MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Płyn chłodzący - wypluwa na postoju https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=41002 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | sniechu19 [ wt maja 05, 2009 7:34 am ] |
Tytuł: | Płyn chłodzący - wypluwa na postoju |
Witam dzisiaj stała się rzecz dziwna. Patrze rano a pod autem plama płynu chłodzącego. Myślałem że to chłodnica ale szybko się okazało że to ze zbiorniczka (przewodem przelewowym) Odkręcam korek a tu ciśnienie sobie dmuchnęło (tak niby powinno być ale czy po staniu przez noc?) Dodam że brak tłustych plam i jakiś objawów uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Jak jadę to temp w normie płynu nie wywala podczas jazdy i ogólnie jest git. Stało mi się to drugi raz w ciśgu 2 tygodni. Co może być przyczyną? Ayto to oczywiście W140 300SE `91 |
Autor: | MercBeginner [ wt maja 05, 2009 10:06 am ] |
Tytuł: | |
Może masz uszkodzony korek zbiorniczka płynu. On powinien upuszczać ciśnienie powyżej normy żeby nie wywalało wężyków ![]() |
Autor: | KamilKamil [ wt maja 05, 2009 10:12 am ] |
Tytuł: | |
Zrób dziureczkę w korku i będzie |
Autor: | TReneR [ wt maja 05, 2009 10:15 am ] |
Tytuł: | |
Zadnych dziur w korku nie rob - obnizysz w ten sposob cisnienie w ukladzie i plyn bedzie sie gotowal przy nizszej temperaturze!! ![]() Sprawdz/wymien korek na poczatek. Dobrze bylo by sprawdzic czy "pompa wody" jest sprawna (jezeli to nie korek). |
Autor: | jachimek [ wt maja 05, 2009 11:15 am ] |
Tytuł: | |
ja tak mialem z termostatem Panowie:) |
Autor: | sniechu19 [ wt maja 05, 2009 12:05 pm ] |
Tytuł: | |
Korek raczej jest ok ponieważ wypuścił płyn wraz z nadciśnieniem przez wężyk przelewowy (w zbiorniczku) aczkolwiek głowy nie daje. Zaczne sprawdzanie od korka i termostatu. A z tym termostatem jachimek to miałeś tak że jak jechałeś to wszystko było OK? Bo u mnie jest spoko nawet jak stoje w korku i temp. podrośnie to się otworzy i tem. spada. Tak więc sie otwiera. Nie wiem jak to jest na mocno rozgrzanym silnikiem (wyłączonym). Czy on wtedy zamyka obwód i ciśnienie rośnie?? Sprawdze i napisze co i jak. Jak na razie miałem to 2 razy tak więc zmienie i poczekam na efekt. Oby było dobrze. |
Autor: | jachimek [ wt maja 05, 2009 12:21 pm ] |
Tytuł: | |
nie no u mnie nie otwieral;/;/ i wybijało korkiem, podczas jazdy tego nie moglem wyczuc bo czujnik temperatury pokazywal mi dobrze;/;/ potem jakos sie kapnolem ze mi góra wybija przez termostat |
Autor: | sniechu19 [ wt maja 05, 2009 12:33 pm ] |
Tytuł: | |
Ale jak? Nie rosła ci temperatura? Bo przeciez jak sie termostat nie otworzy to sie zagotuje. U mnie bynajmniej podczas jazdy temp. w normie. |
Autor: | roadrunner [ wt maja 05, 2009 12:38 pm ] |
Tytuł: | |
Nie masz gdzies warsztatu gdzie by ci sprawdzili zawartość CO2 w ukladzie chłodzenia? |
Autor: | jachimek [ wt maja 05, 2009 12:47 pm ] |
Tytuł: | |
jesli uszczelka by poszla to kopcil by na bialo i to strasznie, no akurat w renowce tak ciulato jest czujnik;/;/ |
Autor: | roadrunner [ wt maja 05, 2009 1:24 pm ] |
Tytuł: | |
jachimek pisze: jesli uszczelka by poszla to kopcil by na bialo i to strasznie, no akurat w renowce tak ciulato jest czujnik;/;/
doprawdy........jak masz pisac bzdury to nie pisz wcale |
Autor: | Wit [ wt maja 05, 2009 1:40 pm ] |
Tytuł: | |
Polecam wymianę korka - najlepiej w ASO - u mnie pomogło, sprężyna była już przegrzana i puszczała za szybko. |
Autor: | ukaniu [ wt maja 05, 2009 5:17 pm ] |
Tytuł: | |
Ciśnienie w układzie po nocy wskazuje na znaczne przedmuchy z cylindrów. |
Autor: | melon410 [ wt maja 05, 2009 6:04 pm ] |
Tytuł: | |
Witam kolegę sprawdź po przejechaniu kilku kilometrów jak silnik nabierze odpowiedniej temperatury czy węże u góry przy chłodnicy są twrde jeżeli tak to duże prawdopodobieństwo, że to uszczelka. Przerabiałem podobny problem u siebie i niestety wymiana korka nic nie dała temp. u mnie była w normie, nic nie dymił i olej i płyn chłodzący był w normie. Okazało się jednak że uszczelka ze starości delikatnie zaczęła puszczeć przy jednym z cylindrów. Po wymianie wszystko OK. Pozdro |
Autor: | moonracer [ śr maja 06, 2009 8:48 am ] |
Tytuł: | |
nie wiem czy w 140 będzie to możliwe ale w m102 zdiagnozowałem przedmuchy z cylindrów poprzez obserwację czy w układzie chłodzenia pojawiają się bąbelki, krótko mówiąc odkręciłem korek chłodnicy i przegazowałem auto i pojawiły się bąble w wodzie, może w 140 można to zaobserwować w zbiorniku wyrównawczym. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |