MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Zadbaj o swój układ zapłonowy :-) https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=40675 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | ukaniu [ sob kwie 18, 2009 9:24 pm ] |
Tytuł: | Zadbaj o swój układ zapłonowy :-) |
Ostatnio tropiłem nietypowe usterki w pracy silnika które okazały się być spowodowane wadami układu zapłonowego. Na początku zbrałem się za kopułkę, warto ją wykręcić wyczyscić i oskrobać dokładnie miejsca gdzie preskakuje iskra z palca rozdzielacza. Czasem zalega tam gruba warstwa dobrze izolujących tlenków. Po tym wszystkim zaklejamy miejsca przepływu prądu i lakierujemy czystą kopułkę preparatem URETHAN 71 - lakier elektroizolacyjny. Zabezpiecza powierzchnię kopułki przed wchłanianiem wilgoci. Sprawdzamy też stan wszelkich istniejących uszczelek kopułki. W M103 jest jedna na plastikowym deklu od strony głowicy. Tym samym lakierem po wyczyszczeniu malujemy palec rozdzielacza. Wyciągamy wymieniamy/ czyścimy świece i ustawiamy prawidłową przerwę - u mnie lepiej nie gadać ile ona wynosiła ![]() ![]() Czyścimy dokładnie kable w izopropanolu czy innym niezbyt mocnym rozpuszczalniku. Ja wymieniłem swoje na nowe bo instalacja WN Mercedesa potrzebuje w szeregu oporności 2k om - 1k w fajce, 1k w palcu. Węglowe kable czy inne tandety mają zwykle rezystancję znacząco większą przez co energia iskry jest za mała i mieszanka uboższa - a KE czasem pracuje ubogo nie chce sie palić i mamy "dziury w gazie". Fajki na kopułkę czy cewkę też warto posmarować preparatem TF czy BERU - potem lepiej schodzą i chronią przed dostawaniem się wilgoci i przebiciach po szyjkach złącz kopułki. W efekcie silnik powinien spracować stabilniej, przyspieszać płynniej. U mnie efekt jest znakomity, znacznie lepiej wkręca się na obroty na postoju, brak owych dziur w gazie itd. Proponuję aby społem ruszyć do swoich układów i z wiosną przeprowadzić przegląd układu zapłonowego. Po zimie mgła solna zalega na wielu częściach dzięki czemu uszkodzenia elektryki pojawiają się częściej. |
Autor: | AndyS [ sob kwie 18, 2009 10:23 pm ] |
Tytuł: | Re: Zadbaj o swój układ zapłonowy :-) |
ukaniu pisze: Proponuję aby społem ruszyć do swoich układów i z wiosną przeprowadzić przegląd układu zapłonowego. Widzę że kol. ukaniu już po raz kolejny ma zbliżony stosunek do konserwacji bieżącej podzespołów auta. I wydaje się że na skutek tych działań tak jak ja jest jedną z nielicznych osób na tym Forum całkowicie zadowolonych z instalacji LPG. ![]() ![]() ukaniu pisze: zabrałem się za kopułkę, warto ją wykręcić wyczyscić i oskrobać dokładnie miejsca gdzie preskakuje iskra z palca rozdzielacza. Czasem zalega tam gruba warstwa dobrze izolujących tlenków. Uzupełniam o poglądowe foto. Też to niedawno zrobiłem. ![]() ![]() ![]() ukaniu pisze: Tym samym lakierem po wyczyszczeniu malujemy palec rozdzielacza Dodam że warto wyczyścić obie powierzchnie w palcu rozdzielacza. ![]() ![]() ukaniu pisze: Fajki na kopułkę czy cewkę też warto posmarować preparatem TF czy BERU A kable ułożyć dokładnie według załączonego schematu ![]() ukaniu pisze: W efekcie silnik powinien spracować stabilniej, przyspieszać płynniej. U mnie efekt jest znakomity, znacznie lepiej wkręca się na obroty na postoju, brak owych dziur w gazie itd.
Potwierdzam. I dodam że mniej teraz spala - może niewiele ale zawsze. ![]() ![]() |
Autor: | zegarek [ sob kwie 18, 2009 11:07 pm ] |
Tytuł: | |
Lakierujesz wewnątrz kopułki? |
Autor: | ukaniu [ sob kwie 18, 2009 11:51 pm ] |
Tytuł: | |
Ja? tak - zwykle lakieruję, oryginalnie BERU było/jest? lakierowane, po latach powierzchnia matowieje i własności zanikają (co zresztą widać na zdjęciach od AndyS). Dobry poliuretanowy odpoorny na temperaturę lakier pomoże popracować kopułce trochę dłużej. <br>Dodano po 32 minutach.:<br> Urethan - jutro na Wolumenie - np w Semiconie ![]() Ja się też tam pojawię po zakupy przed spacerem po puszczy - polecam! (spacer po puszczy). |
Autor: | slawek_z7 [ ndz maja 03, 2009 8:45 pm ] |
Tytuł: | |
AndyS pisze: A kable ułożyć dokładnie według załączonego schematu
A jak maja być ułożone kable w silniku M 10296310149623E90? |
Autor: | stanski61 [ ndz maja 03, 2009 9:21 pm ] |
Tytuł: | |
slawek_z7 pisze: A jak maja być ułożone kable w silniku M 10296310149623E90
Kolejność zapłonu 1-3-4-2 http://img396.imageshack.us/img396/7803/kolejnosc.jpg |
Autor: | slawek_z7 [ ndz maja 03, 2009 9:57 pm ] |
Tytuł: | |
Czy jest jakiś prawidłowy sposób prowadzenia kabli od kopułki w tym silniku (np 2 kabel pod 4...)? |
Autor: | stanski61 [ ndz maja 03, 2009 10:07 pm ] |
Tytuł: | |
slawek_z7 pisze: Czy jest jakiś prawidłowy sposób prowadzenia kabli od kopułki w tym silniku (np 2 kabel pod 4...)?
Nie rozumie Twojego pytania,podłącz kable tak jak masz opisane na schemacie 1do1,2do 2,itd. |
Autor: | Meeta [ ndz maja 03, 2009 10:47 pm ] |
Tytuł: | |
Podłącz według schematu i przyjrzyj się kablom. Sposób ich ułożenia nasuwa się sam, a poza tym nie ma żadnych wskazań, bądź przeciwwskazań na temat tego, który kabel na górze, który na dole itd. |
Autor: | slawek_z7 [ ndz maja 03, 2009 11:25 pm ] |
Tytuł: | |
Meeta pisze: Sposób ich ułożenia nasuwa się sam, właśnie chodziło mi o to; wielkie dzięki!
Jeszcze chciałem zapytać czy za siłę jakość iskry poza świecami, kablami, kopułką, palcem, cewką coś odpowiada? |
Autor: | TReneR [ pn maja 04, 2009 9:18 am ] |
Tytuł: | |
Modul zaplonowy. |
Autor: | slawek_z7 [ wt maja 05, 2009 11:41 am ] |
Tytuł: | |
Czy da się jakoś przetestować, sprawdzić moduł zapłonu? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |