MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
kompresja m103 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=40440 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | maciek-126 [ czw kwie 09, 2009 7:38 pm ] |
Tytuł: | kompresja m103 |
witam dałem silnik do przeglądu i wyszło mi ze mam 10,5 10,5 11,5 11,5 10,5 10,5 zostanie wymieniony wałek bo w 2 miejscach był wytarty, głowica do regeneracji i wymiane uszczelki. Jak myślicie, podniesie to kompresje? i jedno pytanko jaką powinien mieć kompresje silnik 2,6 m103 pozdrawiam |
Autor: | BrunoGiamatti [ czw kwie 09, 2009 7:45 pm ] |
Tytuł: | |
No kompresja nie za wysoka. Dobrze, że chociaż w miarę równa. Miejmy nadzieję, że pomoże remont (a wg. mnie na pewno będzie lepiej.. jesli dół OK ) Kompresje jaką ma mieć? Jak ma 12 na wszystkich cyl to jest bdb ![]() |
Autor: | stanski61 [ czw kwie 09, 2009 8:10 pm ] |
Tytuł: | |
BrunoGiamatti pisze: No kompresja nie za wysoka. Dobrze, że chociaż w miarę równa.
Ciśnienie sprężania wg Aututodaty to 13,5-15,5 bara,czyli faktycznie nie za wysokie,zrobienie głowicy pomoże choć niewiele,njaprawdopodobniej jest duże zużycie pierścieni tłokowych,może nich warsztat zrobi próbe olejową. |
Autor: | BrunoGiamatti [ czw kwie 09, 2009 11:20 pm ] |
Tytuł: | |
No próba olejowa może wiele pokazać (chodź nie musi.. ale z zasady mówi czy góra czy dół puszcza) |
Autor: | lubaz [ pt kwie 10, 2009 9:03 am ] |
Tytuł: | |
Witam ! Na tej stronie jest podane że ciśnienie powinno być 10 lub 9,2 w zależności od wersji. To samo mi powiedziano w serwisie. Z tym że jest to minimalne ciśnie z jakim silnik będzie pracował poprawnie. http://mb.auto.pl/dane_en_os/230310DT.HTM Druga rzecz to dokładność przyrządu pomiarowego. Jak robiłem ostatnio pomiar sprężania po zrobieniu głowicy to wzrosło z 10,5 na 11,5. Miałem wypalone gniazda i zawory - trzeba było docierać. Podsumowując ja bym się nie przejmował i jeździł. Raz wymieniłem pierścienie w m102 i zamienniki się rozsypały po 60 tyś. km. Także lepiej nie ruszać dołu silnika jak jest od nowości nie rozbierany, chyba że faktycznie ciśnienie spadnie do 8. Pozdrawiam |
Autor: | Janfocus [ pt kwie 10, 2009 10:06 am ] |
Tytuł: | |
lubaz pisze: Na tej stronie jest podane że ciśnienie powinno być 10 lub 9,2 w zależności od wersji. To samo mi powiedziano w serwisie. Z tym że jest to minimalne ciśnie z jakim silnik będzie pracował poprawnie.
http://mb.auto.pl/dane_en_os/230310DT.HTM na tej stronie jest stopień sprężania a nie ciśninie! Wymiana/regeneracja wałka rozrządu nie pomoże na kompresję, bo zawory trzymają kompresje jak są zamkniete, a wałek je tylko otwiera, chyba że remont głowicy bedzie głębszy -zawory, gniazda etc. Ja polecam zrobic próbe olejową ta zawsze mówi co nie co o tym gdzie to powietrze ucieka. Szczerze mówiąc to warto się zastanowić czy nie lepiej jeździć tym silnikiem ile sie da nie inwestując w niego a potem poprostu go zmienić na inny, bo remont jest nieopłacalny... |
Autor: | zegarek [ pt kwie 10, 2009 10:46 am ] |
Tytuł: | |
lubaz pisze: Na tej stronie jest podane że ciśnienie powinno być 10 lub 9,2 w zależności od wersji. To samo mi powiedziano w serwisie.
Napisz który to serwis, żeby przypadkiem tam nie trafić ![]() |
Autor: | maciek-126 [ pt kwie 10, 2009 10:50 am ] |
Tytuł: | |
uszczelka pod głowicą puszczała olej, dlatego zabrałem sie za silnik, wałek jest wytarty w 2 miejscach, dlatego go wymieniam, głowica była w regeneracji wymieniali gumki,a zawory sa szczelne (tylko nie wiem czy teraz czy były wcześniej) pozdrawiam |
Autor: | maciek-126 [ sob kwie 11, 2009 3:17 pm ] |
Tytuł: | |
Wczoraj odebrałem gwiazde, silnik chodzi o niebo lepiej, nic nie pyka nie klepie, słychać tylko pasek klinowy jak szumi:) pozdrawiam |
Autor: | BrunoGiamatti [ sob kwie 11, 2009 3:44 pm ] |
Tytuł: | |
W rozrządzie ?? ![]() heh no ok a pomiary były robione teraz? ... jak będą to się pochwal. |
Autor: | maciek-126 [ sob kwie 11, 2009 4:57 pm ] |
Tytuł: | |
nie zdarzyłem zrobić pomiarów, ale żyje świadomością że mam wszędzie po równe 13:) po świętach bede olej w skrzyni wymieniał ,to moze uda mi sie zmierzyć pozdrawiam, i życzę wesołych świąt |
Autor: | Janfocus [ sob kwie 11, 2009 6:14 pm ] |
Tytuł: | |
maciek-126 pisze: słychać tylko pasek klinowy jak szumi:)
zobacz czy jakaś rolka nie ma luzów, u mnie też "szumiał pasek", a teraz po wymianie rolki praktycznie cisza... |
Autor: | BrunoGiamatti [ sob kwie 11, 2009 8:54 pm ] |
Tytuł: | |
U mnie też szumiał ... aż trzasnął w trasie ![]() |
Autor: | kielbik [ sob kwie 11, 2009 9:19 pm ] |
Tytuł: | |
To co miezyles to bylo cisnienie sprezania a nie zadna kompresja. Nie ma czegos takiego jak kompresja - jest stosunek kompresji, czyli stosunek objetosci komory cylindra do objetosci komory spalania. Te wyniki, ktore podales na poczatku sa super - 13 atm to maja chyba tylko niedotarte silniki. Wazne jest zeby cisnienie bylo na wszystkich cylindrach rowne - roznica pomiedzy najlepszym a najslabszym cylindrem nie powinna przekraczac 10%. Nawet gdyby wszystkie mialy po 8 nie poczulbys roznicy. |
Autor: | Janfocus [ sob kwie 11, 2009 9:38 pm ] |
Tytuł: | |
Kompresja (silniki) - potoczne określenie wielkości ciśnienia sprężania silnika - ciśnienia powietrza lub mieszanki paliwowo-powietrznej po sprężeniu w cylindrze silnika spalinowego tłokowego. Nie należy tego utożsamiać ze stopniem sprężania silnika, który dla danego typu silnika jest zawsze stały. Stopień sprężania – to stosunek objętości powietrza w cylindrze silnika na końcu suwu ssania do objętości powietrza na końcu suwu sprężania. Ściślej to stosunek objętości cylindra silnika w dolnym martwym położeniu do objętości cylindra silnika w górnym martwym położeniu. tak więc ciśnienia sprężania zależy m.in. od szczelności i ten parametr mierzy nam manometr a Stopień sprężania nie zależy od szczelności i jest stałym parametrem silnika... AutoData podaje stopień sprężania 9,2:1 A cieśninie sprężania (kompresję) 13,5-15,5Atm oczywiście tak jest dla nowego, jak będzie miał po 8 też jeszcze będzie zapalał i jeździł... |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |