MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 5:36 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr kwie 29, 2009 11:03 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
jak w temecie, ogólnie to nawet do końca nie wiem kiedy klima jest włączona w kazdym bądź razie kombinując na wszystkie sposoby z przyciskami nie działa i zastanawiam się od czego zacząć poszukiwania przyczyny awarii

_________________
W140-500SE-LPG sekwencja
W126-500SE-LPG blos

Gdybym chciał walczyć z każdym idiotą na forum brakło by mi życia.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 30, 2009 12:12 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 08, 2009 3:01 pm
Posty: 257
Lokalizacja: Gliwice
Od poziomu cieczy w obwodzie ja bym zaczynał jeśli bezpieczniki są sprawne. Ale sam bym poczytał na ten temat, bo w moim, też dziwnie ona działa...

_________________
W202 250D '93


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 01, 2009 11:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
właśnie o klimie pojęcia nie mam nawet sie temu nie przygladałem puki co, a gdzie sie ten poziom cieczy sprawdza ? można samemu czy w zakładzie ?.Na dobra sprawę to jak uruchamiam klime chyba sie nic nie dzieje a pewnie coś sie powinno trochę zmienić (praca silnika, lub w obwodzie elekrycznym jakiś spadek napięcia może)

_________________
W140-500SE-LPG sekwencja

W126-500SE-LPG blos



Gdybym chciał walczyć z każdym idiotą na forum brakło by mi życia.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 02, 2009 3:26 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
Najpierw sprawdź czy w ogóle jest szczelna. Wszystko inne później

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 06, 2009 12:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lut 14, 2009 8:15 pm
Posty: 81
Koło chłodnicy klimatyzacji powinien być zaworek pod który podłączane jest urządzenie do obsługi Klimy, po ściągnięciu zaślepki plastikowej można czymś cienkim docisnąć zaworek (podobny do wentyla) i jeżeli jest ciśnienie w układzie to powinno zasyczeć, jak nic się nie stanie to układ prawdopodobnie jest pusty. Jeśli w s500 jest dostęp do sprężarki Klimy to można ją poobserwować czy się załącza.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 07, 2009 1:08 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
mialem ostatnio to samo ... u mnie problemem byl przetarty przewodzik idacy do zaworku, nie wiem jakim sposobem sie urwal ale sie urwal - na szczescie w w126 wszystko jest widoczne. Pozniej mialem jaja z potencjometrem klimatronica ale tez juz problem zazegnany.

ale faktycznie zacznij od sprawdzenia czynnika bo jak go nie ma to sie sprezarka nie zalaczy nawet jak uklad sprawny.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 07, 2009 1:18 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Czy jest czynnik mozna tez sprawdzic poprzez pomiar napiecia na czujniku cisnienia, oczywiscie jezeli jest sprawny. Najpierw wiec jest dobrze sprawdzic naciskajac zaworek.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 07, 2009 10:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 08, 2009 3:01 pm
Posty: 257
Lokalizacja: Gliwice
A ja pójdę z innej beczki. U mnie klima jak kupiłem wóz działała tak dziwnie. Fajnie delikatnie wiała, ale gdy przyszło słońce i w kabinie 50 stopni się zrobiło, to nie wiedziałem jak ją ustawić. W końcu zebrałem swoje siły i pojechałem na przegląd instalacji + odgrzybianie z racji tego, że auto troche nie jeździło.

Okazało się, że ciśnienie niskiego poziomu (ciśnienia) jest idealne. Jednak nie chciało się robić na chłodnicy wysokiego poziomu (ciśnienia). Po wytłoczeniu czynnika z klimy z 950gram czynnika w obiegu było 200gram. Po całym przeglądzie - układ wyszedł szczelny oraz nabito mi czynnika w odpowiedniej ilości. Teraz jak włączam na max klimę, to nawet wentylatory się włączają oraz mam lodówkę w kabinie.

Wniosek był taki, że klima jakby działała, ale słabo. Stąd polecam zrobienie przeglądu całej klimy i zapewne uzupełnienie całego czynnika. Na tym przeglądzie wyjdzie, czy sprężarka działa i cały układ w samochodzie.

_________________
W202 250D '93


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 08, 2009 2:45 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 25, 2007 11:37 pm
Posty: 312
Lokalizacja: Lubartów k. Lublina
TReneR pisze:
Czy jest czynnik mozna tez sprawdzic poprzez pomiar napiecia na czujniku cisnienia

Tak, ale czujnik niskiego będzie pokazywał poziom również przy dość znacznym ubytku ciśnienia. W mojej Audi pokazywał, że ciśnienie jest, kompresor się uruchamiał, a efektu chłodzenia powietrza nie było już żadnego. Zmierzyliśmy ciśnienie - za niskie. Dopiero po kilku bardzo krótkich naciśnięciach wspomnianego zaworku sygnał z czujnika znikł i sprężarka się nie załączała.
Miesiąc temu napełniłem układ i już ok. Czekam na upały [zlosnik]

Z tym syczeniem po naciśnięciu zaworka to jest żadna diagnoza. Syczenie może spowodować nawet to, że resztki gazu/czynnika/a nawet powietrza się nagrzeją, zwiększa się objętość gazu i syczy.

Jak mawia mój ojciec, gdy mu mówię, że coś jest drogie w naprawie: "Stać Cie na konia, to stać Cię i na bat. Ja mam starego VW i części dają mi prawie za darmo, a Ty je mi wymieniasz" ;)
Nie ma rady. Czasami trzeba komuś dać zarobić. Wszystkiego sam nie zrobisz niestety...

P.S. Ja nabiłem klimę ze sprawdzeniem za 120zł. Pan zajmuje się na co dzień lodówkami. Trochę się wzbraniał, ale dał się namówić. Puki co pełnia szczęścia.

_________________
kiedyś w114 250CE '68 w dieslu :-(
teraz w123 230CE '82, już takie jak trzeba :-)
banalne audi na wyloty...
Honda CBX 650 '83
i kilka moto z KDL, następne w planach... ciągle mało rdzy w garażu


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl