MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Zadbaj o swój układ zapłonowy :-)
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=40675
Strona 1 z 1

Autor:  ukaniu [ sob kwie 18, 2009 9:24 pm ]
Tytuł:  Zadbaj o swój układ zapłonowy :-)

Ostatnio tropiłem nietypowe usterki w pracy silnika które okazały się być spowodowane wadami układu zapłonowego.

Na początku zbrałem się za kopułkę, warto ją wykręcić wyczyscić i oskrobać dokładnie miejsca gdzie preskakuje iskra z palca rozdzielacza. Czasem zalega tam gruba warstwa dobrze izolujących tlenków.
Po tym wszystkim zaklejamy miejsca przepływu prądu i lakierujemy czystą kopułkę preparatem URETHAN 71 - lakier elektroizolacyjny. Zabezpiecza powierzchnię kopułki przed wchłanianiem wilgoci.
Sprawdzamy też stan wszelkich istniejących uszczelek kopułki.
W M103 jest jedna na plastikowym deklu od strony głowicy.
Tym samym lakierem po wyczyszczeniu malujemy palec rozdzielacza.

Wyciągamy wymieniamy/ czyścimy świece i ustawiamy prawidłową przerwę - u mnie lepiej nie gadać ile ona wynosiła ;-) prawie 2x tyle co powinna. Porcelanowy trzonek świecy smarujemy preparatem izolującym (czasem z racji porowatości ceramiki następuje przebicie po trzonku) i zapobiegajacym przyklejaniu i starzeniu gumy - BERU ZKF 01. Ja stosuję smar silikonowy z teflonem - tańszy (AG chemia smar TF). To jest bardzo dobra praktyka ale nieczęsto stosowana :-( potem gorsze fajki rwią się przy zdejmowaniu se świec a i zapłony wypadają.

Czyścimy dokładnie kable w izopropanolu czy innym niezbyt mocnym rozpuszczalniku. Ja wymieniłem swoje na nowe bo instalacja WN Mercedesa potrzebuje w szeregu oporności 2k om - 1k w fajce, 1k w palcu. Węglowe kable czy inne tandety mają zwykle rezystancję znacząco większą przez co energia iskry jest za mała i mieszanka uboższa - a KE czasem pracuje ubogo nie chce sie palić i mamy "dziury w gazie".

Fajki na kopułkę czy cewkę też warto posmarować preparatem TF czy BERU - potem lepiej schodzą i chronią przed dostawaniem się wilgoci i przebiciach po szyjkach złącz kopułki.

W efekcie silnik powinien spracować stabilniej, przyspieszać płynniej.
U mnie efekt jest znakomity, znacznie lepiej wkręca się na obroty na postoju, brak owych dziur w gazie itd.

Proponuję aby społem ruszyć do swoich układów i z wiosną przeprowadzić przegląd układu zapłonowego.
Po zimie mgła solna zalega na wielu częściach dzięki czemu uszkodzenia elektryki pojawiają się częściej.

Autor:  AndyS [ sob kwie 18, 2009 10:23 pm ]
Tytuł:  Re: Zadbaj o swój układ zapłonowy :-)

ukaniu pisze:
Proponuję aby społem ruszyć do swoich układów i z wiosną przeprowadzić przegląd układu zapłonowego.

Widzę że kol. ukaniu już po raz kolejny ma zbliżony stosunek do konserwacji bieżącej podzespołów auta. I wydaje się że na skutek tych działań tak jak ja jest jedną z nielicznych osób na tym Forum całkowicie zadowolonych z instalacji LPG. 8) [zlosnikz]
ukaniu pisze:
zabrałem się za kopułkę, warto ją wykręcić wyczyscić i oskrobać dokładnie miejsca gdzie preskakuje iskra z palca rozdzielacza. Czasem zalega tam gruba warstwa dobrze izolujących tlenków.

Uzupełniam o poglądowe foto. Też to niedawno zrobiłem. :)

Obrazek

Obrazek

ukaniu pisze:
Tym samym lakierem po wyczyszczeniu malujemy palec rozdzielacza

Dodam że warto wyczyścić obie powierzchnie w palcu rozdzielacza.

Obrazek

Obrazek

ukaniu pisze:
Fajki na kopułkę czy cewkę też warto posmarować preparatem TF czy BERU

A kable ułożyć dokładnie według załączonego schematu

Obrazek

ukaniu pisze:
W efekcie silnik powinien spracować stabilniej, przyspieszać płynniej. U mnie efekt jest znakomity, znacznie lepiej wkręca się na obroty na postoju, brak owych dziur w gazie itd.

Potwierdzam. I dodam że mniej teraz spala - może niewiele ale zawsze. [zlosnik] [zlosnik]

Autor:  zegarek [ sob kwie 18, 2009 11:07 pm ]
Tytuł: 

Lakierujesz wewnątrz kopułki?

Autor:  ukaniu [ sob kwie 18, 2009 11:51 pm ]
Tytuł: 

Ja? tak - zwykle lakieruję, oryginalnie BERU było/jest? lakierowane, po latach powierzchnia matowieje i własności zanikają (co zresztą widać na zdjęciach od AndyS). Dobry poliuretanowy odpoorny na temperaturę lakier pomoże popracować kopułce trochę dłużej. <br>Dodano po 32 minutach.:<br> Urethan - jutro na Wolumenie - np w Semiconie :) .
Ja się też tam pojawię po zakupy przed spacerem po puszczy - polecam! (spacer po puszczy).

Autor:  slawek_z7 [ ndz maja 03, 2009 8:45 pm ]
Tytuł: 

AndyS pisze:
A kable ułożyć dokładnie według załączonego schematu

A jak maja być ułożone kable w silniku M 10296310149623E90?

Autor:  stanski61 [ ndz maja 03, 2009 9:21 pm ]
Tytuł: 

slawek_z7 pisze:
A jak maja być ułożone kable w silniku M 10296310149623E90

Kolejność zapłonu 1-3-4-2
http://img396.imageshack.us/img396/7803/kolejnosc.jpg

Autor:  slawek_z7 [ ndz maja 03, 2009 9:57 pm ]
Tytuł: 

Czy jest jakiś prawidłowy sposób prowadzenia kabli od kopułki w tym silniku (np 2 kabel pod 4...)?

Autor:  stanski61 [ ndz maja 03, 2009 10:07 pm ]
Tytuł: 

slawek_z7 pisze:
Czy jest jakiś prawidłowy sposób prowadzenia kabli od kopułki w tym silniku (np 2 kabel pod 4...)?

Nie rozumie Twojego pytania,podłącz kable tak jak masz opisane na schemacie 1do1,2do 2,itd.

Autor:  Meeta [ ndz maja 03, 2009 10:47 pm ]
Tytuł: 

Podłącz według schematu i przyjrzyj się kablom. Sposób ich ułożenia nasuwa się sam, a poza tym nie ma żadnych wskazań, bądź przeciwwskazań na temat tego, który kabel na górze, który na dole itd.

Autor:  slawek_z7 [ ndz maja 03, 2009 11:25 pm ]
Tytuł: 

Meeta pisze:
Sposób ich ułożenia nasuwa się sam,
właśnie chodziło mi o to; wielkie dzięki!

Jeszcze chciałem zapytać czy za siłę jakość iskry poza świecami, kablami, kopułką, palcem, cewką coś odpowiada?

Autor:  TReneR [ pn maja 04, 2009 9:18 am ]
Tytuł: 

Modul zaplonowy.

Autor:  slawek_z7 [ wt maja 05, 2009 11:41 am ]
Tytuł: 

Czy da się jakoś przetestować, sprawdzić moduł zapłonu?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/