MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
124 klima https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=40493 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | jac [ sob kwie 11, 2009 6:40 pm ] |
Tytuł: | 124 klima |
Witam. Tak jak w temacie, który był już poruszany nie raz, ale u mnie jest tak jak jade klima chodzi wzorowo, na postoju niestety już nie. Wyglada to tak że po odpaleniu fury przekręceniu pokręteł od temperatury na ''zimno'', przekręceniu pokrętła od dmuchawy w pozycję od 1-4 i wyłączeniu ekonomicznej klimy, sprężarka się nie załancza ale uwaga lekkie dodanie gazu spżarka się załancza i klima chodzi jak powinna. dodam jeszcze że gaz jest na 100% w odpowiedniej ilości wentylator skraplacza się także załancza, czyli wszysko tak jak powinno być. Moje podejżenia to: sterownik klimy lub lub sterownik odpowiedzialny za regulację wolnych obrotów silnika lub przekaźnik przepięciowy. problem powyższy dotyczy w124 220ce w automacie- dodam jeszcze że jak zapodam D,3,2, R to spadają mi obroty do ok 500 obr/min. A wydaje mi się że obroty powinny trzymać się na tym samym poziomie po lekkim wachnięciu. Jak ktoś ma jakieś sugestie pomysły czy co kolwiek, to z góry dzięki |
Autor: | szymon.dziawer [ sob kwie 11, 2009 7:22 pm ] |
Tytuł: | |
jac pisze: i wyłączeniu ekonomicznej klimy, sprężarka się nie załancza Wg mojej wiedzy, kiedy świeci się dioda przy E/C klima jest wyłączona. jac pisze: ale uwaga lekkie dodanie gazu spżarka się załancza i klima chodzi jak powinna.
A przy świecącej się E/C nie powinna. Dziwne. Pozdrawiam Szymon |
Autor: | Janfocus [ sob kwie 11, 2009 7:29 pm ] |
Tytuł: | |
jac pisze: dodam jeszcze że jak zapodam D,3,2, R to spadają mi obroty do ok 500 obr/min. jac pisze: ale uwaga lekkie dodanie gazu spżarka się załancza i klima chodzi jak powinna
może tu jest przyczyna, bo te obroty jak mniemam powinny być wyższe... 550 to ma V8, więc R4 zapewne będzie miał więcej... |
Autor: | jac [ sob kwie 11, 2009 8:24 pm ] |
Tytuł: | |
Janfocus pisze: może tu jest przyczyna, bo te obroty jak mniemam powinny być wyższe... 550 to ma V8, więc R4 zapewne będzie miał więcej... Teżmi się tak wydaje ale nie wiem czemu wyższe obroty miały by sprzyjać włanczaniu sprężarki <br>Dodano po 2 minutach.:<br> szymon.dziawer pisze: Wg mojej wiedzy, kiedy świeci się dioda przy E/C klima jest wyłączona.
Przeczytaj dokładnie co napisałem. wyłączona klima ekonomiczna czli ec się nie świeci co odpowiada włonczonej sprężarce od klimy. |
Autor: | kielbik [ sob kwie 11, 2009 8:31 pm ] |
Tytuł: | |
jac pisze: klima ekonomiczna a co to niby ma byc? ![]() ![]() |
Autor: | jac [ sob kwie 11, 2009 8:33 pm ] |
Tytuł: | |
Janfocus pisze: może tu jest przyczyna, bo te obroty jak mniemam powinny być wyższe...
550 to ma V8, więc R4 zapewne będzie miał więcej... Apropo tego V8 to na jednym ze sterowników za akumlatorem jest napisane: 002 545 18 05 8Zyl. Klima.Verz+DZB Jak ktoś mógłby to rozszyfrować to może wszysko było by jasne. |
Autor: | Janfocus [ sob kwie 11, 2009 8:49 pm ] |
Tytuł: | |
jac pisze: Teżmi się tak wydaje ale nie wiem czemu wyższe obroty miały by sprzyjać włanczaniu sprężarki wydaje mi się że 550obr to za mało dla R4 i może dlatego elektronika nie pozwala na włączenie klimy aby nie zadławić silnika... Z resztą AutoData podaje że wolne obroty dla 2,2 to 750+-50 rpm i jest automatycznie regulowana dodaj mu gazu tak aby miał 750obr i zobacz czy klima zadziała, jesli tak to wiemy gdzie jest powód... <br>Dodano po 3 minutach.:<br> Cytuj: Apropo tego V8 to na jednym ze sterowników za akumlatorem jest napisane:
002 545 18 05 8Zyl. Klima.Verz+DZB Jak ktoś mógłby to rozszyfrować to może wszysko było by jasne. w uproszczeniu im silnik ma więcej cylindrów tym ma niższe wolne obroty, tak więc rozszyfrowanie tego "przekaźnika", który jest dla V8 mniemam że nic nam nie wniesie do przypadku motoru 4cylindrowego. |
Autor: | jac [ sob kwie 11, 2009 8:50 pm ] |
Tytuł: | |
W sumie to logiczne ale co w takim przypadku jest odpowiedzialne za wartość obrotów w ojcowym 300d turbo byłyto zimne luty w przekaźniku przepięciowym. |
Autor: | Jurand [ sob kwie 11, 2009 9:21 pm ] |
Tytuł: | |
jac pisze: Apropo tego V8 to na jednym ze sterowników za akumlatorem jest napisane:
002 545 18 05 8Zyl. Klima.Verz+DZB No to prawie sam rozwikłałeś zagadkę Masz przekaźnik klimy od V8 i załącza on sprężarkę powyżej określonych min. obrotów biegu jałowego ale dla 8 garów dlatego tez po dodaniu gazu klima sie załącza a na wolnych nie pracuje, gdyż wg w/w przekaźnika silnik pracuje dwa razy wolniej tzn jesli twój reaktor ma 600 obr/min to wg przekaźnika jest to 300 obr/min Reasumując szukaj przekaźnika klimy od M111 a dla pewności sprawdź nr w EPC Pozdr |
Autor: | jac [ sob kwie 11, 2009 10:00 pm ] |
Tytuł: | |
Jurand pisze: gdyż wg w/w przekaźnika silnik pracuje dwa razy wolniej
tzn jesli twój reaktor ma 600 obr/min to wg przekaźnika jest to 300 obr/min Nie wiem jak wywnioskowałeś tę różnice obrotów R4 do V8, ale tak czy siak poszukam sterownika do R4. |
Autor: | laudan [ sob kwie 11, 2009 10:49 pm ] |
Tytuł: | |
jac pisze: Nie wiem jak wywnioskowałeś tę różnice obrotów R4 do V8, ale tak czy siak poszukam sterownika do R4. Proste, liczba impulsow na cewne na 1 obrot. Tak jak pisal Jurand winny jest przekaznik od innego silnika. On odpowiada za wlaczenie kompresora. Szukaj do R4. Jak masz automat to szukaj wersji do automatu, bo inaczej kick down nie bedzie Ci chodzil. <br>Dodano po 55 sekundach.:<br> kielbik pisze: jac pisze: klima ekonomiczna a co to niby ma byc? ![]() Mokry recznik w oknie ![]() |
Autor: | jac [ ndz kwie 12, 2009 11:14 am ] |
Tytuł: | |
laudan pisze: Proste, liczba impulsow na cewne na 1 obrot. Tak jak pisal Jurand winny jest przekaznik od innego silnika. On odpowiada za wlaczenie kompresora. Szukaj do R4. Jak masz automat to szukaj wersji do automatu, bo inaczej kick down nie bedzie Ci chodzil.
Jak tak to się zgadza, myślałem że w M111 czujnik obrotów mierzy bezpośrednio obroty wału tak jak w OM603. Kick down też mi nie działa i wychodzi na to że wymienie ten przekaźnik i po sprawie. |
Autor: | laudan [ ndz kwie 12, 2009 12:13 pm ] |
Tytuł: | |
jac pisze: Kick down też mi nie działa i wychodzi na to że wymienie ten przekaźnik i po sprawie.
Ten modul odpowiada za wlaczenie kompresora oraz za kick down. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |