MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Nie chce odpalic https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=40160 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Spychal [ ndz mar 29, 2009 12:19 pm ] |
Tytuł: | Nie chce odpalic |
Witam! Na wstepie chcialbym wszystkich zapewnic ze wiem o istnieniu opcji "szukaj" i "chwile" ![]() Ale do rzeczy. 420SE, model '88, wersja z katem i sonda lambda. Auto nie chce zapalic na benzynie. Na gazie smiga, ale na zupie ani kichnie. Auto mam od miesiaca i na jezdzie probnej smigalo na obu paliwach, ale dwa dni pozniej juz tylko na cyklonie. Co sprawdzilem? Srebrny przekaznik - bezpiecznik ok Czarny przekaznik - wyjalem go i obejrzalem sobie. Prawdopodobnie do roboty. Po wyjeciu z obudowy widac, ze ktos juz go kiedys poprawial/lutowal. Watpliwosci budzi sama wtyczka, w ktora sie go wpina. Po zmostkowaniu pinow 30 i 87 pompa milczy. 30 i 87V (wtrysk rozruchowy) troche sie odzywa, ale potem nie bylo juz cisnienia w ukladzie i zamarl na dobre. Sama pompa jest ok - po podpieciu na krotko z baterii sie odzywa. Co ciekawe, auto udalo mi sie w ten sposob odpalic. Prad z prostownika na pompe, chwila krecenia i zalapal. Zeby bylo smieszniej - jak juz odpali, pompa ma swoje zasilanie i dziala bez zadnych dodatkowych polaczen - mozna jezdzic. W zwiazku z tym mam pytanie - czy jest gdzies moze jakis bezpiecznik pompy? Jakas gdzies tam niespodziewajka, o ktorej malo kto wie? Inna sprawa, ze mam wpiety uklad "ke stop" na hydroregulatorze, zaraz przy rozdzielaczu wtryskowym. Ma ktos moze schemat jak te polaczenia powinny normalnie wygladac - jak go wypiac, zeby wrocic do stanu fabrycznego? Zachecam do dyskusji. Najblizsza okazja, kiedy bede mogl wlozyc rece pod maske bedzie dopiero na swieta, ale chce zebrac wszystkie opinie i byc przygotowanym na kazda ewentualnosc. Z gory dziekuje ![]() P.S - z tego co zauwazylem, nie ma u mnie pompy powietrza ale, wala mi sie po komorze jedna wtyczka/czujka na przewodzie. Jej nr to 124 540 1381. Czy ktos moze mi powiedziec jaka jest jej funkcja, czy to ma zwiazek z brakiem pompy? |
Autor: | Janfocus [ ndz mar 29, 2009 2:05 pm ] |
Tytuł: | |
a czy prąd z cewki parownika (który najczęściej steruje odłączaniem pomp paliwa -chyba że u Ciebie stopKE załatwia wszystko i pompy nie są wyłączane) jest doprowadzony do czarnego przekaźnika od pomp czy też masz dodatkowe przekaźniki? Jeśli są dodatkowe przekaźniki, może one mają wypalone styki... |
Autor: | Spychal [ ndz mar 29, 2009 10:53 pm ] |
Tytuł: | |
Szczerze to nie pamietam teraz jak to tam wyglada. Ze "StopKE" wychodza 4 przewody. 2 z nich sa podpiete pod hydroregulator, a 2 kolejne (nie jestem pewien) albo wlasnie pod te cewke o ktorej piszesz, albo pod elektrozawor od gazu przed parownikiem. Z tego co pamietam, to do pracy na gazie czarny przekaznik nie byl potrzebny. Przez chwile jezdzilem bez niego. Na benzynie z kolei jak go wyjalem, to auto zgaslo. Ktos moze mi powiedziec cos wiecej na temat klapki przeplywomierza? Powinna byc chyba jakos opisana? Moja nie ma na sobie zadnych opisow ani oznaczen. Wiem, ze moze to martwy trop, ale to juz kolejna rzecz, ktora wypadaloby wymienic. Pozatym czytalem, ze jesli klapka jest krzywa i dotyka gardzieli, to pompa pracuje na okraglo - u mnie po wlozeniu wkretaka miedzy gardziel, a klapke cisza.. |
Autor: | Spychal [ pn kwie 06, 2009 7:24 pm ] |
Tytuł: | |
Moze ktos kiedys bedzie mial podobny problem: Auto odpalone. Usterka byly dwa przekazniki na wiazce od pomp, ktore fachowi gazownicy zalozyli w aucie. Nie wiem czemu, ale nie znajduja sie one pod maska, tylko pod tylna kanapa ![]() Pozdrawiam Spychal ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |