MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
ASB test "stall speed" poszukuję danych https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=40791 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | ukaniu [ pt kwie 24, 2009 12:13 am ] |
Tytuł: | ASB test "stall speed" poszukuję danych |
Witam, Poszukuję danych prędkości obrotowej w czasie testu "stall speed" dla silnika M103 2.6 w 190E i skrzynki 722.409. Zastanawiam się czy prędkośc 1900 obr./min. nie jest za niska. Pozdrawiam, Łukasz |
Autor: | nnoc [ ndz kwie 26, 2009 10:55 am ] |
Tytuł: | |
Jeszcze poszukam.Na razie mam to. http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 722409.jpg http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 722409.jpg |
Autor: | ukaniu [ ndz kwie 26, 2009 10:50 pm ] |
Tytuł: | |
Te dane też mam ![]() ![]() Jeśli możesz to czekam na jakieś informacje! dziękuję. |
Autor: | nnoc [ pn kwie 27, 2009 9:58 pm ] |
Tytuł: | |
Witaj. Pracuję 30-lat przy MB i nigdy nie stosowałem nawet w fabryce takich testów.Powiedz co chciałbyś sprawdzić.Nadal mam dostęp do wielu danych i testów nieużywanych przez "serwisy". Pozdrawiam. |
Autor: | ukaniu [ pn kwie 27, 2009 10:25 pm ] |
Tytuł: | |
Chciałem sprawdzić stan sprzegła jednokierunkowegow konwerterze. Z zasady działania o jego stanie świadczyć powinna właśnie ta prędkość. Co więcej znalazłem dane weryfikujące, które mówią Prędkość 400-700 obr. mniejsza od nominalnej - poślizg sprzęgła w konwerterze. Większa poslizg na sprzęgłach w skrzyni, wady turbiny. Ale nigdzie nie widać danych odniesienia ![]() Cytat do jakiego się odnoszę z manuala: "POOR ACCELERATION FROM STOPPED POSITION Check stall speed. If stall speed is 400-700 RPM less than specified value, one-way clutch in torque converter is slipping. Replace torque converter (if necessary). " |
Autor: | nnoc [ pn kwie 27, 2009 11:12 pm ] |
Tytuł: | |
Nie znam angielskiego, ale domyślam się o co chodzi.Ten temat fabryka opracowała niestety w ciśnieniach mierzonych w sposób dość skomplikowany. Spróbuję coś jeszcze znaleźć.Sądzę jednak, że takie testy ktoś zrobił prywatnie i nie będą one powtarzalne bez hamowni, lub podania warunków w których je przeprowadzano.Np. wilgotność,temperatura,ciśnienie itp. |
Autor: | ukaniu [ pn kwie 27, 2009 11:39 pm ] |
Tytuł: | |
Faktycznie na tą prędkosć powininna mieć znaczący wpływ moc silnika. Jednak z tego co zauważyłem nie jest to chyba aż tak istotne. Ten test kiedyś przeprowadzałem z zainstalowaną instalacją LPG, potem z popsutym KE i znów już ze sprawnym. We wszystkich tych przypadkach otrzymywałem wyniki w granicach 2 tys. obr. z czego wnioskuję, że ta prędkość jest dość stała niezależnie od mocy. Pomiary ciśnień wykonywałem w swoim czasie i znajdowały się w zakresie fabrycznych wartości. Tak poza tematem tej prędkości walczę z pewnymi kłopotami mojej skrzynki. Ostatnio wyczyściłem (doszczętnie rozebraną) płytę sterującą. Problem lezy w zmianie 3-4. Jeśli następuje ona po lekkim odpuszczeniu gazu przebiega aż zbyt miękko, jeśli wynika z przyspieszania z jednakowym wciśnięciem gazu zmiana jest mocno twarda. W efekcie jeśli mocno naciągnę linkę k-d. Do takiego punktu gdzie praktycznie wszystkie zmiany 3-4 sa po lekkim odpuszcznieu gazu chodzi miękko ale to nie o to chodzi. Niestety na oko nie widać uszkodzeń - więc najprawdopodbniej jakaś sprężynka czy uszczelnienie akumulatora musi juz być jakieś wadliwe. |
Autor: | nnoc [ pt maja 01, 2009 9:02 am ] |
Tytuł: | Dokumentacja |
Niestety nic więcej już nie zdobyłem. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |