MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 4:04 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz mar 15, 2009 11:30 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Witam,
czy szanowni Koledzy orientują się, gdzie w obudowie przekładni kierowniczej ze wspomaganiem w MB W201 znajduje się korek spustowy umożliwiający opróżnienie przekładni ze zużytego oleju AFT? Czy rolę tegoż pełni korek zatykający otwór do wkręcania śróby centrującej przekładnię?
Opróżnianie przekładni poprzez odkręcanie przewodu wydaje mi się nieco "non-profi".
Pozdrawia zainteresowany Leopold

PS. A jak mi jeden który dowcipniś napisze "szukajka" to donner und wetter :)

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 15, 2009 11:38 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Oglądnij przekładnie dokładnie od spodu.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 15, 2009 12:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Tam jest śrubka na klucz 17. To jest korek spustowy i jednocześnie kasator luzów przekładni w pozycji kół "na pwrost". Po wykręceniu wyjdzie również spężynka i takie metalowe 2 tulejki. Trzeba zwrócić uwagę jak były włożone.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 15, 2009 1:14 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Mor pisze:
Tam jest śrubka na klucz 17. To jest korek spustowy i jednocześnie kasator luzów przekładni w pozycji kół "na pwrost".


Upss, czyli "przy okazji" można sobie kompletnie rozregulować przekładnię !?! To juz lepiej jednak ściągnąć przewód :o
Pozdrawia zawiedziony Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 15, 2009 1:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
leopold pisze:
Upss, czyli "przy okazji" można sobie kompletnie rozregulować przekładnię !?

Nie można. Wykręcasz, spuszczasz olej, składasz jak było i po kłopocie.
A tak to należy poskładać:
Obrazek

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 15, 2009 1:39 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Dziękuję i polecam się
Pozdrawia Leopold

PS. Punkcik poleciał :)

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 15, 2009 2:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2004 6:23 pm
Posty: 564
Lokalizacja: WROCŁAW-Bristol UK
Mor pisze:
To jest korek spustowy i jednocześnie kasator luzów przekładni w pozycji kół "na pwrost".

czyli rozumiem że są 2 śruby do kasowania luzu?? jedna to co wyżel a druga to z nakrętką kontrującą...tak??

_________________
MB W123 300D 80r. Czarnoksiężnik
MB S123 280TE 84r.-srebrny dawca
MB S123 280TE 83r.-zielonkawy project
MB S123 280TE 82r.-GRÜN Gurke=OGÓR
MB S124 280TE 96r.-BeetrooT
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11764 ... CT7881.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 15, 2009 3:21 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
ZORTOX pisze:
czyli rozumiem że są 2 śruby do kasowania luzu??

Nie, to jest element hydrauliczny, nieregulowany. On działa automatycznie. Dotyczy tylko jazdy na wprost Dlatego ważne jest "wyzerowanie" przekładni przy użyciu odpowiedniej śrubki (albo innej samoróbki) albo poprzez zestawienie nacięć w późniejszych przekładniach - podczas montażu przekładni/koła kierowniczego, a jeśli nie ma pewności jak było to wcześniej zrobione - przy ustawianiu zbieżności kół.
Obrazek

Śruba od ręcznego kasowania luzów to co innego. Znajduje się na górze przekładni.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 15, 2009 4:21 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ja robie tak:
Odkręcam przewody od pompy i kręcę kierownicą w lewo i w prawo (koła w górze) płyn zostanie całkowicie wypchnięty przewodami z przekładni. Nigdy nie odkręcałem tej śruby w celu spuszczenia oleum, pewnie jakaś jego ilość zostanie ale chyba nie zbyt wiele, bo płyn po wymianie jest klarowny.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl