MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 5:19 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob kwie 18, 2009 9:24 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ostatnio tropiłem nietypowe usterki w pracy silnika które okazały się być spowodowane wadami układu zapłonowego.

Na początku zbrałem się za kopułkę, warto ją wykręcić wyczyscić i oskrobać dokładnie miejsca gdzie preskakuje iskra z palca rozdzielacza. Czasem zalega tam gruba warstwa dobrze izolujących tlenków.
Po tym wszystkim zaklejamy miejsca przepływu prądu i lakierujemy czystą kopułkę preparatem URETHAN 71 - lakier elektroizolacyjny. Zabezpiecza powierzchnię kopułki przed wchłanianiem wilgoci.
Sprawdzamy też stan wszelkich istniejących uszczelek kopułki.
W M103 jest jedna na plastikowym deklu od strony głowicy.
Tym samym lakierem po wyczyszczeniu malujemy palec rozdzielacza.

Wyciągamy wymieniamy/ czyścimy świece i ustawiamy prawidłową przerwę - u mnie lepiej nie gadać ile ona wynosiła ;-) prawie 2x tyle co powinna. Porcelanowy trzonek świecy smarujemy preparatem izolującym (czasem z racji porowatości ceramiki następuje przebicie po trzonku) i zapobiegajacym przyklejaniu i starzeniu gumy - BERU ZKF 01. Ja stosuję smar silikonowy z teflonem - tańszy (AG chemia smar TF). To jest bardzo dobra praktyka ale nieczęsto stosowana :-( potem gorsze fajki rwią się przy zdejmowaniu se świec a i zapłony wypadają.

Czyścimy dokładnie kable w izopropanolu czy innym niezbyt mocnym rozpuszczalniku. Ja wymieniłem swoje na nowe bo instalacja WN Mercedesa potrzebuje w szeregu oporności 2k om - 1k w fajce, 1k w palcu. Węglowe kable czy inne tandety mają zwykle rezystancję znacząco większą przez co energia iskry jest za mała i mieszanka uboższa - a KE czasem pracuje ubogo nie chce sie palić i mamy "dziury w gazie".

Fajki na kopułkę czy cewkę też warto posmarować preparatem TF czy BERU - potem lepiej schodzą i chronią przed dostawaniem się wilgoci i przebiciach po szyjkach złącz kopułki.

W efekcie silnik powinien spracować stabilniej, przyspieszać płynniej.
U mnie efekt jest znakomity, znacznie lepiej wkręca się na obroty na postoju, brak owych dziur w gazie itd.

Proponuję aby społem ruszyć do swoich układów i z wiosną przeprowadzić przegląd układu zapłonowego.
Po zimie mgła solna zalega na wielu częściach dzięki czemu uszkodzenia elektryki pojawiają się częściej.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: sob kwie 18, 2009 10:23 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
ukaniu pisze:
Proponuję aby społem ruszyć do swoich układów i z wiosną przeprowadzić przegląd układu zapłonowego.

Widzę że kol. ukaniu już po raz kolejny ma zbliżony stosunek do konserwacji bieżącej podzespołów auta. I wydaje się że na skutek tych działań tak jak ja jest jedną z nielicznych osób na tym Forum całkowicie zadowolonych z instalacji LPG. 8) [zlosnikz]
ukaniu pisze:
zabrałem się za kopułkę, warto ją wykręcić wyczyscić i oskrobać dokładnie miejsca gdzie preskakuje iskra z palca rozdzielacza. Czasem zalega tam gruba warstwa dobrze izolujących tlenków.

Uzupełniam o poglądowe foto. Też to niedawno zrobiłem. :)

Obrazek

Obrazek

ukaniu pisze:
Tym samym lakierem po wyczyszczeniu malujemy palec rozdzielacza

Dodam że warto wyczyścić obie powierzchnie w palcu rozdzielacza.

Obrazek

Obrazek

ukaniu pisze:
Fajki na kopułkę czy cewkę też warto posmarować preparatem TF czy BERU

A kable ułożyć dokładnie według załączonego schematu

Obrazek

ukaniu pisze:
W efekcie silnik powinien spracować stabilniej, przyspieszać płynniej. U mnie efekt jest znakomity, znacznie lepiej wkręca się na obroty na postoju, brak owych dziur w gazie itd.

Potwierdzam. I dodam że mniej teraz spala - może niewiele ale zawsze. [zlosnik] [zlosnik]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Ostatnio zmieniony pt cze 05, 2009 9:49 pm przez AndyS, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 18, 2009 11:07 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Lakierujesz wewnątrz kopułki?

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 18, 2009 11:51 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ja? tak - zwykle lakieruję, oryginalnie BERU było/jest? lakierowane, po latach powierzchnia matowieje i własności zanikają (co zresztą widać na zdjęciach od AndyS). Dobry poliuretanowy odpoorny na temperaturę lakier pomoże popracować kopułce trochę dłużej. <br>Dodano po 32 minutach.:<br> Urethan - jutro na Wolumenie - np w Semiconie :) .
Ja się też tam pojawię po zakupy przed spacerem po puszczy - polecam! (spacer po puszczy).

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 03, 2009 8:45 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sty 26, 2009 8:06 pm
Posty: 18
AndyS pisze:
A kable ułożyć dokładnie według załączonego schematu

A jak maja być ułożone kable w silniku M 10296310149623E90?

_________________
W 124 2.0 KAT
M 10296310149623E90


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 03, 2009 9:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
slawek_z7 pisze:
A jak maja być ułożone kable w silniku M 10296310149623E90

Kolejność zapłonu 1-3-4-2
http://img396.imageshack.us/img396/7803/kolejnosc.jpg

_________________
ex
VW Garbus 1300 1961r
VW Garbus 1300 1968r
VW Bus 1600 1975r
W123 240D 1977r
obecnie
W124 230E Automatic 1985r


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 03, 2009 9:57 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sty 26, 2009 8:06 pm
Posty: 18
Czy jest jakiś prawidłowy sposób prowadzenia kabli od kopułki w tym silniku (np 2 kabel pod 4...)?

_________________
W 124 2.0 KAT

M 10296310149623E90


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 03, 2009 10:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
slawek_z7 pisze:
Czy jest jakiś prawidłowy sposób prowadzenia kabli od kopułki w tym silniku (np 2 kabel pod 4...)?

Nie rozumie Twojego pytania,podłącz kable tak jak masz opisane na schemacie 1do1,2do 2,itd.

_________________
ex

VW Garbus 1300 1961r

VW Garbus 1300 1968r

VW Bus 1600 1975r

W123 240D 1977r

obecnie

W124 230E Automatic 1985r


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 03, 2009 10:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 18, 2006 4:41 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Kołobrzeg
Podłącz według schematu i przyjrzyj się kablom. Sposób ich ułożenia nasuwa się sam, a poza tym nie ma żadnych wskazań, bądź przeciwwskazań na temat tego, który kabel na górze, który na dole itd.

_________________
w124 200e... och:D


plus lpg:)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 03, 2009 11:25 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sty 26, 2009 8:06 pm
Posty: 18
Meeta pisze:
Sposób ich ułożenia nasuwa się sam,
właśnie chodziło mi o to; wielkie dzięki!

Jeszcze chciałem zapytać czy za siłę jakość iskry poza świecami, kablami, kopułką, palcem, cewką coś odpowiada?

_________________
W 124 2.0 KAT

M 10296310149623E90


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 04, 2009 9:18 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Modul zaplonowy.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 05, 2009 11:41 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sty 26, 2009 8:06 pm
Posty: 18
Czy da się jakoś przetestować, sprawdzić moduł zapłonu?

_________________
W 124 2.0 KAT

M 10296310149623E90


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl