MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
łożysko tynego koła... https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=41014 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | niedzwiedz-124 [ wt maja 05, 2009 4:52 pm ] |
Tytuł: | łożysko tynego koła... |
takie pytanie...czy warto zmienić na nowe i ewentualnie jak to sprytnie szybko zrobić?? kiedyś zmieniłem całą piaste ale zrobiłem na niej 15000km i zaczyna wyć łożysko? ktoś może coś doradzić?? |
Autor: | Mor [ wt maja 05, 2009 7:43 pm ] |
Tytuł: | |
Wymienić to napewno warto. Sprytnie może się i da, ale nie jest za szybko, bo jest z tym trochę zabawy. Jak wymieniałeś piastę, to wiesz jak ją wydostać. Potem to już prosta sprawa. |
Autor: | niedzwiedz-124 [ wt maja 05, 2009 7:46 pm ] |
Tytuł: | |
z wymianą chodziło mi o wymiane łożyska w piaście na nowe a nie o wymiane całej piasty...a pytam bo ponoć bardzo cieżko się wymienia to łożysko, na tyle cieżko ze lepiej zmienić całą piastę. |
Autor: | ukaniu [ wt maja 05, 2009 7:53 pm ] |
Tytuł: | |
Jak ma się praskę ręczną to można robić na samochodzie jak nie ma to trzeba wyciągnąć zwrotnicę i wycisnąć na prasie stacjonarnej. Problemów za wiele nie ma. |
Autor: | roadrunner [ wt maja 05, 2009 7:56 pm ] |
Tytuł: | |
niedzwiedz-124 pisze: kiedyś zmieniłem całą piast jak ci sie udalo wymienić piaste bez lozyska? niedzwiedz-124 pisze: chodziło mi o wymiane łożyska w piaście w piaście nie ma lożyska to piasta jest w lożysku jak już niedzwiedz-124 pisze: na tyle cieżko ze lepiej zmienić całą piastę. ciężko za bardzo nie jest ale potrzebna jest dobra prasa + podstawki, potem trzeba zazwyczaj trochę wyklepać blache oslonową tarczy hamulcowej. Nowe dobre lożysko tez jest zdecydowanie droższe niz używana zwrotnica jednak mimo wszystko warto szczególnie jeśli ta zwrotnica nie zostala dopiero co wymontowana z jeżdzącego auta. <br>Dodano po 2 minutach.:<br> ukaniu pisze: Jak ma się praskę ręczną
masz moze jaką fotke takiego ustrojstwa?? czasem zdarza mi się wymieniac i przydalo by się cos takiego w warsztacie. |
Autor: | TReneR [ śr maja 06, 2009 8:47 am ] |
Tytuł: | |
Wyjecie lozyska ze zwrotnicy to nie porblem nawet recznie - wybijajac. Sciagniecie polowki biezni wewnetrznej to jest problem - czasami trzeba sie podeprzec szlifierka. |
Autor: | roadrunner [ śr maja 06, 2009 9:36 am ] |
Tytuł: | |
TReneR pisze: Wyjecie lozyska ze zwrotnicy to nie porblem nawet recznie - wybijajac. czasem 25T prasa ma problem TReneR pisze: czasami trzeba sie podeprzec szlifierka.
W większości przypadków, ale to nie jest takie trodne tylko trzeba wiedzieć kiedy skończyc ciąc a zaczać używać młotka. Bierznia pęka w miejscu naciecia i schodzi sama. |
Autor: | niedzwiedz-124 [ śr maja 06, 2009 5:25 pm ] |
Tytuł: | |
A tak jeszcze co do tematu...jaki sposób macie na odkręcanie tej nakrętki trzymającej piaste (zwrotnice) z półosią ?? jakieś dobre PATENTY bo wiem ze jest z tym problem czasem |
Autor: | ukaniu [ śr maja 06, 2009 6:02 pm ] |
Tytuł: | |
Nie ma patentów ![]() Pokrętło 3/4' i rura oraz skoki. Największy klucz udarowy jaki był w znajomym warsztacie serwisującym ciągniki siodłowe. Sensowne grzanie palnikiem - wiadomo, że więcej można zniszczyć jak zyskać. Nic nie pomogło. Suma sumarum zdemontowana została po prezycyjnym nawierceniu swojego boku i przecięciu ostrym przecinakiem - tak by nie zniszczyć gwintu półośki. Mam ją nawet gdzieś na pamiątkę ![]() |
Autor: | TReneR [ czw maja 07, 2009 1:06 pm ] |
Tytuł: | |
Ruski klucz - przecinak + mlot 5kg ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |