MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

ML-W163- Czujnik polozeni a kola kierownicy.
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=40199
Strona 1 z 1

Autor:  roadrunner [ pn mar 30, 2009 11:29 pm ]
Tytuł:  ML-W163- Czujnik polozeni a kola kierownicy.

Poszukuje informacji gdzie sie znajduje i z jakich elementow dokladnie sie sklada czujnik wykorzystywany przez BAS i napęd 4x4 w MLu oraz jak mozna poprawnie ustawic polozenie środkowe przekladni kierowniczej w tym modelu.
Problem w aucie polega na tym ze podczas hamowania wlacza sie tryb hamowania awaryjnego ( awaryjne i cala ta szopka) a w czasie jazdy na wprost co jakiz czas wlaczaja sie napędy.

Autor:  me-how [ wt mar 31, 2009 9:30 pm ]
Tytuł: 

jakieś błędy? czujnik położenia kierownicy jest na 0` przy jeździe na wprost? koła wychodzi że ustawiasz klasycznie maszyną do zbieżności, ustawiasz czujnik jak wyjdzie inaczej niż na 0` i inicjujesz, teoretycznie powinno działać :)

Autor:  roadrunner [ śr kwie 01, 2009 2:10 pm ]
Tytuł: 

Czujnik łapie bląd juz po przekręceniu stacyjki, to pierwsza sprawa więc raczej jakies polaczenie elektryczne tyle że nawet nie wiem gdzie ten czujnik jest i jak wyglada (podejrzewam ze jest to badziewie zintegrowane z taśma od poduchy powietrznej a druga cześć to wyłacznik kierunkowaskazów ale to tylko moje dywagacje)
Druga sprawa towymieniana byla przekładnia kierownicza i jest problem z ustawieniem kiery na wprost bo troche tam ciasno wiec najlepiej było by zblokować przekladnie w polozeniu środkowym i z ustawiopna kierownica na wprost to dopiero połaczyc tyle ze nie wiem gdzie i czy wogule ta przekladnie ma blokade polożenia środkowego

Autor:  me-how [ śr kwie 01, 2009 10:58 pm ]
Tytuł: 

czujnik położenia jest w taśmie od poduchy - wygląda w zasadzie jak zwykła taśma, tylko trochę grubsza, ma dwie wtyczki

problemów z poduszką nie ma? często podczas takich wymian można urwać taśmę, pada srs i esp

kierownicę ja bym zrobił klasycznym sposobem :) najpierw zdemontować kierownicę, czujnik, wyłapać później środkowe położenie przekładni kręcąc w prawo i lewo, mniej więcej wyliczyć środek, poprawić później zbieżnością i złożyć taśmę od poduchy - też umiejętnie ją ustawiając w położeniu środkowym

Autor:  roadrunner [ czw kwie 02, 2009 8:32 pm ]
Tytuł: 

me-how pisze:
wygląda w zasadzie jak zwykła taśma, tylko trochę grubsza, ma dwie wtyczki


tu taśma ma jedno gniazdo (wtyczka do niego idzie spod obudowy kolumny kier.) i wtyczke do poduchy (z dwoma kabelkami masowymi).

me-how pisze:
problemów z poduszką nie ma?


poduch anie dzialala juz wcześniej wywalalo blad zapalnika wiec moze byc to uszkodzenie taśmy

me-how pisze:
najpierw zdemontować kierownicę, czujnik, wyłapać później środkowe położenie przekładni kręcąc w prawo i lewo, mniej więcej wyliczyć środek, poprawić później zbieżnością i złożyć taśmę od poduchy - też umiejętnie ją ustawiając w położeniu środkowym


Problem w tym ze element wylaczajacy kierunkowskaz jest umieszczony n aklinie na kolumnie kierowniczej i nie mozna go obrucić wiec nie mozna przestawic kierownicy w dowolne miejsce.

Czy czujnik jest tylko w taśmie czy może ma jakis dodadkowy element (np. ten dynks do wylaczania kierunków bo on jakos mi dziwnie wyglada jak na tylko prosty wylacznik).

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/