MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Problem z szyberdachem, prosba o opinie
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=40087
Strona 1 z 1

Autor:  Milosh [ śr mar 25, 2009 11:40 pm ]
Tytuł:  Problem z szyberdachem, prosba o opinie

Mam do Was wielka prosbe o opinie co robic??

Problem tkwi w szyberdachu. Kupilem samochod ok. rok temu. Poprzedni wlasciciel poinformowal mnie o tym, ze jest zlamana prawa prowadnica. Jako, ze inne wazne tematy byly do zrobienia z tym autkiem minelo lato (szyber nie byl az tak potrzebny bo klima na pokladzie) i nadeszly zimne dni. Z racji tego, ze nie mam duszy meczennika z natury nie uzywam takich udogodnien jesienia i zima.
Lada chwila nadejda cieple dni i fajnie byloby wyleczyc dach. Auto jest w dosc dobrej kondycji mechanicznej ale ma pare detali, ktore doprowadzaja mnie do szalu. Tu cos puka stuka, tam cos zaskrzypi - generalnie mam cienkie uszy wiec takie odglosy doprowadzaja mnie do szalu.

Odkad mam to autko przy dodaniu gazu, przyhamowaniu lub jezdzie po jakis nierownosciach z okolica dachu (po obu stronach) miedzy tylnym a srodkowym slupkiem dochodzi takie metaliczne stukanie. Rozebralem kiedys oslony slupka miedzy drzwiami i nic tam nie znalazlem co mogloby powodowac to pukanie. Pomyslalem sobie ze w dachu cos puka wiec naprawie szyber i przy okazji wyeliminuje pukanie. Latwiej pomyslec, trudniej zrobic.

Generalnie ciezko na Slasku znalezc jakiegos fachowca (google, Panorama firm), ktory podjalby sie reanimacji szyberdachu w W124 (prowadnice uzywana kupilem wczesniej). W koncu znalazl sie taki.

Dzisiaj odebralem autko i Pan powiedzial mi ze nie bede do konca zadowolony poniewaz ta prawa prowadnica, ktora kupilem jest bardziej wyjechana (golym okiem tego nie widac) i szyber owszem zamyka sie ale sie nie uchyla ta tylna jego czesc. Widac bylo, ze dach z lewej strony idzie w gore ale z prawej ledwo co. Ok, pomyslalem sobie, ze zalatwie nowa (inna uzywke) prowadnice i jakos to bedzie ale przynajmniej zniknie to pukanie :evil:
Niestety puka dalej. Wkur....ony pojechalem do siebie do garazu mysla, ze wezme latare (tapicerka dachu nie byla zalozona) i bede tam szukal co tak moze pukac. Zaczalem grzebac, otwierac/zamykac dach i po paru otwarciach zlamala sie prowadnica od kierowcy :evil: :evil: :evil:
Troche jestem zalamany ale tak to juz jest chyba z tymi szybrami.
Kolega, spec od MB ma 2 uzywane prowadnice (z jednego dachu) ale mowi, ze moga byc inne elementy wypracowane i taka transplantacjia moze tez sie szybko skonczyc tym, ze cos sie polamie i sie porycze z zalu. Poza tym prowadnice tez kosztuja (tak ze 300zl za 2 uzywki)
Kolega doradza kupno calego kompletnego szybra z rozbiorkowego auta. Przeszukalem allegro i cenowo nie wypada tak blado. Nawet mozna taniej kupic caly szyberdach niz sam prowadnice.
Pytanie do Was to: czy wymiana szybra w takiej postaci wiaze sie z rozpruciem auta na srubki, czy zakres prac jest maskakryczny???? czy jest sens w ogole sie w to bawic czy tez kupic tylko 2 uzywane prowadnice??? czy tez moze kupic jedna ta cos sie teraz polamala (ale niby ta druga wyrobiona) . Doradzcie prosze. Jak wymienie caly szyber to skonczy sie pewnie to cudowne pukanie, ktore doprowadza mnie do migotania zastawek.

Czy znacie na Slasku (okolice Bedzina, Sosnowca, K-c, Dabrowy Gorniczej lub dalej) jakiegs fachmana, ktory sie na szybrach w W124 zna i podejmie sie takiego przeszczepu lub fachowej naprawy istniejacego?.

Bardzo prosze o fachowa opinie i pomoc za co z gory serdecznie dziekuje

Pozdrawiam

Milosz

Autor:  butek22 [ czw mar 26, 2009 7:51 am ]
Tytuł: 

Napewno kupno całego szyberdachu lepiej się opłaca, a czasem wychodzi to taniej niż same prowadnice, pozatym te stukanie może powodować linka od szybru, co prawdza idzie ona w metalowej rurce, ale może jest lekko luzna i gdzieś puka, aby wymienić cały szyberdach trzeba sciągnąć całą podsufitke i wszystkie boczki słupków, jest troche roboty, ale bez sciągania podsufitki nie sprawdzisz w jakim stanie jest linka od szybru.
Aha i jak będziesz kupywał szyber tu musi on być od twojej wersji nadwoziowej inne rozmiary są w kombii, jeszcze inne w coupe, i sedanie

Autor:  Milosh [ czw mar 26, 2009 10:01 am ]
Tytuł: 

Z tego co wiem (ale nie na 100%) linka leci w srodku dachu a stuki dochodza z 2 krawedzi dachu czyli nad lbem kierowcy i pasazera, wiec to chyba nie linka.

Ponawiam prosbe o dane jakichs profesjonalistow w kwestii naprawy tego ustrojstwa.

Autor:  butek22 [ czw mar 26, 2009 10:32 am ]
Tytuł: 

Sorry za nieprofesjonalną odpowiedz :lol:

Autor:  Milosh [ czw mar 26, 2009 12:59 pm ]
Tytuł: 

nowe prowadnice nie sa tanie ale pojawil sie promyk nadziei:

http://www.allegro.pl/item594590174_szy ... sedan.html

Co wy na to??? czy kupno fabrycznie nowych 2 sztuk, ich poprawny montaz rozwiazuje problem calkowice??? (nie trzeba byloby pruc podsufitki)

Autor:  _me: how_ [ czw mar 26, 2009 1:06 pm ]
Tytuł: 

Miłosz, to z daleka śmierdzi chińszczyzną.

Facet pisze, że: TOWAR JEST SPRAWDZONY I PRODUKOWANY Z ORYGINALNYCH MATRYC FIRMY MERCEDES... Ktoś te matryce kupił od nich, czy skitrał w gaciach i wyniósł przez szlaban?

Pomijam, że elementy dachu dostarczało np webasto, ale jeśli sprzedawca w ofercie ma elementy do aut od A-Z, to mówię ci, że Chińczyki trzepią to u siebie.

Autor:  Milosh [ czw mar 26, 2009 1:24 pm ]
Tytuł: 

czyli co, uderzac w kompletna uzywke???

Autor:  aegm [ czw mar 26, 2009 4:08 pm ]
Tytuł: 

rozebranie szybra na czynniki pierwsze to kwestia 30-40min, dla kogos ktos sie zna!wtady bedzie widac co jest z nim nie tak i co do wymiany.Wystarczy ze jeden element,czesc jest krzywy,zlamany lub sie odkrecila srubka i szyberdach bedzie chodzil wadliwie albo w ogole!
Przerabialem temat wielokrotnie w wielu MB i trzeba przy tym troche cierpliwosci i dokladnosci.Skladanie do kupy jest odpowiednio trudniejsze do rozkrecania i rowniez nalezy zwracac uwage na najmniejsze szczegoly.Najlepiej jest poswiecic kilka godzin w ladny sloneczny dzien i miec przy sobie kogos kto wie co i jak...

pozdr.

Autor:  Gerri [ czw mar 26, 2009 9:56 pm ]
Tytuł: 

butek22 pisze:
ale bez sciągania podsufitki nie sprawdzisz w jakim stanie jest linka od szybru.


W ciągu pięciu minut jestem w stanie tą linkę wyciągnąć - bez ściągania podsufitki.

Autor:  RAFAŁ 99 [ czw mar 26, 2009 10:03 pm ]
Tytuł: 

(me: how) pisze:
Miłosz, to z daleka śmierdzi chińszczyzną.

Facet pisze, że: TOWAR JEST SPRAWDZONY I PRODUKOWANY Z ORYGINALNYCH MATRYC FIRMY MERCEDES... Ktoś te matryce kupił od nich, czy skitrał w gaciach i wyniósł przez szlaban?

Pomijam, że elementy dachu dostarczało np webasto, ale jeśli sprzedawca w ofercie ma elementy do aut od A-Z, to mówię ci, że Chińczyki trzepią to u siebie.


To co odpisał mi Pan od tej aukcji kiedy zapytałem jakiej produkcji są te prowadnice

"JEST DOKŁADNIE TAK JAK W OPISIE AUKCJI
PROWADNICE SĄ NOWE
PRODUKOWANE ZE ZNALU ( TAK JAK W ORYGINALE)
PRODUKOWANE NA ORYGINALNYCH MATRYCACH MERCEDESA
SĄ NASZEJ RODZIMEJ PRODUKCJI NIE JEST TO ŻADNA "CHINSZCZYZNA"

Autor:  aegm [ czw mar 26, 2009 10:31 pm ]
Tytuł: 

Gerri pisze:
W ciągu pięciu minut jestem w stanie tą linkę wyciągnąć - bez ściągania podsufitki.


dokladnie!odsuwa sie tylko podsufitke samego szybra do tylu w strone bagaznika, ktora sie najpierw wypina na przedzie ze spinek mocujacych i ukazuje sie uchwyt linki, ktora jest na dwie sruby.Sruby sie wykreca i ciagnie linke, ktora wychodzi az od bagaznika...

Autor:  lysykazik [ czw mar 26, 2009 11:46 pm ]
Tytuł:  tez mam malutki klopot

szyber juz dziala,tylko mam pytanie do obicia szyberu,tapiserki,,od przodu sa 4 spinki plastikowe,czy od tylu tapicerka powinna byc umieszczona w dwoch malutkich prowadnicach(jakies 5 cm) czy powinna tylko lezec na prowadnicach,,,bo po bokach w tylnej czesci sa takie 2 male "prowdnice" ruchome na malutkim ramieniu.....

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/