MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

ASB test "stall speed" poszukuję danych
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=40791
Strona 1 z 1

Autor:  ukaniu [ pt kwie 24, 2009 12:13 am ]
Tytuł:  ASB test "stall speed" poszukuję danych

Witam,

Poszukuję danych prędkości obrotowej w czasie testu "stall speed" dla silnika M103 2.6 w 190E i skrzynki 722.409.
Zastanawiam się czy prędkośc 1900 obr./min. nie jest za niska.

Pozdrawiam,
Łukasz

Autor:  nnoc [ ndz kwie 26, 2009 10:55 am ]
Tytuł: 

Jeszcze poszukam.Na razie mam to. http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 722409.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 722409.jpg

Autor:  ukaniu [ ndz kwie 26, 2009 10:50 pm ]
Tytuł: 

Te dane też mam :-( kiedyś ściągnąłem manuale do 722.3/4 tylko kompletnie nigdzie nie mogę wykopać liczb do testu "stall speed" czyli prędkości silnika z gazem do dechy na D i całkowitym zatrzymaniem samochodu hamulcem. Jakieś przebąkiwania na forach zagranicznych ale bez konkretów :-(.
Jeśli możesz to czekam na jakieś informacje! dziękuję.

Autor:  nnoc [ pn kwie 27, 2009 9:58 pm ]
Tytuł: 

Witaj. Pracuję 30-lat przy MB i nigdy nie stosowałem nawet w fabryce takich
testów.Powiedz co chciałbyś sprawdzić.Nadal mam dostęp do wielu danych
i testów nieużywanych przez "serwisy".
Pozdrawiam.

Autor:  ukaniu [ pn kwie 27, 2009 10:25 pm ]
Tytuł: 

Chciałem sprawdzić stan sprzegła jednokierunkowegow konwerterze.
Z zasady działania o jego stanie świadczyć powinna właśnie ta prędkość.
Co więcej znalazłem dane weryfikujące, które mówią
Prędkość 400-700 obr. mniejsza od nominalnej - poślizg sprzęgła w konwerterze. Większa poslizg na sprzęgłach w skrzyni, wady turbiny. Ale nigdzie nie widać danych odniesienia :-(

Cytat do jakiego się odnoszę z manuala:
"POOR ACCELERATION FROM STOPPED POSITION
Check stall speed. If stall speed is 400-700 RPM less than
specified value, one-way clutch in torque converter is slipping.
Replace torque converter (if necessary).
"

Autor:  nnoc [ pn kwie 27, 2009 11:12 pm ]
Tytuł: 

Nie znam angielskiego, ale domyślam się o co chodzi.Ten temat fabryka
opracowała niestety w ciśnieniach mierzonych w sposób dość skomplikowany.
Spróbuję coś jeszcze znaleźć.Sądzę jednak, że takie testy ktoś zrobił prywatnie i nie będą one powtarzalne bez hamowni, lub podania warunków
w których je przeprowadzano.Np. wilgotność,temperatura,ciśnienie itp.

Autor:  ukaniu [ pn kwie 27, 2009 11:39 pm ]
Tytuł: 

Faktycznie na tą prędkosć powininna mieć znaczący wpływ moc silnika. Jednak z tego co zauważyłem nie jest to chyba aż tak istotne. Ten test kiedyś przeprowadzałem z zainstalowaną instalacją LPG, potem z popsutym KE i znów już ze sprawnym. We wszystkich tych przypadkach otrzymywałem wyniki w granicach 2 tys. obr. z czego wnioskuję, że ta prędkość jest dość stała niezależnie od mocy.
Pomiary ciśnień wykonywałem w swoim czasie i znajdowały się w zakresie fabrycznych wartości.
Tak poza tematem tej prędkości walczę z pewnymi kłopotami mojej skrzynki. Ostatnio wyczyściłem (doszczętnie rozebraną) płytę sterującą.
Problem lezy w zmianie 3-4. Jeśli następuje ona po lekkim odpuszczeniu gazu przebiega aż zbyt miękko, jeśli wynika z przyspieszania z jednakowym wciśnięciem gazu zmiana jest mocno twarda. W efekcie jeśli mocno naciągnę linkę k-d. Do takiego punktu gdzie praktycznie wszystkie zmiany 3-4 sa po lekkim odpuszcznieu gazu chodzi miękko ale to nie o to chodzi. Niestety na oko nie widać uszkodzeń - więc najprawdopodbniej jakaś sprężynka czy uszczelnienie akumulatora musi juz być jakieś wadliwe.

Autor:  nnoc [ pt maja 01, 2009 9:02 am ]
Tytuł:  Dokumentacja

Niestety nic więcej już nie zdobyłem.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/