MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 4:42 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Za duzo pali
Post: pt maja 01, 2009 9:58 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn mar 09, 2009 2:53 pm
Posty: 10
Lokalizacja: Poznań
Witam wszystkich.Czy to normalne że w trasie przy predkości 140-150 km/h pali ok 16-17 litrów gazu a w mieście przy spokojnej jeździe 30-35 litrów gazu bo ja tak mam.Jaki może byc powód tak dużej rozbieżności.Mam seca 560.Jeżeli zna ktoś jakiegoś dobrego gazownika z poznania to proszę o namiary.Z góry dzięki.Pozdrawiam :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 01, 2009 10:04 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
hehe No torchę sporo :P Ale kto to widział gazować 560SEC [szalone] ??
Ktoś tu pewnie dał tak bogatą mieszankę żeby nie kichał :P ... albo wywal LPG albo jeździj tak jak masz bo zubożenie mieszanki może się skończyć w kosmosie...
Ja bym na Twoim miejscu pozbył się LPG - po pierwsze profanacja po drugie spalanie 16-20l Pb a 35l LPG - czy się opłaca ?? [zlosnik]
Można spróbować regulować to tylko tak jak mówię - po regulacji prychnie i ogromne koszty naprawy. Nie ma sensu to LPG w nim...

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 01, 2009 10:28 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
1. Podjedź na diagnostykę i sprawdź spaliny czy nie masz zbyt bogatej mieszanki.
2. Obserwuj samego siebie w czasie jazdy po mieście jak jeździsz: jeżeli startujesz spod każdych świateł potem ostre hamowanie to te 30-35 litrów gazu może być normą [zlosnik]

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 01, 2009 10:56 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lut 12, 2009 8:56 pm
Posty: 84
Lokalizacja: WLKP, południe
BrunoGiamatti pisze:
hehe No torchę sporo :P Ale kto to widział gazować 560SEC [szalone] ??
Ktoś tu pewnie dał tak bogatą mieszankę żeby nie kichał :P ... albo wywal LPG albo jeździj tak jak masz bo zubożenie mieszanki może się skończyć w kosmosie...
Ja bym na Twoim miejscu pozbył się LPG - po pierwsze profanacja po drugie spalanie 16-20l Pb a 35l LPG - czy się opłaca ?? [zlosnik]
Można spróbować regulować to tylko tak jak mówię - po regulacji prychnie i ogromne koszty naprawy. Nie ma sensu to LPG w nim...


A tu znowu o profanacji.
mialem sec500 z gazem, a teraz mam sec560 bez gazu.
Wiem ze nigdy nie zaloze gazu do tego auta. I to nie ze wzgledow ideologicznych.
To jest zbyt skomplikowana konstrukcja silnika (i zbyt droga w naprawie).oszczednosc kilku PLN w ciagu miesiaca moze nie wystarczyc na naprawe po jednym strzale.
bruno ma racje- jeden strzal i masa klopotow.
jesli auto nie sluzy ci na codzien to pozbadz sie lpg.

PS. Masz gdzies fotki sec'a? Moze spotkanko w Poznaniu?? :)

_________________
Kiedyś będę miał SEC'a 560 z napędem hybrydowym: będzie palił benzynę i gumę.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 01, 2009 2:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 03, 2006 1:34 am
Posty: 83
Lokalizacja: PO <---> CB
sushi pisze:
Jeżeli zna ktoś jakiegoś dobrego gazownika z poznania to proszę o namiary.


Zależy jaką instalację masz - spróbuj na cichej w Tarnowie Podgórnym - jedno z niewielu miejsc gdzie w ogóle chcieli się zabierać za moją instalację w Wlkp. Co do spalania to w mieście 35 litrów gazu przy ciężkiej nodze nie stanowi problemu. Mi udało się dojść do 27, ale zmiana techniki jazdy i spokojnie 20 litrów wystarczy przy sprawnym przemieszczaniu się.
Jak wspomniał BrunoGiamatti - oszczędność za wszelką cenę ma swoje granice i mieszanka powinna być bogata, żeby uniknąć kosztownych niespodzianek.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 01, 2009 7:38 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Wszyscy z PŃ a ja nikogo nie znam? Jak to sie stao sie? Może mógł bym luknąć na tego seca...

