MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

ABS a słabe hamulce
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=40736
Strona 1 z 2

Autor:  karolkarol [ wt kwie 21, 2009 6:08 pm ]
Tytuł:  ABS a słabe hamulce

Mam pytanko do posiadaczy modelu W140 Czy, jadąc po normalnej asfaltowej drodze np 60 km/h kobieta jest wstanie tak mocno wcisnąć hamulec, i trzymać, aż do zatrzymania, żeby cały czas działał ABS.
Już nawet nie chodzi o prędkość a o siłe wspomagania hamulca, wydaje mi sie żę nie powinno być problemem z zablokowaniem kół a w konsekwencji działaniem ABS.

Jak układ hamulcowy działa w waszym przypadku, czy łatwo uruchomic ABS?

Autor:  Chuck Norris [ wt kwie 21, 2009 7:26 pm ]
Tytuł: 

to proste... jak mocno musisz nacisnąć pedał hamulca żeby wprowadzić koła w poślizg??
wystarczy 30km/h i juz jak depniesz w podłoge to powinien zadziałać

Autor:  butek22 [ wt kwie 21, 2009 10:11 pm ]
Tytuł: 

Jak najbardziej kobiecie powinno starczyć sily :) , u mnie wystarczy troszke mocniej wcisnąć hamulec i załącza sie ABS

Autor:  karolkarol [ śr kwie 22, 2009 12:05 am ]
Tytuł: 

No właśnie tu problem, bo wspomaganie hamulców chyba mi nie wydala i jak depne to musze naprawde mocno żęby zablokować koła i włączyć ABS.

Autor:  Chuck Norris [ śr kwie 22, 2009 12:42 am ]
Tytuł: 

no to masz problem ze wspomaganiem raczej a nie abs... a jak ci sie kręci kierownicą? jak w maluchu?

Autor:  karolkarol [ śr kwie 22, 2009 7:44 am ]
Tytuł: 

Ja nie pisałem, żę mam problem z ABS, wiem żę chodzi o wspomaganie hamulców, bo wydawało mi się żę taki układ przecież tu są dwa serwa od wspomagania nie powinien miec problemów z blokowaniem kół.

Ale podejrzewam jeszcze, że jest to problem z podciśnieniem, bo to mam dosyc niedbale porobione i gubił mi podciśnienie, a to możę miec bezpośredni wpływ na działanie układu wspomagania.

Doszliśmy z mechanikiem żę jakies urządzenie po prawej stronie auta pierdo.. sprawe z podciśnieniem, naraziem mi wszystko wyłączył, a podłączył tylko turbine i pompa waku trzyma eleganco podciśnienia, a wcześniej działało to jak chciało, co miało również wpływ na działanie innych podzespołów auta np. na skrzynie [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

A kierownica mi chodzi elegancko, jednym paluszkiem tylko troszke cieknie z simeringu na pompie [zlosnikz] [zlosnikz] [zlosnikz]

Autor:  butek22 [ śr kwie 22, 2009 8:35 am ]
Tytuł: 

Wspomaganie kierownicy nie ma nic wspólnego z ABS.
Nie wiem jak u ciebie, ale u mnie pod pompą hamulcowa jest jakis silniczek elektryczny, może on jest z tym powiązany

Autor:  karolkarol [ śr kwie 22, 2009 8:42 am ]
Tytuł: 

hmmm może wspomaganie kierownicy i hamulców pracuje na tym samym płynie, pomijając ABS, bo on działa problem jest z siłą wspomagania hamulców, uważam, że powinno byc mocniejsza.

Mechanik jak sie dowiedział, żę mam problemy z podciśnieniem, to pierwsze się zapytał czy nie mam problemów z siłą hamowania, więc możę w tę strone szukac 8) 8) 8)

Czy u was jak odpalicie auto z wciśniętym hamulcem to go wciąga wspomaganie pedał hamulca, tak chyba powinno by przy sprawnym wspomaganiu hamulców???

a jeżeli miałbym niedziałąjące wspomaganie to chyba bym nie dał bym rady zablokowa kół wciskając bardzo mocno???

