MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Dwie zagadki
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=40319
Strona 1 z 1

Autor:  Prezeslaw [ ndz kwie 05, 2009 2:19 am ]
Tytuł:  Dwie zagadki

Witam. Dwie dosyć osobliwe rzeczy zastanawiają mnie w moim batmobilu.
1. Kwestia prądu. Dziwnie odpala po nocnym postoju (nawet jak jest ciepło). Tak jakby miał mało prądu. Po przekręceniu kluczyka na 3 rozrusznik kręci bardzo wolno, ale... coraz szybciej, tak jakby napięcie zwiększało się w miarę jego używania. Ostatnio po kilku dniach stania jak przekręciłem na rozruch, to na początku słychać było tylko ciche kliknięcie i sza. Po dwóch sekundach rozrusznik zaczął się powoli obracać i zapalił bez problemu (zawsze pali bez problemu - pierwszy, albo drugi obrót, chociaż nie ma ssania, a rozrusznik ledwo się obraca na zimnym). Jak jest ciepły to od razu kręci z wigorem. Nie wiem, czy to coś zmienia, ale mam dosyć spory akumulator (nie wiem dokładnie jaki, wcześniej jeździł w W140 500). Więc o co chodzi? Powinienem się przejmować, czy po prostu zmienić aku?

2. Dziwne zachowanie, chyba, przepustnicy. Usterka tak samo na Pb jak i na LPG. Powiedzmy, że mam jakieś 2000obr/min i wciskam pedał gazu do połowy. Auto zaczyna powoli przyśpieszać (wskazówka od wakuometru mniej więcej w połowie skali). Nagle waku idzie na koniec czerwonego pola, a auto faktycznie zaczyna przyspieszać, jakbym dużo mocniej wcisnął pedał. W drugą stronę jest tak. Jak dodam gazu i trochę odpuszczę, to obroty zawieszają się na wartości takiej, jaka była przy maksymalnym "wychyleniu" mojej stopy. Tzn dajmy na to, że na luzie dodałem gazu i auto ma 3000 obr/min. Odpuszczam trochę (bo chciałbym mieć np. 2000), ale zostaje na trzech, dopóki nie zdejmę całkowicie nogi z gazu. Wtedy obroty spadają od razu do standardowych niskich. Na biegu zachowuje się podobnie (z tym, że jest na biegu, więc wiadomo, jaka jest różnica). Ta usterka pojawiła się po remoncie generalnym. Nie jest zbyt upierdliwa, ale fajnie by było to załatwić. Towarzysze. Pomożecie? :)

Autor:  Prezeslaw [ pn kwie 06, 2009 3:20 pm ]
Tytuł: 

up

Autor:  Janfocus [ pn kwie 06, 2009 4:01 pm ]
Tytuł: 

Ad 1 najprawdopodobniej umiera rozrusznik lub i włącznik elektromagnetyczny, ale zanim go wyciagniesz upewnij się że masz czyste styki na grubych kablach od aku do rozrusznika i zmierz w jakiejś firmie/u elektryka jak zachowuje się aku -jesli jest dobry to będzie trzeba wymienić tulejki rozrusznika i ewentualnie automat oraz dobrze jest pomierzyć uzwojenia, skontrolowac stan szczotek...

Autor:  Prezeslaw [ pn kwie 06, 2009 4:23 pm ]
Tytuł: 

Dzięki. Dodam tylko, że to wygląda tak, jakby rzeczywiście auto miało mało prądu, zanim nie zacznę kręcić rozrusznikiem (widać to np. po dosyć słabym świetle z lampki w podsufitce - wcześniej świeciła radośniej nawet po długich postojach).

Autor:  Janfocus [ pn kwie 06, 2009 4:26 pm ]
Tytuł: 

Prezeslaw pisze:
że to wygląda tak, jakby rzeczywiście auto miało mało prądu

albo ma mało prądu, albo rozrusznik stawia duzy opór -mechaniczny oczywista oczywistość [zlosnik] ...

Autor:  Prezeslaw [ pn kwie 06, 2009 4:39 pm ]
Tytuł: 

Chodzi o słabe świecenie lampki zanim jeszcze zacznę kręcić rozrusznikiem. Po prostu jak otworzę drzwi po postoju. No ale nie ma co gdybać. Posprawdzam, co mogę (zgodnie z zaleceniami) i zobaczymy.

Autor:  Janfocus [ pn kwie 06, 2009 4:50 pm ]
Tytuł: 

Prezeslaw pisze:
Chodzi o słabe świecenie lampki zanim jeszcze zacznę kręcić rozrusznikiem. Po prostu jak otworzę drzwi po postoju. No ale nie ma co gdybać. Posprawdzam, co mogę (zgodnie z zaleceniami) i zobaczymy.

zmierz napięcie akumulatora na spoczynku po nocy -mozliwe że pada Ci jakaś cela. Jesli będzie mial ponad 12,6V to nie ma tragedii. Słabe palenie oświetlenia może być też z powodu słabego styku klem lub ewentualnie zwarcia, ale wtedy aku by Ci spompowywało...

Jak będziesz sprawdzał styki, to sprawdź obie klemy i podłaczenie do masy i rozrusznika... Dobrze styki przeczyścić i potraktować jakimś zabezpieczeniem (choćby smar miedziany)

Autor:  Prezeslaw [ pn kwie 06, 2009 5:21 pm ]
Tytuł: 

Pomierzymy, zobaczymy. Pochwalę się co i jak za kilka dni. Dzięki.
Pozostaje zagadka nr 2. Ma ktoś jakiś pomysł?

Autor:  Janfocus [ pn kwie 06, 2009 6:07 pm ]
Tytuł: 

Ktoś coś ostatnio wspominał o zacinającej się klapie przepływomierza -może to jakiś trop, choć bardziej pasuje mi zacinająca się przepustnica lub układ od pedału gazu do niej...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/