MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

w140 czy w210
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=40338
Strona 1 z 3

Autor:  MercBeginner [ ndz kwie 05, 2009 6:07 pm ]
Tytuł: 

W210

W210 będzie zdecydowanie tańsze w utrzymaniu od W140.
Spory komfort podróżowania.
Silnik 290TD jest oszczędny, ale nie wiem czy można powiedzieć że "ma kopa".
W210 są kiepsko zabezpiecznone antykorozyjnie
oraz są częste kłopoty z elektryką.
Bardzo przyjemnie chodzi 300TD 177hp. (pali ok 11-12L - przy mało oszczędnej jeździe)
do 100km/h rozpędza się w 8,9sek


W140

W140 bardzo wygodny i solidny samochód.
280 to za mały silnik.
320 daje radę, ale pali stosunkowo dużo, gdyż w140 waży 2 tony.
420 lub 500 jak na tę masę jest najodpowieniejszy, a pali nie wiele więcej niż 320.
Żadna benzynowa wersja silnikowa nie będzie "oszczędna" (Masa robi swoje)
Naprawy bardzo drogie.
S300TD 177koni jest oszczędną alternatywą W140.
Pali 12-13L przy mało oszczędnej jeździe
do 100km/h rozpędza się w 11.2sek.

Autor:  karolkarol [ ndz kwie 05, 2009 9:58 pm ]
Tytuł: 

Jeżeli Cie stać na benzyne to W140, w końcu s-klass.

W210 nowocześniejszy tańszy w utrzymaniu i naprawach, ale nie ma to jak pojeździć sobie 2-tonowym mamutem [zlosnikz]

Jeżeli chciałbyś żęby ktoś sięza tobą obejżał to zdecydowanie s-klass zwróci uwage, okular jest już pospolitym autkiem taksówkarskim i wszedzie ich pełno :lol: :lol: :lol:

A z tym spalaniem w dieslach to troche kolega przesadził, albo ma ciężko noge [zlosnikz] [zlosnikz]

Autor:  Maksio [ pn kwie 06, 2009 1:59 am ]
Tytuł: 

teoria i to co się naczytałem wygląda tak:

w210

koszty utrzymania nieporównywalnie niższe niż w w140, ale pomimo wszystko trzeba mieć pieniądze, aby takie auto utrzymać w należytym stanie (co innego zakupić- co innego utrzymać).

Najbardziej popularne są chyba silniki diesla. Jeśli chodzi o bezawaryjność i w miarę sprawne poruszanie się to wchodzą w grę tylko dwa diesle: 2.9 turbo i 3.0 turbo (przeczytaj sobie TEN temat )

o benzynowcach nie potrafię zbyt wiele powiedzieć...
Awaryjna jest elektronika, lubią się przepalać światła. W sprawie komfortu polecane są automaty, chociaż jak przeglądam forum to co chwile jakiś problem z ASB i naprawa w tysiącach, nie wspominając już o wielkich problemach ze znalezieniem kompetentnego mechanika w swojej okolicy :roll: no ale to już wybór indywidualny. Godne pochwały jest wyciszenie tego auta i resorowanie- bardzo sprężyste (można dość ciasno i szybko pokonywać zakręty) i jednocześnie na tyle miękkie, że większość aut, którymi jeździłem odpada ;) hmm jak coś więcej mi się przypomni to napiszę.

w140

ogromna landara, sporo osób przed zakupem wychodziło z zapytaniem jaki silnik wybrać do tego auta, żeby to jeździło i nie paliło hektolitrów. No i wychodzi na to, że 3.2 r6 to najgorszy wybór z możliwych. Pali o litr czy dwa mniej niż 4.2 czy 5.0 (ten trochę więcej), a kultura pracy i zapas mocy jest nieporównywalny. Kilka osób co prawda dzieliło się na forum wrażeniami po zakupie w140 z silnikiem 3.2 i pisało, że dynamika ich zadowala, ale podejrzewam, że jak pojeździli trochę, to jednak brakowało mocy przy wyprzedzaniu. Alternatywą jest 177 konny diesel o którym wspomniał kolega wyżej i nie mylił się raczej odnośnie spalania, o czym wspomniał ~karolkarol. Nie wiem jak taki silnik i skrzynia zniosły by chip-tuning, ale jakby go zrobić do 200km i podnieść moment to myślę, że całkiem fajnie by się takim klekotem jeździło.
Kolejną zaletą tego auta jest jego wyciszenie. Z tego co wyczytałem na wielu stronach www i w czasopismach dla automaniaków to DO TEJ PORY jest to jedno z najlepiej wyciszonych aut na świecie (!). No a swoje lata już jednak ma...

główną wadą modelu w140, nawet pomimo już leciwego wieku, są koszty utrzymania auta. Nie przytoczę teraz z pamięci cen poszczególnych podzespołów, ale są na prawdę wysokie. Jeśli auto zacznie się psuć, to pójdzie na naprawę fortuna. To jednak jest auto klasy wyższej- flagowa limuzyna mercedesa... coś za coś. No to tyle z mojej strony.