Autor:  michele [ śr kwie 22, 2009 9:45 am ]
Tytuł: 

Czemu nie. Hamulce są powiązane ze sprzęgłem - ten sam płyn. Natomiast do servo masz inny ATF (ze skrzyń automatycznych) a nie np. DOT4

Autor:  bary123ce [ śr kwie 22, 2009 3:45 pm ]
Tytuł: 

michele pisze:
Hamulce są powiązane ze sprzęgłem - ten sam płyn.

Sprzęgłem w W140 350 DT ??

karolkarol pisze:
hmmm może wspomaganie kierownicy i hamulców pracuje na tym samym płynie

może jednak nie :o
jaki płyn do "wspomagania" hamulców masz na myśli ? :lol:

Autor:  michele [ śr kwie 22, 2009 4:15 pm ]
Tytuł: 

Jakoś ciągle mi idzie inny model po głowie. Dzięki za uwagę. A w W140 to nie wiem jak jest, ale z tego co widzę, to również jest siłownik do sprzęgła, a więc drugi układ jest osobny? Troche offtopic.

Autor:  karolkarol [ czw kwie 23, 2009 8:58 am ]
Tytuł: 

Może byc siłownik od sprzęgła, ale to w manualu i wtedy może działac na płynie hamulcowym, a tu mamy sprzęgło hydrokinetyczne, bo to automat :lol: :lol: :lol:

Ale chodzi mi o opinie jak mocno trzeba naciskac na hamulec na normalnej suchej drodze, żeby hamował z ABS.

drugie pytanie jest taki test serwa, że odpalamy auto z wciśnięcym hamulcem i powinno wspomaganie wciągnąc hamulec, czy u was wciąga???

Autor:  bary123ce [ czw kwie 23, 2009 2:39 pm ]
Tytuł: 

karolkarol pisze:
Ale chodzi mi o opinie jak mocno trzeba naciskac na hamulec na normalnej suchej drodze, żeby hamował z ABS.

Zanim odpowiesz sobie na to pytanie musisz wyjaśnić sobie zasadę działania serwa hamulcowego, bo pytając jaki jest w nim płyn, chyba tej zasady nie znasz.
To powinno Cię nakierować [zlosnik]

Autor:  karolkarol [ czw kwie 23, 2009 3:32 pm ]
Tytuł: 

Ja nie szukam informacji jaki tam jest płyn(to wiem) tylko jak mocno działa wspomaganie, bo mam pewne obawy, żę u mnie wspomaganie nie dziala zbyt mocno, tzn możę być problem w sytuacji ekstremalnej z zachamowaniem z ABS i trzymaniem do konca, bo w normalnej jeździe nie ma problemu.

Właśnie zrobiłem jakies testy, które powinny sprawdzać czy serwo działa ,czyli:
-na zgaszonym silniku pompuje hamulec i powinien byc twardy i tu jest chyba ok.
-z wciśniętym hamulcem odpalam auto i tu w porównaniu do W201(190) gdzie praktycznie od razu i pół pedału hamulca mi w ciąga, to tu powolutku i nie aż tak mocno.
Może coś się dzieje, żę układ wspomagania nie wydala. I teraz jedno z ważniejszych pytań, czy mogą to powodować problemy z podciśnieniem w aucie???

Autor:  bary123ce [ czw kwie 23, 2009 5:02 pm ]
Tytuł: 

karolkarol pisze:
Ja nie szukam informacji jaki tam jest płyn(to wiem) tylko jak mocno działa wspomaganie

sęk w tym, że nie ma w serwie żadnego płynu, bo działa na podciśnienie.
To Ci próbowałem napisać ;)
W moim W140 hamulce są brzytwa, nie trzeba się wysilać, żeby ostro zahamować, więc problemem może być u Ciebie serwo. Schyl się w okolice pedału i posłuchaj czy nie masz nieszczelności, będzie syczeć, wcześniej sprawdź czy podciśnienie jest bezpośrednio podłączone do serwa.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/