MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
jaka to wersja M117? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=40271 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Szymon. [ pt kwie 03, 2009 1:28 am ] |
Tytuł: | jaka to wersja M117? |
Witam, to mój pierwszy post tutaj, chociaż śledzę forum już od dłuższego czasu - jestem pod wrażeniem wiedzy i ilości informacji. Do rzeczy... Mam ostatnio małą zagwozdkę (nie daje mi to spokoju) dotyczącą wersji mojego silnika - zastanawiam się co to było, gdy opuszczało fabrykę - KAT, RUF czy ECE. Maszyna to M117.965, pierwsza rejestracja luty 1987, poprzedni właściciel twierdził, że jest katalizator i 252KM, w dowodzie z kolei ma wbite 180kW (244,7KM). Kolektory z silnika idą po lewej stronie (patrząc od strony chłodnicy) 1-3 2-4, po prawej 1-2 2-4, co daje w sumie cztery downpipe'y, które łączą się pod autem (takie wydechy miały zdaje się RUF i ECE). Teraz bardziej obrazowo - naklejka pod maską: ![]() Korektor: ![]() Gratis taki fant - czy to jest to, o czym myślę?: ![]() Powiem szczerze, że trochę się już w tym wszystkim zamotałem. Póki co obstawiam wersję, że to RUF bądź ECE z dodatkiem katalizatora (pomijam fakt, czy to złe/dobre rozwiązanie), oryginalnie miał 180kW i tak też ma wpisane w dowodzie. Co Wy o tym myślicie? Pozdrawiam S. |
Autor: | zegarek [ pt kwie 03, 2009 11:09 am ] |
Tytuł: | |
Myślę, że zacznij od wklejenia VIN, jeśli chcesz wiedzieć co wyjechało z fabryki. A po drodze kto wie, może ktoś wymienił silnik 3 razy ![]() Dlatego najlepiej jak podasz wybity numer silnika, który jak nie jest uwalony, to zobaczysz go z tyłu silnika na stopce. Musisz patrzeć w dół między silnik a ściankę grodziową i będzie bardziej w stronę lewej głowicy, czyli kierowcy. Na końcu numeru będzie podany stopień sprężania. Sądząc po tym, że w lutym była rejestracja i w dowód wpisane jest 180KW, to masz stopień 9:1. Po kolektorach tri-y wynika, że była to prawdopodobnie wersja RUF ale to wyjdzie z VIN. ECE było raczej tylko ze stopniem 10:1 Sprawdź czy masz sonde przed katalizatorem. Ale co by nie było, to kolektory tri-y nie były nigdy w połączeniu z katem, którego tam nie powinno być. Wytnij go, bo szkoda marnować takie kolektory, zmień gwiazdki na ECE i wtykę w module zapłonowym o ile ktoś też zmienił (później Ci podam numery). |
Autor: | Szymon. [ pt kwie 03, 2009 10:04 pm ] |
Tytuł: | |
zegarek pisze: Myślę, że zacznij od wklejenia VIN, jeśli chcesz wiedzieć co wyjechało z fabryki. A po drodze kto wie, może ktoś wymienił silnik 3 razy ![]() VIN i wszelkie numerki zgadzają się z samochodem i jego dokumentacją, o to jestem raczej spokojny. VIN i kody wyposażenia nie pokazują ani 620 (KAT z tego co wiem), ani 822 (ECE). Czyli RUF? zegarek pisze: Dlatego najlepiej jak podasz wybity numer silnika, który jak nie jest uwalony, to zobaczysz go z tyłu silnika na stopce. Musisz patrzeć w dół między silnik a ściankę grodziową i będzie bardziej w stronę lewej głowicy, czyli kierowcy. Na końcu numeru będzie podany stopień sprężania. Hmm, numer silnika jest, ale końcówka to 13 - czy na pewno ma tam być gdzieś ten stopień sprężania, czy ja go nie wypatrzyłem? Może tylko ECE miały to tam wybite? zegarek pisze: Po kolektorach tri-y wynika, że była to prawdopodobnie wersja RUF ale to wyjdzie z VIN. ECE było raczej tylko ze stopniem 10:1 Rozumiem, że takie kolektory miały RUF i ECE? A jak z sondą? zegarek pisze: Sprawdź czy masz sonde przed katalizatorem. >>> ![]() zegarek pisze: Ale co by nie było, to kolektory tri-y nie były nigdy w połączeniu z katem, którego tam nie powinno być. Wytnij go, bo szkoda marnować takie kolektory, zmień gwiazdki na ECE i wtykę w module zapłonowym o ile ktoś też zmienił (później Ci podam numery).
Co masz na myśli z tym marnowaniem kolektorów? Dodam jeszcze, że poprzedni właściciel twierdzi iż to ówczesna "najmocniejsza wersja", a katalizator został dodany później, mam gdzieś chyba nawet jakieś papiery z tego zabiegu. Jeżeli to RUF, to chyba dodanie kata nie było dla niego takie straszne? Chciałbym autko doprowadzić do oryginału, dlatego próbuję się w tym wszystkim znaleźć... Pzdr |
Autor: | zegarek [ pt kwie 03, 2009 10:23 pm ] |
Tytuł: | |
Szymon. pisze: VIN i kody wyposażenia nie pokazują ani 620 (KAT z tego co wiem), ani 822 (ECE). Czyli RUF? Na to wskazuje, bo jakoś od 86, był już w standardzie kat. Cytuj: Hmm, numer silnika jest, ale końcówka to 13 - czy na pewno ma tam być gdzieś ten stopień sprężania, czy ja go nie wypatrzyłem? Może tylko ECE miały to tam wybite? na 100% za numerem silnika wybite mają "10.0", silniki o podwyższonym stopniu sprężania. Jeśli jest 9.0 to możliwe, że nie ma. Cytuj: Rozumiem, że takie kolektory miały RUF i ECE? A jak z sondą? Tak. Sondy nie było w obu, ale do RUF była plug & play. Cytuj: Co masz na myśli z tym marnowaniem kolektorów? Dodam jeszcze, że poprzedni właściciel twierdzi iż to ówczesna "najmocniejsza wersja", a katalizator został dodany później, mam gdzieś chyba nawet jakieś papiery z tego zabiegu. Jeżeli to RUF, to chyba dodanie kata nie było dla niego takie straszne? Chciałbym autko doprowadzić do oryginału, dlatego próbuję się w tym wszystkim znaleźć...
Marnowanie w sensie niewykorzystanie potencjału ![]() Jak już, to zamiast tego badziewnego kata, można wsadzić dwa wysokoprzepustowe magnaflow. RUF był przystosowany do dołożenia lambdy i kata, ECE nie. Tak więc trzeba odwrócić proces i wsadzić mu oryginalne rezystory, wywalić lambdę i kata, a na pewno dobrze mu zrobi. Gdzieś opisywałem dokładnie numery tych gwiazdek i rezystorka w module zapłonowym. Jak znajdę to wrzucę. Jak masz jeszcze starą wersje puchy filtra z jedną rurą, to warto wrzucić wersję z dwiema rurami. |
Autor: | Szymon. [ sob kwie 04, 2009 11:06 am ] |
Tytuł: | |
zegarek pisze: Na to wskazuje, bo jakoś od 86, był już w standardzie kat. Hmm? Katalizator był w standardzie chyba tylko w wersji KAT 164kW? No tak mi się przynajmniej wydaje... Oryginalna instrukcja wspomina o wersji silnika z katem 164kW i bez 180kW. Co ciekawe, nie ma tam nic o nazwach KAT, RUF czy ECE. Nic też nie wspomnieli o dokładaniu kata do wersji 180kW. Jest tylko wspomniane, że silnik 560 występował w SELu i SECu w wersji 220kW, która nie miała korektora oktanowego (to chyba "prawdziwe" ECE). zegarek pisze: na 100% za numerem silnika wybite mają "10.0", silniki o podwyższonym stopniu sprężania. Jeśli jest 9.0 to możliwe, że nie ma. Wybadam jeszcze raz ten numer, czy na pewno nic się za nim nie ukryło. zegarek pisze: Tak więc trzeba odwrócić proces i wsadzić mu oryginalne rezystory, wywalić lambdę i kata, a na pewno dobrze mu zrobi. Gdzieś opisywałem dokładnie numery tych gwiazdek i rezystorka w module zapłonowym. Jak znajdę to wrzucę. Myślę, że zdecyduję się na to w niedalekiej przyszłości, bo chciałbym to doprowadzić do oryginału. Póki co muszę naprawić walniętą ASB (brakuje biegów do przodu). ![]() zegarek pisze: Jak masz jeszcze starą wersje puchy filtra z jedną rurą, to warto wrzucić wersję z dwiema rurami.
Mam wersję z jedną rurą. Pomyślę o tym. |
Autor: | zegarek [ sob kwie 04, 2009 11:20 am ] |
Tytuł: | |
Szymon. pisze: zegarek pisze: Na to wskazuje, bo jakoś od 86, był już w standardzie kat. Hmm? Katalizator był w standardzie chyba tylko w wersji KAT 164kW? No tak mi się przynajmniej wydaje... Oryginalna instrukcja wspomina o wersji silnika z katem 164kW i bez 180kW. Co ciekawe, nie ma tam nic o nazwach KAT, RUF czy ECE. Nic też nie wspomnieli o dokładaniu kata do wersji 180kW. Jest tylko wspomniane, że silnik 560 występował w SELu i SECu w wersji 220kW, która nie miała korektora oktanowego (to chyba "prawdziwe" ECE). Chodzi o to, że jak klient nie zażyczył sobie inaczej, to dostawał od 86 roku silnik skażony wersją z katalizatorem, co po takim zabiegu dawało 164kW, a w wersji 10.0 185kW. Wcześniej było na odwrót - dostawał bez, a jak chciał to mu dokładali. Co do korektora oktanowego, to nie było go w ECE i późniejszych silnikach włącznie z RUF, gdzie był czujnik spalania stukowego. |
Autor: | Szymon. [ wt kwie 14, 2009 9:22 pm ] |
Tytuł: | |
Podsumowując temat... Przyjmuję, że mam wersję RUF (a przynajmniej wszystko na to wskazuje), katalizator został dołożony poza fabryką - będę chciał, jak napisał kol. zegarek, odwrócić ten proces i przywrócić autko do stanu fabrycznego - "nieskażonego" katem. ![]() zegarek pisze: numery tych gwiazdek
No właśnie, gwiazdkę w okolicy bezpieczników, jak widać na zdjęciu, zlokalizowałem - pytanie, gdzie siedzi ta druga? Jeśli można poprosić o nakierowanie jak na numer silnika. ![]() |
Autor: | zegarek [ śr kwie 15, 2009 12:47 pm ] |
Tytuł: | |
Tak jak obiecałem, tu są odpowiednie gwiazdki z numerami: ![]() Co do tego gdzie są te drugie gwiazdki, to stawiam, że są przed nogami pasażera, bo chyba kiedyś mi się tam rzuciły w oczy. A tu wtyczki do modułu zapłonowego: ![]() Która jest do ECE aktualnie nie pamiętam, ale będę mógł sprawdzić u mnie, która to nie jest ![]() |
Autor: | Szymon. [ śr kwie 15, 2009 9:57 pm ] |
Tytuł: | |
Dzięki za numerki. zegarek pisze: Co do tego gdzie są te drugie gwiazdki, to stawiam, że są przed nogami pasażera, bo chyba kiedyś mi się tam rzuciły w oczy. No niestety, ale u mnie ich tam nie ma: ![]() Szukam dalej... zegarek pisze: A tu wtyczki do modułu zapłonowego
A tak to wygląda u mnie. ![]() ![]() Jak dojdę z tym wszystkim do ładu to chyba otworzę ASO... |
Autor: | zegarek [ czw kwie 16, 2009 12:09 am ] |
Tytuł: | |
To znaczy, że w starszych modułach nie było tych wtyczek. A gwiazdki nie pamiętam gdzie są. Sprawdziłbym jeszcze przy sterowniku silnika, czyli przy prawej nodze pasażera, za tym futrzanym boczkiem ![]() ![]() |
Autor: | Szymon. [ ndz kwie 19, 2009 9:56 pm ] |
Tytuł: | |
zegarek pisze: To znaczy, że w starszych modułach nie było tych wtyczek. No właśnie, dobrze by było gdyby ktoś z podobnego rocznika do mojego jeszcze to zweryfikował u siebie. zegarek pisze: Sprawdziłbym jeszcze przy sterowniku silnika, czyli przy prawej nodze pasażera, za tym futrzanym boczkiem
![]() Sukces. Znalazła się zguba. ![]() ![]() Jeszcze mam pytanie o sondę Lambda - dokąd prowadzi przewód, do którego jest ona podłączona? Dobrze by było też wiedzieć, czy ten przewód w wersji RUF był już fabrycznie położony i na jego końcu wystarczyło podpiąć sondę, czy też trzeba było kłaść samodzielnie całą instalację, ale pewnie nikt nie będzie znał odpowiedzi na to pytanie. Pozdrawiam |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |