 1 z 1

Autor:  szymon.dziawer [ sob mar 14, 2009 6:11 pm ]
Tytuł:  Wspomaganie w "Sportline" - jest różnica?

Czym tak właściwie charakteryzuje się wersja "Sportline"?
Oprócz stylistycznych różnic mamy tam też nieco sztywniejsze zawieszenie - zgadza się, czy nie?
Czy dodatkowo wspomaganie kierownicy jest nieco osłabione - kierownica chodzi nieco ciężej, niż w zwykłej wersji?
Pozdrawiam
Szymon

Autor:  beet [ sob mar 14, 2009 9:46 pm ]
Tytuł: 

A wpisales sportline w wyszukiwarke? Bylo pare postow na ten temat, chociazby ten. Ja nie odczulem roznicy w sile wspomagania, chociaz przelozenia przekladni kierowniczej moga byc inne, na seryjnym ogumieniu raczej sie tego nie odczuje. Pompy z tego co mi wiadomo sa takie same. A stylistycznych roznic oprocz emblematow na listwach przednich blotnikow czy lekko obnizonej sylwetce przy zawieszeniu sportline raczej nie uswiadczysz. Elementy wyposazenia sportline mozna bylo dosyc dowolnie laczyc, takze trzeba patrzec w VIN coby sie cos wiecej dowiedziec.

Pozdrawiam

Autor:  szymon.dziawer [ ndz mar 15, 2009 9:51 am ]
Tytuł: 

beet pisze:
A wpisales sportline w wyszukiwarke?

Oczywiście.
Po wpisaniu w wyszukiwarce "W124 wspomaganie kierownicy sportline", odznaczeniu "szukaj wszystkich słów" i wybraniu "forum współczesne" znaleziono "NIC".
Czy za każdym razem przed zasadniczą częścią postu/pytania mam pisać usprawiedliwienie, że owszem, szukałem przez wyszukiwarkę, ale nie otrzymałem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi, więc pokornie proszę, aby szacowne grono zechciało podzielić się ułamkiem ze swojej wszechwiedzy?
Pozdrawiam
Szymon

Autor:  VALENTINE123 [ ndz mar 15, 2009 1:53 pm ]
Tytuł: 

Wersja Sportline ma inne: sprężyny (twardsze i nizsze), amortyzatory, drążki stabilizatora (grubszy)i , rozmiar opon (205/60)i szerokość felg (7cali)oraz nastawy geometrii .
Nic mi nie wiadomo o innym wspomaganiu kiery.

Autor:  aegm [ ndz mar 15, 2009 2:05 pm ]
Tytuł: 

w jednym z prospektow na temat Sportline jest tak napisane:istotnie zmiany w zawieszeniu:o 20% twardsze amory i sprezyny.20mm obnizone zawieszenie,bardziej bezposredni uklad kierowniczy,sportowe kubelkowe fotele z przodu i z tylu,kierwonica i lewarek ze skory,felgi i ogumienie szersze.

Autor:  beet [ ndz mar 15, 2009 8:57 pm ]
Tytuł: 

szymon.dziawer pisze:
Po wpisaniu w wyszukiwarce


A po co tak dokladnie, domy buduje sie z cegielek, a nie gotowych scian (chyba ze w USA ;) ). Takze bez nerwow, tylko wyszukiwarke traktuj jakbys pytal za granica o droge, proste zwroty - szybsza i trafniejsza odpowiedz.

Autor:  VALENTINE123 [ ndz mar 15, 2009 9:08 pm ]
Tytuł: 

aegm pisze:
bardziej bezposredni uklad kierowniczy



Moze dlatego ,ze kiera w wersji sportline jest mniejsza 390mm .Sprawdziłem w EPC ze przekładnia kierownicza jest taka sama.

Autor:  beet [ ndz mar 15, 2009 9:22 pm ]
Tytuł: 

VALENTINE123 pisze:
Sprawdziłem w EPC ze przekładnia kierownicza jest taka sama.