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 01, 2009 8:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
To chyba za karę. Zagazować NAJPIĘKNIEJSZE auto świata!!!! Jak najszybciej pozbądź się tego gazu. NIE PODKUWA SIĘ ŻOŁNIERSKICH BUTÓW ZŁOTYMI GWOŹDZIAMI. i nie zakłada się gazu do złotych modeli. Możesz jeździć, ale zastanów się czy warto. Oszczędności żadne. Szpan żaden. Poruta straszna i wstyd okropny ( ten zapaszek kapusty ). Szkoda że teraz nie mam forsy bo odkupiłbym biedaka za każda cenę. Mimo tego tekstu chciałbym zostać Twoim przyjacielem.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 01, 2009 8:25 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Taka sama smętna nawijka o lpg, jak o energii atomowej w kwietniu '86.

Janfocus śmiga i sobie chwali.

Co za różnica jaki to samochód?

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 01, 2009 9:21 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Jeżdzę W 126 420 SE i spalanie LPG miasto- 16-18 l na trasie Zawiercie- Gdańsk 4 osoby + ful obciążenie wczasowe w zeszłym sezonie średnie spalanie 12l /100 km .Nie powiem , 2 lata wstecz zdażały się lekkie kichnięcia na LPG ale po wymianie całego osprzętu zapłonowego na nowy + obudowa filtra powietrza ,do tej pory nie ma najmniejszego problemu ,auto zbiera się momentalnie , ma swoją moc i spalanie tak jak powyżej podałem.Dodam jeszcze tylko że instalacja LPG najzwyklejsza na mikserze ,z parownikiem LOVATO SUPER która ma już 8 lat !

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 01, 2009 9:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
THC pisze:
Taka sama smętna nawijka o lpg, jak o energii atomowej w kwietniu '86
Co za różnica jaki to samochód?

Otóż jest różnica. Dotyczy to już w stadium projektowania węzłów cieplnych w silniku. Ich temperatur i chłodzenia. Dotyczy to także materiałów z jakich zostały wykonane najbardziej narażone na przeciążenia części. Itp, Itd. Dlatego istnieją silniki, które np zaprojektowane są od początku pod kątem spalania innych rodzajów paliwa i świetnie nadają się do takich celów a inne silniki nadają się do tego tak sobie. Twoja uwaga o energii atomowej w kwietniu 86 przypomina mi stare studenckie pytanie czy w Szwecji może być komunizm. Oczywiście może. Tylko po co? Na znakomitych silnikach MB też można podróżować napędzając je w różny sposób. Tylko Po Co? Bardzo wysoko cenię kol. Janfokusa ale być może jego stać na to, aby sobie palić w swoim silniku czym chce. Ja mam inne zdanie, które Ci tutaj wyłożyłem. Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 02, 2009 3:09 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Ja Janfocusa również bardzo cenię ..
Ale nadal uważam, ze LPG w 560SEC to gra nie warta świeczki. Może jak by to był pojazd na codzień i pobawić się z IGSem na 2 parownikach :P .. ale tak to nie ma sensu (to tylko moje zdanie...)
Przykładowo - jak bym kupił CL600 na sekwencji to bym na tym latał ale za nic bym tego nie zamontował :P Kwestia nieco ideologiczna ale to już chyba ma mało do rzeczy.

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 02, 2009 8:46 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 25, 2007 1:19 pm
Posty: 559
Lokalizacja: Nidzica
A ja może podłącze się pod temat bo chciałbym zadać jedno pytanko: co to jest ten "strzał" w gazie ? co się wtedy dzieje z silnikiem ? Bo praktycznie w każdym temacie lpg o tym mowa a ja nie mam pojęcia o co chodzi....

