MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

szyber-dach
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=39981
Strona 1 z 1

Autor:  lysykazik [ sob mar 21, 2009 1:47 pm ]
Tytuł:  szyber-dach

mam maly klopot nie domyka sie on dostatecznie,pozostaje po zamknieciu troszke za nisko tylna czesc,,,,czy w 126 odsuwa sie on tylko do wewnatrz,,,czy otwiera tez na zewnatrz?-uchyla?,jest to blaszany nie szklany..idzie lato juz ponad 15 stopni a tu nie dziala jak trzeba...klopot :(

Autor:  kit [ sob mar 21, 2009 2:31 pm ]
Tytuł: 

Jeżeli auto jest 1-wszo seryjne to tylko się odsuwa.
W drugiej serii odsuwa się i uchyla.
Poszukaj w starych postach o szyberdachu. Było tam o tym jak reguluje się szyber.

Jeżeli się zacina to najprawdopodobniej prowadnice są do wymiany (2 seria).

Autor:  Gerri [ sob mar 21, 2009 2:58 pm ]
Tytuł: 

Właśnie: napisz co to za auto. Jeżeli jest klawisz wielokierunkowy (jak w 124) to dach również odchyla się do góry. Jeżeli klawisz ma tylko dwie pozycje - to niestety tylko się odsuwa.

Autor:  lysykazik [ sob mar 21, 2009 10:10 pm ]
Tytuł:  126

rocznik 87,,,przycisk mozna przesowac przod-tyl,,,ale tez ma opcje odciagniecia w dol,,szyber byl wgnieciony,zostal wyprostowany,byl wyjety wiec mozliwe ze trzeba go ustawic,to moja 1 s-ka,,,,,nie wiem ktora to seria

Autor:  MaciekD. [ sob mar 21, 2009 10:46 pm ]
Tytuł: 

Jeżeli się nie domyka to może być kwestia regulacji silnika. ( po lewej w bagażniku). Bardziej bym niepokoił się tym że tył opada, bo istnieje niebezpieczeństwo dostania się wody. Przyczyną może być wypięta rynienka z uszczelką, lub pęknięta któraś z prowadnic. Jeżeli to prowadnice to należy je wymienić bo są z aluminium i niewiele da się z nimi zrobić. Jest jednak dobra wiadomość. Nowe prowadnice w ASO kosztują 170 PLN za sztukę ( do W124 są 2,5 raza droższe ). Powodzenia.

Autor:  Chuck Norris [ ndz mar 22, 2009 6:52 am ]
Tytuł: 

no wlasnie... i gdzie tu sprawiedliwosc... do e-klasy droższe jak do s-klasy...

Autor:  Gerri [ ndz mar 22, 2009 10:38 am ]
Tytuł: 

MaciekD. pisze:
istnieje niebezpieczeństwo dostania się wody.


Te dachy nawet gdy są całkowicie sprawne nie są szczelne. Po to mają odpływy. Tak więc tutaj raczej problemu nie ma.

MaciekD. pisze:
są z aluminium i niewiele da się z nimi zrobić


To nie jest aluminium - to tzw. ZnAl - stop cynku i aluminium.
Spawa się równie dobrze jak aluminium. :lol:

Nie ma innej rady: trzeba sprawdzić dokładnie kątowniki podnoszące, a jeżeli są niepopękane to sprawdzić RĘCZNIE (z wypiętą linką) czy dach porusza się bez przeszkód i nadmiernego oporu. Robienie czegokolwiek na siłę jest w przypadku tego mechanizmu wysoce niewskazane i może doprowadzić do zniszczenia kątowników.

Autor:  kit [ ndz mar 22, 2009 1:04 pm ]
Tytuł: 

lysykazik pisze:
rocznik 87,,,przycisk mozna przesowac przod-tyl,,,ale tez ma opcje odciagniecia w dol


Jest to w takim razie druga seria, a przycisk da się też przesunąć do góry (uchylanie). Może właśnie trzeba go lekko do góry i szyber się zrówna z dachem.
Skoro był wgnieciony to tym bardziej trzeba sprawdzić jego pracę ręcznie i jeśli jest ok wyregulować.


MaciekD. pisze:
Nowe prowadnice w ASO kosztują 170 PLN za sztukę

Szok! Jak ja sprawdzałem (jakiś czas temu) to kosztowały coś około 500 PLN/szt.

Autor:  MaciekD. [ ndz mar 22, 2009 5:44 pm ]
Tytuł: 

MaciekD.Nowe prowadnice w ASO kosztują 170 PLN za sztukę

lysykazik Szok! Jak ja sprawdzałem (jakiś czas temu) to kosztowały coś około 500 PLN/szt.

Byłem w ASO 17 marca bo potrzebowałem zamówić prowadnice.
Pan mi podał numery i cenę. 170 PLN brutto za sztukę i dodał komentarz że do W124 kosztują około 420 PLN
Do mojego akurat takie
126 780 15 12 ( strona lewa)
126 780 16 12 ( strona prawa)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/