Ja wlasnie nie moglem dotrzec do zadnych danych co do wartosci przelozen przekladni kierowniczej, ale musze powiedziec, ze subiektywne odczucie jest rzeczywiscie takie, ze auto szybciej reaguje na ruchy kierownica i raczej nie przypisywalbym tego tylko kierownicy. Moze ma na to wplyw ta inna geometria zawieszenia, a moze sa jeszcze jakies inne roznice w detalach budowy ukladu kierowniczego o ktorych producent nie wspomina? Nie mialem na stole dwoch takich ukladow, takze moge sobie tylko gdybac, ale cos jednak zostalo poprawione.

Autor:  laudan [ ndz mar 15, 2009 10:25 pm ]
Tytuł: 

Pompy wspomagania w zaleznosci od wersji maja rozne cisnienia robocze od bodajze 90 barow, do 150 (2 funkcyjne). Pewnie stad wynikaja rownice w odczuciu sily wspomagania.

Autor:  szymon.dziawer [ pn mar 16, 2009 12:16 am ]
Tytuł: 

Dzięki za wszystkie odpowiedzi i gdybania.
Moje odczucia są takie:
- w mojej 500E kierownica chodzi "lekko"
- w 300TD (obecnie Tatowej) "ciężko" - a bynajmniej nie jest to wersja "Sportline" - domniemywałem jakąś awarię/niedomaganie, ale mechanicy mówią, że chyba jest wszystko ok. i się czepiam
- w 300TDT chodzi "lekko" - jak w 500E
- w 280TE jedna taką, którą jeździłem [zlosnik] chodzi nieco ciężej - a jest to wersja "Sportline", więc stąd biorą się moje pytania.

beet pisze:
Takze bez nerwow
zawsze bez nerwów, ale WYDAJE MI SIĘ że nie było/nie odnalazłem wątku traktującego "wspomaganie" i "sportline".

Pozdrawiam
Szymon

Autor:  beet [ pn mar 16, 2009 12:30 am ]
Tytuł: 

Radze sie przyjrzec w takim razie ukladowi kierowniczemu, glupi amortyzator drgan ukladu kierowniczego czy juz ciut mniej glupi sworzen moze sie przyczynic do ciezszej pracy calego ukladu, jak i sporo innych teili. Obedzie sie bez gdybania, jak wszystko sam zdiagnozujesz i wymienisz zuzyte czesci, bo pisac, ze moje W202 lepiej reaguje na ruchy kierownica niz budyniowy W210 kolegi, mimo ze nie ma maglownicy, moge do konca tego forum. I uzywaj "okejek", bo my caly czas walczymy o zelazka i inne wyposazenie firmy Cepter.

Autor:  szymon.dziawer [ pn mar 16, 2009 10:46 am ]
Tytuł: 

beet pisze:
"okejek"

Kim są okejki? :-?
Pozdrawiam
Szymon

Autor:  szymon.dziawer [ wt sie 25, 2009 1:33 pm ]
Tytuł: 

Jestem świeżo po zrobieniu zawiasu w Oliwce i okazało się, że po przesypaniu niniejszego kierownica zaczęła chodzić zdecydowanie lżej. Podobno były zapieczone - no te - co trzymają na górze amortyzatory.
Pozdrawiam
Szymon

Autor:  ukaniu [ wt sie 25, 2009 2:21 pm ]
Tytuł: 

szymon.dziawer pisze:
Podobno były zapieczone - no te - co trzymają na górze amortyzatory.

Poduszki - one nie mają wpływu na łatwość kręcenia kierownicą, tutaj nie ma łożyskowania.
Prędzej dolne przeguby wahaczy i łożyskowanie prawego wspornika drążków kierowniczych.
Sportline może mieć drobne różnice (na trochę szybsze) w przełożeniu kierownica-koła. Gdzieś mignęły mi pdfy ze zmianami w zawiasie w zależności od wersji i roku, poszukam.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/