MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Przekładnia kierownicza, wspomaganie, usuwanie starego ATF
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=39832
Strona 1 z 1

Autor:  leopold [ ndz mar 15, 2009 11:30 am ]
Tytuł:  Przekładnia kierownicza, wspomaganie, usuwanie starego ATF

Witam,
czy szanowni Koledzy orientują się, gdzie w obudowie przekładni kierowniczej ze wspomaganiem w MB W201 znajduje się korek spustowy umożliwiający opróżnienie przekładni ze zużytego oleju AFT? Czy rolę tegoż pełni korek zatykający otwór do wkręcania śróby centrującej przekładnię?
Opróżnianie przekładni poprzez odkręcanie przewodu wydaje mi się nieco "non-profi".
Pozdrawia zainteresowany Leopold

PS. A jak mi jeden który dowcipniś napisze "szukajka" to donner und wetter :)

Autor:  THC [ ndz mar 15, 2009 11:38 am ]
Tytuł: 

Oglądnij przekładnie dokładnie od spodu.

Autor:  Mor [ ndz mar 15, 2009 12:16 pm ]
Tytuł: 

Tam jest śrubka na klucz 17. To jest korek spustowy i jednocześnie kasator luzów przekładni w pozycji kół "na pwrost". Po wykręceniu wyjdzie również spężynka i takie metalowe 2 tulejki. Trzeba zwrócić uwagę jak były włożone.

Autor:  leopold [ ndz mar 15, 2009 1:14 pm ]
Tytuł: 

Mor pisze:
Tam jest śrubka na klucz 17. To jest korek spustowy i jednocześnie kasator luzów przekładni w pozycji kół "na pwrost".


Upss, czyli "przy okazji" można sobie kompletnie rozregulować przekładnię !?! To juz lepiej jednak ściągnąć przewód :o
Pozdrawia zawiedziony Leopold

Autor:  Mor [ ndz mar 15, 2009 1:22 pm ]
Tytuł: 

leopold pisze:
Upss, czyli "przy okazji" można sobie kompletnie rozregulować przekładnię !?

Nie można. Wykręcasz, spuszczasz olej, składasz jak było i po kłopocie.
A tak to należy poskładać:
Obrazek

Autor:  leopold [ ndz mar 15, 2009 1:39 pm ]
Tytuł: 

Dziękuję i polecam się
Pozdrawia Leopold

PS. Punkcik poleciał :)

Autor:  ZORTOX [ ndz mar 15, 2009 2:26 pm ]
Tytuł: 

Mor pisze:
To jest korek spustowy i jednocześnie kasator luzów przekładni w pozycji kół "na pwrost".

czyli rozumiem że są 2 śruby do kasowania luzu?? jedna to co wyżel a druga to z nakrętką kontrującą...tak??

Autor:  Mor [ ndz mar 15, 2009 3:21 pm ]
Tytuł: 

ZORTOX pisze:
czyli rozumiem że są 2 śruby do kasowania luzu??

Nie, to jest element hydrauliczny, nieregulowany. On działa automatycznie. Dotyczy tylko jazdy na wprost Dlatego ważne jest "wyzerowanie" przekładni przy użyciu odpowiedniej śrubki (albo innej samoróbki) albo poprzez zestawienie nacięć w późniejszych przekładniach - podczas montażu przekładni/koła kierowniczego, a jeśli nie ma pewności jak było to wcześniej zrobione - przy ustawianiu zbieżności kół.
Obrazek

Śruba od ręcznego kasowania luzów to co innego. Znajduje się na górze przekładni.

Autor:  ukaniu [ ndz mar 15, 2009 4:21 pm ]
Tytuł: 

Ja robie tak:
Odkręcam przewody od pompy i kręcę kierownicą w lewo i w prawo (koła w górze) płyn zostanie całkowicie wypchnięty przewodami z przekładni. Nigdy nie odkręcałem tej śruby w celu spuszczenia oleum, pewnie jakaś jego ilość zostanie ale chyba nie zbyt wiele, bo płyn po wymianie jest klarowny.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/