MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

PLYWANIE OBROTOW NA BIEGU JALOWYM
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=39875
Strona 1 z 1

Autor:  calka_80 [ pn mar 16, 2009 5:40 pm ]
Tytuł:  PLYWANIE OBROTOW NA BIEGU JALOWYM

cze posiadacze mesiow :) mam problem z obrotami na biegu jałowym na goracym silniku. plywaja mi obroty i lekko rzuca silnikem na biegu jalowym i jak dodam gazu gwałtownie to sie zadlawi takze lekko rzuci sinikeim i dopiero wchodzi na obroty.czytalem forum i jedni mowia ze silniczek krokowy drudzy przeplywomierz ja juz zglupialem moze ktos doradzic co to moze byc. Ale moze takze byc uszkodzona sonda lambda czy cewka.

POZDR
MB C180 96R

Autor:  kompressor [ pn mar 16, 2009 8:33 pm ]
Tytuł: 

Przepływka lub przepustnica lub świece,kable WN,cewki.
Rozumiem że gazu brak i jest to m111.

Autor:  sniechu19 [ wt mar 17, 2009 8:01 am ]
Tytuł: 

Ja walczyłem z falowaniem jakieś 0,5 roku i uszczelniałem dolot powietrza (tzw. lewe powietrze) przekładałem przepływomierz, nowe kable, nowe świece itd. a co się okazało jak wreszcie miałem jak sprawdzić sondę okazało sie że nie działa (to wyjaśniało zwiększone spalanie) Wymieniłem i jest gicior :) mało pali śmiga jak marzenie. Dodam że w mojej MB mam układ LH-jetronic :)
Powodzenia w walce :)

Autor:  Katrina [ wt mar 17, 2009 8:34 pm ]
Tytuł: 

powiedz mi.. zwiekrzone spalanie czyli ile..? czy dka 2300 Kopmpresor 12 litrow w miscie to duzo..? i jak sprawdzic sonde..? bo trez walcze jakis czas z tym delikatnym falowaniem..

Autor:  kompressor [ wt mar 17, 2009 8:48 pm ]
Tytuł: 

Sonde możesz sprawdzić miernikiem lub na kompie przy podglądzie parametrów pracy silnika.

Duże spalanie to znaczy duuuzzzeee, nie jest to na pewno 12 l po mieście przy tym silniku.

Tyle że od sondy raczej nie powinien falować, bardziej od przepływomierza lub uszkodzonej przepustnicy.

Autor:  Omen [ śr mar 18, 2009 7:11 am ]
Tytuł: 

W M111 zlokalizowanie falowania graniczy z cudem, jeśli komuś to nie przeszkadza a obroty falują tylko lekko to nie ma sensu się bawić w wymianę przepustnic itp. Przepływomierz można, jełśi jest siadnięty samochód będzie lepiej jeździł. U mnie też lekko falują, poprawiły się po wymianie przepływki, sonda jest OK, świece i kable nowe, regulator ciśnienia paliwa nowy. I nadal lekko falują. Mam automata i na N falują mniej niż na P ;)

Autor:  sniechu19 [ śr mar 18, 2009 7:52 am ]
Tytuł: 

U mnie większe spalanie to 16l lpg na trasie a teraz na nowej sondzie i nie falujących obrotach 11 tak więc różnica jest. Też byłem zdziwiony że to sonda zadecydowała o nie falijących obrotach ale próbowałem wiele i jej wymiana się opłaciła :)

Autor:  Katrina [ sob mar 21, 2009 11:32 am ]
Tytuł: 

kurcze .. wlasnie niewiem czy to ruszac bo niefaluje duzo i mi to generalnie nieprzeszkadza. tylko czasem lapie "muła" tzn nie ze strasznego ale mam wrazenie ze czasem jedzie lepiej a czasem gorzej. najlepiej silnik pracuje i auto jedzie na zimniutkim silniku. w tedy ma takiego kopa ze az chce sie gaz wciskać.

Autor:  SZOSTAK [ wt kwie 28, 2009 2:22 pm ]
Tytuł: 

Też mam problem z tym delikatnym falowaniem, ale bardzo rzadko najczęściej jak temp na zewnątrz przekracza 15/20 stopni i silnik się trochę rozgrzeje i tu pierwsze pytanie? czy m111 stki się naprawde tak przegrzewają w lato temperatura wskakuje mi na ponad 80C, to norma?

a 2 to czy na luzie lub N jak się wkręca go na obroty to przy 4,5 tys ma odcięcie? bo u mnie jak dochodzi do 4,5tys to tak jak by odcinał wache i sie dalej nie kręci...

Autor:  Janfocus [ wt kwie 28, 2009 4:02 pm ]
Tytuł: 

Katrina pisze:
najlepiej silnik pracuje i auto jedzie na zimniutkim silniku. w tedy ma takiego kopa ze az chce sie gaz wciskać.

proponuję sprawdzić szczelność dolotu... Lewe powietrze zubaża mieszankę, dlatego jak jest zimny i dostaje więcej paliwa jedzie miodzio... Drugi trop to elektryka, a potem inne..

Autor:  asree [ wt sie 11, 2009 7:42 am ]
Tytuł: 

Podepnę się pod temat.

Jaką oporność powinna mieć sonda lambda w silniku M111 ?

Autor:  Frytejro [ wt sie 11, 2009 7:48 am ]
Tytuł: 

Katrina pisze:
w tedy ma takiego kopa ze az chce sie gaz wciskać.


no to ja bym nie cisnal na gaz na zimnym bo szkoda silnika i jego uszczelki

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/