Mam nadzieję, że dokonany zostanie właściwy wybór :) pozdrawiam

Autor:  karolkarol [ pn kwie 06, 2009 8:37 am ]
Tytuł: 

Co do spalania to nie ma siły, przypominam ze te silniki mają po od 3 litrów pojemności w gorę kiedy wszystkie normalne autka mają max 2 litry.
Druga sprawa auto waży 2 tony w automacie to musi palić, a jeżeli Bedzie to jeszcze benzyna to 20 literków w mięście nie będzie problemem uzyskać, ja w swoim s350 na krótkich 10 km trasach praca dom przy rozsądnym traktowaniu pedału gazu potrafię go zadowolić 10 litrami i w mieście mniej raczej nie uzyskasz, a to diesel.
Ale tak patrząc na klasę auta i jego galarety to się uśmiecham i mówię trudno na powietrzu nie pojedzie [zlosnikz] [zlosnikz] [zlosnikz]

Za automat teoretycznie dodaje sie litr do spalania, a ten silnik 3.0 177KM katalogowo pali 1 litr mniej niż s350(150KM)

W140 jest podobno mało awaryjnym autem, ale jak trzeba włożyć pieniądze to ceny części porównywalne z nowymi s-klass.


Jak szukasz osiągów i klasy to bierz W140 z V8.
Jak szukasz nowszego, ale ubogo wyposażonego autka to W210.
Np. w W210 rzadko jest climatronik, el. siedzenia czy dach, a w W140 to jest w zasadzie standardem)

Autor:  Maksio [ pn kwie 06, 2009 11:25 am ]
Tytuł: 

karolkarol pisze:
Jak szukasz nowszego, ale ubogo wyposażonego autka to W210.
Np. w W210 rzadko jest climatronik, el. siedzenia czy dach, a w W140 to jest w zasadzie standardem)

yh, poraziło mnie stwierdzenie "nowszego, ale ubogo wyposażonego autka"

rozumiem, że w domyśle chodzi o auto ubożej wyposażone w stosunku do s-klasy, ale w innym wypadku nie nazwałbym w210 ubogo wyposażonym ;)
co do klimatronika to się zgadzam- spotkać go to fenomen :roll:
odnośnie elektrycznych siedzeń: szczerze nie chciałoby mi się czekać aż te silniczki mnie przepchną gdzie chcę i ręczna regulacja zdaje egzamin :) szyber u ojca akurat jest, nie zwracałem na to uwagi szczerze mówiąc przy przeglądaniu ogłoszeń innych w210

Autor:  trocin [ pn kwie 06, 2009 5:46 pm ]
Tytuł: 

Szukalem przez ostatni rok S300TD 97-98 i co? Lipa... obejrzalem ich z 6 osobiscie i ze 4 znajomi obejrzeli, szroty zaniedbane strasznie...Fakt ze ceny 27-33k tak ze nie drogo, na takie po 45 i wiecej nie patrzylem.
Szukalem tylko w PL, moze gdzies dalej by cos bylo... Kupilem S210 2.9 i nie zanosi sie zebym szybko znalazl cos innego w dobrym stanie, jestem zadowolony, ale co locha to locha, tylko zeby znalezc ladna...

Autor:  Maksio [ pn kwie 06, 2009 6:33 pm ]
Tytuł: 

tak na marginesie w Auto Świat Nr 15 (713)* 6 kwietna 2009

jest artykuł o w210

chociaż... piszą o silnikach 2.1 cdi w tej e-klasie, to ciekawe jakie mają pojęcie :P

Autor:  blackmilk [ sob kwie 11, 2009 7:25 pm ]
Tytuł: 

3,0 zwija asfalt i bierze wszzystkie plastiki spod swiatel [zlosnik]
pali 9-10 na trasie i z 11-12 w miescie
jest bezawaryjny i pieknie mruczy

Autor:  Maksio [ sob kwie 11, 2009 9:54 pm ]
Tytuł: 

chipując silnik 2.9 też można bardzo ładnie jeździć

przeczytaj sobie temat jednego z forumowych kolegów:

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... highlight=

Autor:  blackmilk [ sob kwie 11, 2009 10:48 pm ]
Tytuł: 

nie wiem czy one maja jakies minusy - to nie sa silniki cdi tylko oparte na sterej poczciwej, sprawdzonej konstrukcji
aha juz wiem! zapiekajace sie swiece zarowe jezeli chodzi o ich wymiane :D
po za tym sa chyba raczej nie do zdarcia

Autor:  blackmilk [ sob kwie 11, 2009 11:13 pm ]
Tytuł: 

nie nie to samo
choc by inna kultura pracy silnika no bo 3l to 6 garkow
wiekszy moment wieksza moc wiecej pali...

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/