MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 4:32 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt kwie 10, 2009 6:51 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Witam,

Temat nastepujacy - przy jezdzie po wystepujacych prawie wszedzie w naszym kraju nierownosciach poprzecznych tzw. lagodnych (wydmy asfaltowe) z niewielkimi predkosciami (powiedzmy 20-30 km/h) auto buja sie na boki jakby to byl jakis cholerny amerykanski poduszkowiec - wymiana czego trzeba sie zainteresowac ? - wedlug ogledzin wstepnych gumy stabilizatora z przodu sa w stanie dobrym, z tylu nie wiem nie sprawdzalem - jakie elementy odpowiadaja za to ze auto nie jest sztywne tylko buja sie jak lodz na wodzie ? - poza amortyzatorami, ktore zostaly stwierdzone jako sprawne (ok. 80% kazdy)...

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 10, 2009 7:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 28, 2007 3:14 pm
Posty: 209
Lokalizacja: Łódź
moj na koleinach zachowywal sie jak lodz. Rzucal na boki tak, ze trzeba sie bylo trzymac kierownicy by z samochodu nie wypasc. Wspaniale uczucie w czasie wyprzedzania na trasie. Okazalo sie ze lozyska kol osi tylnej mialem zmielone.
Ogolnie zobacz caly tyl. Poduszki ramy pomocniczej, tuleje, lozyska kol.

_________________
Mercedes W124 300D '88 automat
Mercedes W204 C200 CGI '11 automat


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 10, 2009 8:56 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Sprawdz na tyle:
-łączniki stabilizatora (mogą wygladać dobrze ale czesto gdy sa zużyte to wlasnie one odpowiadaja za bujanie auta i dziwne zarzucanie tylu podczas jazdy)
-tuleje tylnych piast(tzw.pływające, łączą piastę z wahaczem).
Wiem , że bedzie cięzko je sprawdzić ale jak auto skrzypi na tyle oznacza to , że czas już na nie .Ewentualnie mogą być widoczne zewnetrzne uszkodzenia na owych tulejach.Wymiana również nie zabiera wiele czasu.

_________________
V


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 10, 2009 10:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Hmm ale ja ewidentnie czuje plywanie na przedniej osi, np. podczas hamowania gdy nastepuje zmiana nawierzchni (nie jest to wina opon na zimowych i letnich mam to samo), przy wyzszych predkosciach na trasie czuc jak przod leci nad droga, nie ma poczucia sztywnosci i stabilnosci auta. Z tylu lozyska wymienialem poltora roku temu, a sprawdzane byly z pol roku temu bo cos mi szumialo z tylu ale okazaly sie OK. Dodatkowo mam uczucie jakby kierownica chodzila troche zbyt luzno i odbiera wieksza ilosc drgan zawieszenia niz powinna - czy to moze byc zuzyty amortyzator ukladu kierowniczego ?

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 10, 2009 11:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 05, 2005 11:37 am
Posty: 159
Lokalizacja: puławy/warszawa
ja wymienił bym amortyzator układy kierowniczego , tak mi doradzili koledzy z forum , gdy miałem taki sam problem w beczkowozie.

_________________
kiedyś beczkowóz 200D-Zezłomowany
w124 2.5TD Berlin Taxi 92r ASB-Sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 13, 2009 7:44 pm 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 18, 2009 1:08 pm
Posty: 2
Miałem ten problem skończyło się wymianą felg z oponami. Mogłem sobie bez problemu na to pozwolić bo miałem zapasowy komplet. Dla pewności udaj się do firmy regenerującej felgi niech sprawdzą czy są proste. :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 13, 2009 8:46 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Hmm a to ciekawe - postaram sie w takim razie sprawdzic rowniez felgi w tym tygodniu - na ogledziny amorka ukladu jestem umowiony na jutro :-).

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 14, 2009 9:17 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Jestem ciekaw co było przyczyną..a może sprężyna poszła? a to ciężko zdiagnozować

_________________
V


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 14, 2009 9:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Jestem po wizycie u mechanika (znalazlem pierwszego goscia w moim miescie ktory mowi z sensem) - wychodzi na to ze amorki z przodu do wymiany (jeden zaczyna lac), moze niekoniecznie natychmiast ale nalezy sie powaznie zastanowic - cala reszta ok, sprezyny, drazki, amorek, wspornik, gumy stabilizatora, sworznie itp. wszystko luks, z tylu rowniez nie ma sie do czego przyczepic wedlug niego (przejechal sie autem i stwierdzil ze chcialby zeby jego Astra sie tak prowadzila [zlosnik] ). Pozostaje sprawa felg i opon, sprawdze rowniez to dla swietego spokoju no i pozostaje poszukac amorkow - polecacie cos ?...

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 15, 2009 8:20 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
kup dedykowane amory do Twojego auta i bez zbędnego tuningu :)

_________________
V


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 15, 2009 8:57 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Cremek pisze:
(przejechal sie autem i stwierdzil ze chcialby zeby jego Astra sie tak prowadzila



Tym sie nie kieruj, szewc bez butów chodzi.
Poza tym co to za porównanie? Jak sofixy do salamandrów :)

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 15, 2009 9:33 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
THC pisze:
ym sie nie kieruj, szewc bez butów chodzi.
Poza tym co to za porównanie? Jak sofixy do salamandrów :)


Nie przesadzaj, mam w domu oprocz W124 20-letniego Kadetta i Opel tez potrafi zadziwic prowadzeniem zarowno na zwyklej drodze jak i pseudo-autostradzie. Jak na nie-Merca wrazenie z jazdy sa bardzo pozytywne :-).

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 15, 2009 10:07 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Popey pisze:
-tuleje tylnych piast(tzw.pływające, łączą piastę z wahaczem).


że niby co łaczy z czym?

Jedyne co może byc połaczone z piastą ( i to raczej za pomocą lożyska) to sworzeń lub wał (to na nich osadzona jest pisata) Sworzeń natomiast zazwyczaj zamocowana jest w zwrotnicy (nie ma tu znaczenia że w omawianym przypadku zwrotnica nie ma możliwości skretu w niektórych autach jest to możliwe w innych natomiast nie ma zwrotnic tylko sztywna oś zwana czasem belką).

Tak więc przedmiotowa tuleja laczy wachacz tylnago wózka (w tym przypadku dolny) ze zwrotnicą. Nie zmienia to jednak faktu że wlaśnie w tym polaczeniu wlaśnie należy upatrywac przyczyn bujania na boki w czasie pokonywania poprzecznych przeszkód.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 16, 2009 9:26 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
roadrunner pisze:
Popey pisze:
-tuleje tylnych piast(tzw.pływające, łączą piastę z wahaczem).


że niby co łaczy z czym?

Jedyne co może byc połaczone z piastą ( i to raczej za pomocą lożyska) to sworzeń lub wał (to na nich osadzona jest pisata) Sworzeń natomiast zazwyczaj zamocowana jest w zwrotnicy (nie ma tu znaczenia że w omawianym przypadku zwrotnica nie ma możliwości skretu w niektórych autach jest to możliwe w innych natomiast nie ma zwrotnic tylko sztywna oś zwana czasem belką).

Tak więc przedmiotowa tuleja laczy wachacz tylnago wózka (w tym przypadku dolny) ze zwrotnicą. Nie zmienia to jednak faktu że wlaśnie w tym polaczeniu wlaśnie należy upatrywac przyczyn bujania na boki w czasie pokonywania poprzecznych przeszkód.

Masz możliwość wrzucenia rys pogladowego tylnego zawieszenia tj piasty i wahacza? wtedy dojdziemy co i jak i o co komu chodzi

_________________
V


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl