MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

kompresja m103
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=40440
Strona 1 z 2

Autor:  maciek-126 [ czw kwie 09, 2009 7:38 pm ]
Tytuł:  kompresja m103

witam dałem silnik do przeglądu i wyszło mi ze mam
10,5
10,5
11,5
11,5
10,5
10,5
zostanie wymieniony wałek bo w 2 miejscach był wytarty, głowica do regeneracji i wymiane uszczelki. Jak myślicie, podniesie to kompresje?
i jedno pytanko jaką powinien mieć kompresje silnik 2,6 m103
pozdrawiam

Autor:  BrunoGiamatti [ czw kwie 09, 2009 7:45 pm ]
Tytuł: 

No kompresja nie za wysoka. Dobrze, że chociaż w miarę równa.
Miejmy nadzieję, że pomoże remont (a wg. mnie na pewno będzie lepiej.. jesli dół OK )
Kompresje jaką ma mieć? Jak ma 12 na wszystkich cyl to jest bdb ;)

Autor:  stanski61 [ czw kwie 09, 2009 8:10 pm ]
Tytuł: 

BrunoGiamatti pisze:
No kompresja nie za wysoka. Dobrze, że chociaż w miarę równa.

Ciśnienie sprężania wg Aututodaty to 13,5-15,5 bara,czyli faktycznie nie za wysokie,zrobienie głowicy pomoże choć niewiele,njaprawdopodobniej jest duże zużycie pierścieni tłokowych,może nich warsztat zrobi próbe olejową.

Autor:  BrunoGiamatti [ czw kwie 09, 2009 11:20 pm ]
Tytuł: 

No próba olejowa może wiele pokazać (chodź nie musi.. ale z zasady mówi czy góra czy dół puszcza)

Autor:  lubaz [ pt kwie 10, 2009 9:03 am ]
Tytuł: 

Witam !

Na tej stronie jest podane że ciśnienie powinno być 10 lub 9,2 w zależności od wersji. To samo mi powiedziano w serwisie. Z tym że jest to minimalne ciśnie z jakim silnik będzie pracował poprawnie.
http://mb.auto.pl/dane_en_os/230310DT.HTM

Druga rzecz to dokładność przyrządu pomiarowego.
Jak robiłem ostatnio pomiar sprężania po zrobieniu głowicy to wzrosło z 10,5 na 11,5. Miałem wypalone gniazda i zawory - trzeba było docierać.

Podsumowując ja bym się nie przejmował i jeździł. Raz wymieniłem pierścienie w m102 i zamienniki się rozsypały po 60 tyś. km. Także lepiej nie ruszać dołu silnika jak jest od nowości nie rozbierany, chyba że faktycznie ciśnienie spadnie do 8.

Pozdrawiam

Autor:  Janfocus [ pt kwie 10, 2009 10:06 am ]
Tytuł: 

lubaz pisze:
Na tej stronie jest podane że ciśnienie powinno być 10 lub 9,2 w zależności od wersji. To samo mi powiedziano w serwisie. Z tym że jest to minimalne ciśnie z jakim silnik będzie pracował poprawnie.
http://mb.auto.pl/dane_en_os/230310DT.HTM

na tej stronie jest stopień sprężania a nie ciśninie!

Wymiana/regeneracja wałka rozrządu nie pomoże na kompresję, bo zawory trzymają kompresje jak są zamkniete, a wałek je tylko otwiera, chyba że remont głowicy bedzie głębszy -zawory, gniazda etc.

Ja polecam zrobic próbe olejową ta zawsze mówi co nie co o tym gdzie to powietrze ucieka.
Szczerze mówiąc to warto się zastanowić czy nie lepiej jeździć tym silnikiem ile sie da nie inwestując w niego a potem poprostu go zmienić na inny, bo remont jest nieopłacalny...

Autor:  zegarek [ pt kwie 10, 2009 10:46 am ]
Tytuł: 

lubaz pisze:
Na tej stronie jest podane że ciśnienie powinno być 10 lub 9,2 w zależności od wersji. To samo mi powiedziano w serwisie.


Napisz który to serwis, żeby przypadkiem tam nie trafić [zlosnik]

Autor:  maciek-126 [ pt kwie 10, 2009 10:50 am ]
Tytuł: 

uszczelka pod głowicą puszczała olej, dlatego zabrałem sie za silnik, wałek jest wytarty w 2 miejscach, dlatego go wymieniam, głowica była w regeneracji wymieniali gumki,a zawory sa szczelne (tylko nie wiem czy teraz czy były wcześniej)
pozdrawiam

Autor:  maciek-126 [ sob kwie 11, 2009 3:17 pm ]
Tytuł: 

Wczoraj odebrałem gwiazde, silnik chodzi o niebo lepiej, nic nie pyka nie klepie, słychać tylko pasek klinowy jak szumi:)
pozdrawiam

Autor:  BrunoGiamatti [ sob kwie 11, 2009 3:44 pm ]
Tytuł: 

W rozrządzie ?? [zlosnik]
heh no ok a pomiary były robione teraz? ... jak będą to się pochwal.

Autor:  maciek-126 [ sob kwie 11, 2009 4:57 pm ]
Tytuł: 

nie zdarzyłem zrobić pomiarów, ale żyje świadomością że mam wszędzie po równe 13:)
po świętach bede olej w skrzyni wymieniał ,to moze uda mi sie zmierzyć
pozdrawiam, i życzę wesołych świąt

Autor:  Janfocus [ sob kwie 11, 2009 6:14 pm ]
Tytuł: 

maciek-126 pisze:
słychać tylko pasek klinowy jak szumi:)

zobacz czy jakaś rolka nie ma luzów, u mnie też "szumiał pasek", a teraz po wymianie rolki praktycznie cisza...

Autor:  BrunoGiamatti [ sob kwie 11, 2009 8:54 pm ]
Tytuł: 

U mnie też szumiał ... aż trzasnął w trasie [zlosnik]

Autor:  kielbik [ sob kwie 11, 2009 9:19 pm ]
Tytuł: 

To co miezyles to bylo cisnienie sprezania a nie zadna kompresja. Nie ma czegos takiego jak kompresja - jest stosunek kompresji, czyli stosunek objetosci komory cylindra do objetosci komory spalania. Te wyniki, ktore podales na poczatku sa super - 13 atm to maja chyba tylko niedotarte silniki. Wazne jest zeby cisnienie bylo na wszystkich cylindrach rowne - roznica pomiedzy najlepszym a najslabszym cylindrem nie powinna przekraczac 10%. Nawet gdyby wszystkie mialy po 8 nie poczulbys roznicy.

Autor:  Janfocus [ sob kwie 11, 2009 9:38 pm ]
Tytuł: 

Kompresja (silniki) - potoczne określenie wielkości ciśnienia sprężania silnika - ciśnienia powietrza lub mieszanki paliwowo-powietrznej po sprężeniu w cylindrze silnika spalinowego tłokowego.

Nie należy tego utożsamiać ze stopniem sprężania silnika, który dla danego typu silnika jest zawsze stały.

Stopień sprężania – to stosunek objętości powietrza w cylindrze silnika na końcu suwu ssania do objętości powietrza na końcu suwu sprężania.

Ściślej to stosunek objętości cylindra silnika w dolnym martwym położeniu do objętości cylindra silnika w górnym martwym położeniu.

tak więc ciśnienia sprężania zależy m.in. od szczelności i ten parametr mierzy nam manometr

a
Stopień sprężania nie zależy od szczelności i jest stałym parametrem silnika...

AutoData podaje stopień sprężania 9,2:1
A cieśninie sprężania (kompresję) 13,5-15,5Atm
oczywiście tak jest dla nowego, jak będzie miał po 8 też jeszcze będzie zapalał i jeździł...

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/