_________________
[b]Tatowy MB [W210] 99. rok 2.2CDI[/b]

dlatego tutaj jestem
[quote]"Jazda Mercedesem to tak jakby trafić do nieba- bez konieczności umierania"[/quote]

na co dzień skromny ale dumny posiadacz swojego pierwszego auta:
Opel Astra F 1.4 8v :)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 02, 2009 9:48 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
hehe :) gdy dochodzi do tego, że skład mieszanki "nagle" stanie się nie właściwy (co jest częste przy wtrysku KE Jet i zwykłej instalacji LPG) + może jakieś nie domagania ukł. zapłonowego (zagubiona iskra itp) nagle robi się małe "bum", które potrafi powyginać klapę przepływomierza, namącić przy ramieniu tej klapy, uszkodzić gumy przy wtrysku (itd itp). W toyocie nawet głowice mi roztrzaskało 3 razy.
Po dobrym strzale niestety ma się taką rzeźnie we wtrysku, ze fura w ogóle nie chodzi a koszt naprawy potrafi być naprawdę wysoki (i nie mówie o 1 ani 2 tys zł). Więc Panowie życzę bezstrzałowości.

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 03, 2009 5:39 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
sushi pisze:
Witam wszystkich.Czy to normalne że w trasie przy predkości 140-150 km/h pali ok 16-17 litrów gazu a w mieście przy spokojnej jeździe 30-35 litrów gazu bo ja tak mam.Jaki może byc powód tak dużej rozbieżności

takie spalanie w mieście jest osiągalne i nie jest normalne, podjedź na regulację, jeśli dawno filtrów nie zmieniałeś to warto to uczynić (powietrza i LPG) i nie przejmuj się wywodami o wyższości PB nad LPG. LPG może jeździć w tych silnikach (jeśli zostało założone z głową i z głową się je eksploatuje/reguluje i dogląda...) i żaden wstyd [zlosnik] -sam właśnie w ramach majówki prewencyjnie zrobiłem przegląd układu zapłonowego...

Strzały -to cofnięcie się płomienia z komory spalania do dolotu na skutek nieprawidłowego zapłonu mieszanki, a ten jest z powodu kłopotów z iskrą lub z byt ubogiej mieszanki (...) np z powodu nieszczelności dolotu (lewego powietrza). W momencie strzału kluczowa staje się ilość gazu w dolocie, która może ulec zapłonowi/wybuchowi, stąd ważne jest aby mikser był jak najbliżej zaworów ssących aby ograniczyć ilość gazu w dolocie a zatem skutki strzału, dodatkowo zabezpieczenie anty wybuchowe na klapie przepływomierza i spokojnie można śmigać dbając o skład mieszanki (tu przydaje się komputer z II gen -który zawsze możemy podpiąć do laptopa i sprawdzić jaki mamy skład, przydaje się w związku z tym sonda Lambda jako sprzężenie zwrotne) Ważne aby mieszankę ustawić ciut bogaciej, oczywiście auto pali 1-2 litry więcej ale śpimy spokojnie że nie wypala nam zaworów, co dzieje się przy zbyt ubogiej/oszczędnej mieszance... -to tak mocno z grubsza...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 03, 2009 8:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 03, 2008 8:34 am
Posty: 181
Lokalizacja: 3citi
mój SEC wprawdzie 500 jest zagazawany i przy nabyciu kolejnego egzemplarza zostrałby także zagazowany. nie widzę żadnych obaw co do montażu LPG tylko tak jak napisano już wczesniej trzeba to zrobic z głową. co do spalania wmoim egzemparzu to widac poniżej. w tej kwestii ile osób tyle zdań. można się sprzeczac tylko po co, bo to z cyklu wyższośc Świąt wielkiej Nocy nad Świętami Bożego Narodzenia.
pozdrowienia dla wszystkich [zlosnik]

_________________
C 126 E 50 1990r
W 203 1,8k 2006r
W 639 2,2 2009r


ex W201 2,0D, ex W124 2,5D,


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl