MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 4:38 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob kwie 25, 2009 5:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 06, 2004 7:17 pm
Posty: 251
Numer GG: 14255
Lokalizacja: Łódź
Witam,

ASB za wcześnie zmienia biegi. Jak "depcze" do oporu (kickdown załączony) to z 2 na 3-kę przełącza o 10km za wcześniej, a z 3 na 4-kę o 20km za wcześnie.

Czy jest to do wyregulowania?

_________________
pzdr
Andrzej - Łódź

http://www.300CE-24.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 25, 2009 5:44 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Trzeba trochę bardziej naciągnąć linkę (wydłużyć pancerz) idącą od cięgieł gazu z komory silnika do ASB (przynajmniej tak jest w 126).

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 25, 2009 9:42 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
AndyS pisze:
wydłużyć pancerz


jeszczez ktoś faktycznie zacznie pancerz wyduzać przecież jak naciagnac to wiadomo ze jakas śruba jest od tego [zlosnik]

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 25, 2009 11:39 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 25, 2005 9:46 am
Posty: 134
Lokalizacja: Płock
U mnie jest podobny problem. Wygląda to tak że przy prędkości 30 km/h mam już 4 bieg. Od kilku miesięcy muszę ręcznie zmieniać biegi.
Regulacja linki nic mi nie pomogła. Równolegle przestał też działać przycisk kick down.

Obecnie jestem na etapie rozbebeszania instalacji od kicka (muszę ją wyprowadzić gdzie dokładnie ona idzie).
Myślę że będzie tu problem z elektryką.

Ostatnio gdzieś czytałem że może mieć jakiś wpływ czujnik halotronowy - ale jakoś muszę go sprawdzić.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 26, 2009 7:52 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
roadrunner pisze:
jeszczez ktoś faktycznie zacznie pancerz wyduzać przecież jak naciagnac to wiadomo ze jakas śruba jest od tego [zlosnik]
Faktycznie przedobrzyłem ale chciałem żeby nie było nieporozumień. Bo zauważyłem, że nie zawsze i nie dla wszystkich pewne sformułowania są jednoznaczne... [zlosnik] [zlosnik]
A więc wykręcać aby pancerz się wydłużył. :)
elmo25 pisze:
U mnie jest podobny problem. Wygląda to tak że przy prędkości 30 km/h mam już 4 bieg. Od kilku miesięcy muszę ręcznie zmieniać biegi.
Regulacja linki nic mi nie pomogła. Równolegle przestał też działać przycisk kick down.

Miałem dokładnie to samo. Pewnie jeszcze biegi automatycznie "wbijają się" twardo? U mnie pękła sprężynka (urwało się ucho) odciągająca linkę o której piszemy wyżej. Sprężynka jest zamontowana w skrzyni i jest widoczna - do jej wymiany wystarczy zdjąć miskę ASB. Nowa kosztowała 5,78zł i musiałem na nią czekać 5 dni. Teraz po regulacji skrzynia działa doskonale. 8)

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 27, 2009 9:52 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 25, 2005 9:46 am
Posty: 134
Lokalizacja: Płock
AndyS jak sprawdziłeś tą sprężynkę że jest pęknięta.
U mnie jak wyciągam linkę (u góry przy silniku) i puszczę to linka wraca tyle samo ile została wyciągnięta. Też tak miałeś ?
Zrobiłeś może jakieś zdjęcia ?


Na górę
 Tytuł: ASB
Post: pn kwie 27, 2009 2:28 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Nie wiedziałem co jest zepsute (objawy jak w opisie)
elmo25 pisze:
Wygląda to tak że przy prędkości 30 km/h mam już 4 bieg. Od kilku miesięcy muszę ręcznie zmieniać biegi. Regulacja linki nic mi nie pomogła. Równolegle przestał też działać przycisk kick down.
plus bardzo twarda zmiana z 3-ki na 4-kę (uderzenie). Też redukowałem "ręcznie" i przyprowadziłem tak auto ponad 1000km. Tutaj pojechałem do zaprzyjaźnionych "skrzyniarzy" i dlatego nie mam zdjęć. Przy tej sprężynce na dźwigni wysunął się i jeszcze zablokował jakiś tłoczek więc u mnie linka mało "sprężynowała". Całość naprawy "po znajomości" kosztowała mnie 70zł (nowa uszczelka, prostowanie uchwytów miski, dolewka oleju, regulacja ciśnień, jazdy próbne itp).

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 27, 2009 5:50 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw gru 04, 2008 3:12 am
Posty: 44
Lokalizacja: Gliwice
Mialem ten sam problem, zmienial mi biegi przy 2000 obr i nie bylo kicka, okazalo sie ze linka o ktorej mowa wyzej byla zerwana. Nowej linki nie da sie kupic poza ASO, wiec zakupilem ja tam za 250 zl, aha.. i trzeba ja tam najpierw zamowic, czas oczekiwania okolo tygodnia.

_________________
W126 260SE 1989


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 27, 2009 9:55 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
elmo25 - może masz jeszcze inne uszkodzenie niż tutaj wymienione ale jak widzisz po wypowiedziach wszystko "kręci się" wokół linki i właśnie tam szukaj rozwiązania problemu. Powodzenia. 8)

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 28, 2009 9:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 25, 2005 9:46 am
Posty: 134
Lokalizacja: Płock
Dzięki Panowie.
Wczoraj rozbebeszyłem wnętrze i wyprowadziłem kable od kicka.
Jeden szedł na przełącznik (przy gałce E/S)
Drugi szedł do elektromagnesu, a obok niego przewód którym powinno docierać zasilanie do przycisku lecz nie dochodzi.
Przewód którym powinno dochodzić zasilanie biegnie do przekaźnika za aku o nr 0035452005. Podobno to przekaźnik pompy paliwa.
Ale skoro ten przewód tam idzie to znaczy że tam powinienem szukać przyczyny - dodam że wcześniej wszystko działało jak powinno.
Do przekaźnika tego dochodzi napięcie do styku 30, dodatkowo po przekręceniu stacyjki też się pojawia na styku 15, masa 31.
Przekaźnik wyjąłem - niby wszystko dobrze (poprawiłem kilka lutów na wszelki wypadek)
Teraz się zastanawiam co steruje tym przekaźnikiem (skąd brany jest impuls zgodnie z instrukcją Kolegi WSR
[url]=http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=24042&highlight=[/url]

Nie wiem dlaczego ale coś mi się wydaje że to może być przekaźnik lub urządzenie które odpowiedzialne jest za dostarczenie sygnału do tego przekaźnika.
Może ktoś z Was wie skąd brany jest trn sygnał ?

P.S.
Elektromagnes jest sprawny - na krótko podawane napięcie
Linka wyciąga się ok. 4 cm od pozycji min do max (oczywiście przy odpiętym cięgnie gazu)

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 28, 2009 10:19 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Zasada działania elektrycznego zaworu k-d jest taka, że z uruchomionym elektromagnesem skrzynka ciągnęła by znacznie wyżej ponad czerwone pole.
Aby uniknąć przekręcenia silnika zasilanie elektromagnesu pobierane jest z przekaźnika pomp który odcina dopływ napięcia przy ustalonej maksymalnej prędkości obrotowej. W efekcie powodując natychmiastowe włączenie wyższego biegu.
Dla tego z wciśniętym włącznikiem kd skrzynka powinna ładnie zmieniać bieg na wyższy po dojściu wskazówki do czerwonego pola obrotomierza. Taka precyzja z działania samej mechaniki była by niemożliwa.
Do przekaźnika pomp dochodzi sygnał o prędkosci obrotowej silnika generowany w układzie zapłonowym, ten sam sterujacy np. obrotomierz, sterownik KE itd.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 28, 2009 10:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 25, 2005 9:46 am
Posty: 134
Lokalizacja: Płock
A w ropniaczkach jak to może być sterowane ?
Mój poprzednik zrobił taki myk że do fabrycznego 230E władował 200D.

Dodam jeszcze że fabrycznie był tempomat ale brak do niego urządzeń sterujących pod maską, została tylko aluminiowa puszeczka nad nogami
Czy ma ona coś wspólnego z ASB ?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 28, 2009 11:02 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
W dizlach zawór k-d jest zasilany albo przez - odpowiedni dedykowanyy przekaźnik KD lub przez sterownik klimy jesli była.
Sygnał o prędkosci obrotowej silnika dostarczany to w.w. układów pobierany jest z koła na wale silnika, ten sam który dochodzi do obrotomierza.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 28, 2009 11:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 25, 2005 9:46 am
Posty: 134
Lokalizacja: Płock
Niestety przy tym silniku tego czujnika nie widać.
Mimo wszystko skrzynia wcześniej zmieniała biebi i kick działał.
W poprzedniej Beczce czujnik ten był przy kole zamachowym - chyba to o to chodzi.
Teraz nie mam pojęcia skąd ten sygnał jest brany.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 28, 2009 11:21 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Nie mógł działać skoro nie ma dedykowanego sterownika. Bebechy od benzyny nie nadają się do współpracy z dizlem.
A co tam jest nakombinowane i dla czego jest inaczej niż wcześniej było to nie wie nikt.
Obrotomierz działa?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl