MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Płyn chłodzący - wypluwa na postoju
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=41002
Strona 1 z 2

Autor:  sniechu19 [ wt maja 05, 2009 7:34 am ]
Tytuł:  Płyn chłodzący - wypluwa na postoju

Witam dzisiaj stała się rzecz dziwna.
Patrze rano a pod autem plama płynu chłodzącego.
Myślałem że to chłodnica ale szybko się okazało że to ze zbiorniczka (przewodem przelewowym) Odkręcam korek a tu ciśnienie sobie dmuchnęło (tak niby powinno być ale czy po staniu przez noc?)
Dodam że brak tłustych plam i jakiś objawów uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Jak jadę to temp w normie płynu nie wywala podczas jazdy i ogólnie jest git. Stało mi się to drugi raz w ciśgu 2 tygodni.
Co może być przyczyną?
Ayto to oczywiście W140 300SE `91

Autor:  MercBeginner [ wt maja 05, 2009 10:06 am ]
Tytuł: 

Może masz uszkodzony korek zbiorniczka płynu. On powinien upuszczać
ciśnienie powyżej normy żeby nie wywalało wężyków ;)

Autor:  KamilKamil [ wt maja 05, 2009 10:12 am ]
Tytuł: 

Zrób dziureczkę w korku i będzie

Autor:  TReneR [ wt maja 05, 2009 10:15 am ]
Tytuł: 

Zadnych dziur w korku nie rob - obnizysz w ten sposob cisnienie w ukladzie i plyn bedzie sie gotowal przy nizszej temperaturze!! :o
Sprawdz/wymien korek na poczatek. Dobrze bylo by sprawdzic czy "pompa wody" jest sprawna (jezeli to nie korek).

Autor:  jachimek [ wt maja 05, 2009 11:15 am ]
Tytuł: 

ja tak mialem z termostatem Panowie:)

Autor:  sniechu19 [ wt maja 05, 2009 12:05 pm ]
Tytuł: 

Korek raczej jest ok ponieważ wypuścił płyn wraz z nadciśnieniem przez wężyk przelewowy (w zbiorniczku) aczkolwiek głowy nie daje. Zaczne sprawdzanie od korka i termostatu.

A z tym termostatem jachimek to miałeś tak że jak jechałeś to wszystko było OK? Bo u mnie jest spoko nawet jak stoje w korku i temp. podrośnie to się otworzy i tem. spada. Tak więc sie otwiera. Nie wiem jak to jest na mocno rozgrzanym silnikiem (wyłączonym). Czy on wtedy zamyka obwód i ciśnienie rośnie??

Sprawdze i napisze co i jak. Jak na razie miałem to 2 razy tak więc zmienie i poczekam na efekt. Oby było dobrze.

Autor:  jachimek [ wt maja 05, 2009 12:21 pm ]
Tytuł: 

nie no u mnie nie otwieral;/;/ i wybijało korkiem, podczas jazdy tego nie moglem wyczuc bo czujnik temperatury pokazywal mi dobrze;/;/ potem jakos sie kapnolem ze mi góra wybija przez termostat

Autor:  sniechu19 [ wt maja 05, 2009 12:33 pm ]
Tytuł: 

Ale jak? Nie rosła ci temperatura? Bo przeciez jak sie termostat nie otworzy to sie zagotuje. U mnie bynajmniej podczas jazdy temp. w normie.

Autor:  roadrunner [ wt maja 05, 2009 12:38 pm ]
Tytuł: 

Nie masz gdzies warsztatu gdzie by ci sprawdzili zawartość CO2 w ukladzie chłodzenia?

Autor:  jachimek [ wt maja 05, 2009 12:47 pm ]
Tytuł: 

jesli uszczelka by poszla to kopcil by na bialo i to strasznie, no akurat w renowce tak ciulato jest czujnik;/;/

Autor:  roadrunner [ wt maja 05, 2009 1:24 pm ]
Tytuł: 

jachimek pisze:
jesli uszczelka by poszla to kopcil by na bialo i to strasznie, no akurat w renowce tak ciulato jest czujnik;/;/


doprawdy........jak masz pisac bzdury to nie pisz wcale

Autor:  Wit [ wt maja 05, 2009 1:40 pm ]
Tytuł: 

Polecam wymianę korka - najlepiej w ASO - u mnie pomogło, sprężyna była już przegrzana i puszczała za szybko.

Autor:  ukaniu [ wt maja 05, 2009 5:17 pm ]
Tytuł: 

Ciśnienie w układzie po nocy wskazuje na znaczne przedmuchy z cylindrów.

Autor:  melon410 [ wt maja 05, 2009 6:04 pm ]
Tytuł: 

Witam kolegę sprawdź po przejechaniu kilku kilometrów jak silnik nabierze odpowiedniej temperatury czy węże u góry przy chłodnicy są twrde jeżeli tak to duże prawdopodobieństwo, że to uszczelka. Przerabiałem podobny problem u siebie i niestety wymiana korka nic nie dała temp. u mnie była w normie, nic nie dymił i olej i płyn chłodzący był w normie. Okazało się jednak że uszczelka ze starości delikatnie zaczęła puszczeć przy jednym z cylindrów. Po wymianie wszystko OK. Pozdro

Autor:  moonracer [ śr maja 06, 2009 8:48 am ]
Tytuł: 

nie wiem czy w 140 będzie to możliwe ale w m102 zdiagnozowałem przedmuchy z cylindrów poprzez obserwację czy w układzie chłodzenia pojawiają się bąbelki, krótko mówiąc odkręciłem korek chłodnicy i przegazowałem auto i pojawiły się bąble w wodzie,
może w 140 można to zaobserwować w zbiorniku wyrównawczym.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/