MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Problem z przełącznikiem na S w automacie 560 sec
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=40322
Strona 1 z 1

Autor:  Marian-m110 [ ndz kwie 05, 2009 10:36 am ]
Tytuł:  Problem z przełącznikiem na S w automacie 560 sec

Witam przełączam na s i moim zdaniem powinien zmienić bieg na maksymalnych obrotach a tu i nic się nie zmienia co jest przyczyną tego problemu,dziękuje za podpowiedz

Autor:  BrunoGiamatti [ ndz kwie 05, 2009 10:43 am ]
Tytuł: 

S to nie sport tylko standard
E to economy.
Pewnie to jest problemem tego, że na "S" nie ciągnie daleeeko.

Autor:  Marian-m110 [ ndz kwie 05, 2009 10:49 am ]
Tytuł:  automat

Dziękuję już byłem w strachu ze coś nie działa jak należy.

Autor:  Marcin1981 [ ndz kwie 05, 2009 10:56 am ]
Tytuł: 

Na S ciągnie do 4 tyś. Jeśli chcesz żeby ciągnął do 6tyś wciśnij pedał troszkę mocniej, aż poczujesz takie kliknięcie. Wtedy autko pójdzie na kick-downie. Pozdro!

Autor:  BrunoGiamatti [ ndz kwie 05, 2009 11:11 am ]
Tytuł: 

Nie ma za co :)
A ja nie miałem u siebie "S" i "E" 8) i wszystko zależało od nogi kierowcy i wytrzymałości podłogi (kick down wciaga [zlosnik] )

Autor:  zegarek [ ndz kwie 05, 2009 12:58 pm ]
Tytuł:  Re: automat

Marian-m110 pisze:
Dziękuję już byłem w strachu ze coś nie działa jak należy.


Bo nie działa. Prawdopodobnie źle wyregulowane cięgło do skrzyni.
Ten przycisk kick-down pod pedałem śluży jedynie do redukcji, nie trzeba go wciskać, żeby silnik wchodził do końca na obroty.

Na S i otwartej do końca przepustnicy powinien ładnie zamykać obrotomierz na każdym biegu.

Autor:  Marcin1981 [ ndz kwie 05, 2009 3:29 pm ]
Tytuł: 

No to u mnie też coś nie gra :-/

Autor:  ukaniu [ ndz kwie 05, 2009 6:18 pm ]
Tytuł: 

Dokładnie, przy wciśniętym pedale do deski silnik ma zmieniać przy czerwonym polu. Mocniejsze wciśnięcie i uruchomienie włącznika K-D pozwala zrzucić o więcej niż 1 bieg.
Linka połączona z przepustnicą powoduje że im mocniej ciśniemy tym wyżej zmienia bieg - granicznie przy czerwonym polu. Jesli zmienia niżej przy gazie do dechy to trzeba spróbować naciągnąć ta linkę mocniej.
Dodam jeszcze - często regulację linki przeprowadza się aby samochód pasował "pod nogę" ;-) nie wszyscy potrzebują aby skrzynia redukowała nawet podczas niezbyt mocnego przyspieszania. Wtedy poprawia się też ekonomia jazdy.

Autor:  Janfocus [ pn kwie 06, 2009 12:05 pm ]
Tytuł: 

zegarek pisze:
Bo nie działa. Prawdopodobnie źle wyregulowane cięgło do skrzyni.
Ten przycisk kick-down pod pedałem śluży jedynie do redukcji, nie trzeba go wciskać, żeby silnik wchodził do końca na obroty.

Na S i otwartej do końca przepustnicy powinien ładnie zamykać obrotomierz na każdym biegu.

A Ktos ma może fotkę które i gdzie to cudo/cięgno jest?

Autor:  kit [ pn kwie 06, 2009 12:39 pm ]
Tytuł: 

Janfocus pisze:
A Ktos ma może fotkę które i gdzie to cudo/cięgno jest?

Tu widać rozpięty koniec linki. za tą czerwoną gumową osłonką jest śruba regulacyjna (na której opiera się pancerz)
[img][img]http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/1214468031_IMG_0005.jpg[/img]

Autor:  zegarek [ pn kwie 06, 2009 12:44 pm ]
Tytuł: 

Kit Ja to reguluje tym cięgnem rozsuwanym co zaznaczyłem na fotce, a nie bezpośrednio na lince. Do tego chyba to jest?

Obrazek

Autor:  lukasz [ pn kwie 06, 2009 12:46 pm ]
Tytuł: 

Jeżeli manewry linką nie dadzą rezultatu to przyczyna może tkwić w zaworku ciśnienia odpowiedzialnym za przełączanie E/S. Sprawdź czy jest jakaś różnica w jeździe na obu trybach.

Autor:  kit [ pn kwie 06, 2009 1:21 pm ]
Tytuł: 

zegarek pisze:
Ja to reguluje tym cięgnem rozsuwanym co zaznaczyłem na fotce, a nie bezpośrednio na lince. Do tego chyba to jest?


Dokładnie. W M117 reguluje się to tym cięgnem, a przy pancerzu linki nie ma żadnej śruby regulacyjnej. Niektóre silniki jednak ją posiadają np. M103.
Sorry za wprowadzanie w błąd (dawno nie działałem przy reaktorze).

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/