TReneR pisze:
Czy jest czynnik mozna tez sprawdzic poprzez pomiar napiecia na czujniku cisnienia
Tak, ale czujnik niskiego będzie pokazywał poziom również przy dość znacznym ubytku ciśnienia. W mojej Audi pokazywał, że ciśnienie jest, kompresor się uruchamiał, a efektu chłodzenia powietrza nie było już żadnego. Zmierzyliśmy ciśnienie - za niskie. Dopiero po kilku bardzo krótkich naciśnięciach wspomnianego zaworku sygnał z czujnika znikł i sprężarka się nie załączała.
Miesiąc temu napełniłem układ i już ok. Czekam na upały
Z tym syczeniem po naciśnięciu zaworka to jest żadna diagnoza. Syczenie może spowodować nawet to, że resztki gazu/czynnika/a nawet powietrza się nagrzeją, zwiększa się objętość gazu i syczy.
Jak mawia mój ojciec, gdy mu mówię, że coś jest drogie w naprawie: "Stać Cie na konia, to stać Cię i na bat. Ja mam starego VW i części dają mi prawie za darmo, a Ty je mi wymieniasz"
Nie ma rady. Czasami trzeba komuś dać zarobić. Wszystkiego sam nie zrobisz niestety...
P.S. Ja nabiłem klimę ze sprawdzeniem za 120zł. Pan zajmuje się na co dzień lodówkami. Trochę się wzbraniał, ale dał się namówić. Puki co pełnia szczęścia.
_________________
kiedyś w114 250CE '68 w dieslu
teraz w123 230CE '82, już takie jak trzeba
banalne audi na wyloty...
Honda CBX 650 '83
i kilka moto z KDL, następne w planach... ciągle mało rdzy w garażu