MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Problem ze zmianą biegów https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=41019 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | pavlo [ wt maja 05, 2009 6:46 pm ] |
Tytuł: | Problem ze zmianą biegów |
Witam, Mam mały problem z moją skrzynią biegów w W140 3.2L. Przy naciśnięciu pedału gazu na max. do kick downa silnik wkręca się na obroty i przy 6 tys.obr/min skrzynia nie chce wrzucić kolejnego biegu ![]() Przy niższych obrotach skrzynia zmienia biegi idealnie, bez żadnych szarpnięć. ps.wymieniałem olej oraz filtr. Co może być przyczyną ? |
Autor: | Lisiu [ wt maja 05, 2009 10:19 pm ] |
Tytuł: | |
Poziom oleju prawidłowy? Linka przy przepustnicy dobrze wyregulowana? Masz tam takie czarne "cycki" które powinny się pokrywać, jeżeli nie to wyreguluj linkę. |
Autor: | Gerri [ wt maja 05, 2009 10:59 pm ] |
Tytuł: | |
Może jeszcze być zły gatunek oleju - jak się czasami czyta porady na temat "odpowiednich" olejów to strach się bać... ![]() |
Autor: | AndyS [ wt maja 05, 2009 11:19 pm ] |
Tytuł: | Re: Problem ze zmianą biegów |
pavlo pisze: Przy naciśnięciu pedału gazu na max. do kick downa silnik wkręca się na obroty i przy 6 tys.obr/min skrzynia nie chce wrzucić kolejnego biegu I tu masz cały problem. Dopóki zwarty jest styk kickdown'a (trzymasz pedał na max.) skrzynia nie przerzuci biegu - taka logika. ![]() pavlo pisze: Jak odpuszczę gaz to zmieni. Lekkie popuszczenie pedału powoduje brak zwartego styku na przełączniku kickdown'a i skrzynia przełącza. ![]() Niestety - musisz lekko odpuszczać pedał gazu. Przynajmniej tak jest w moim 126. |
Autor: | ukaniu [ wt maja 05, 2009 11:26 pm ] |
Tytuł: | |
EEE, to jest pochrzanione ![]() Włącznik kd można sobie cisnąć do woli a elektronika ma odciąć jego zasilanie przy dojściu do czerownej kreski wymuszając wrzucenie biegu wyższego. Z tego wnioskuję, że dopływ napięcia nie jest przerywany i silnik zaczyna opierać się o ogranicznik obrotów a skrzynka nic sobie z tego nie robi ![]() Trzeba prześledzić skad zasilany jest włącznik k-d (przekaźnik pomp) i czy tam nie ma jakiejś rzeźby. Nie przypuszczam aby MB w modelu 126 stosował jakieś inne rozwiązania. Choć nie wiemy w sumie jaką kolega ma skrzynkę..... |
Autor: | AndyS [ wt maja 05, 2009 11:39 pm ] |
Tytuł: | |
ukaniu pisze: Nie przypuszczam aby MB w modelu 126 stosował jakieś inne rozwiązania. Choć nie wiemy w sumie jaką kolega ma skrzynkę..... U mnie skrzynia taka jak wyszła z fabryki - 722319. Być może ma na to wpływ regulacja linki - u mnie jest dosyć sporo podciągnięta.ukaniu pisze: Z tego wnioskuję, że dopływ napięcia nie jest przerywany i silnik zaczyna opierać się o ogranicznik obrotów a skrzynka nic sobie z tego nie robi Według mnie tak jest dobrze - chcę przełączenia to popuszczam pedał.
![]() Z kolei znam przypadek że silnik 617 z ASB zamontowany w aucie kempingowym (dosyć ciężkie) powodował przy jeździe w górach pod górę ciekawe zjawisko. Auto się rozpędzało, ASB przerzucała na 2-kę i za moment wracała do 1-ki. I tak cyklicznie dopóki wciśnięty był KD. A po prostu pod górkę to ma się taki odruch trzymania gazu do dechy. ![]() |
Autor: | ukaniu [ śr maja 06, 2009 9:30 am ] |
Tytuł: | |
Hmm, to dziwne wg. mnie idea jest trochę inna. Jeśli włączymy program 2 (a taki stosuje się w górach) auto z zasady ciągnie na 1 do końca bez znaczenia jak mocno cisnie się gaz i jeśli osiągnie prędkość maksymalną włączy 2. Kierowca jest odpowiedzialny za utrzymanie takiej prędkości aby nie włączyła się 2. Gdyby tak się nie działo silnik się przekręci przy stromych zjazdach. Przy stromych podjazdach jeśli skrzynia włącza bieg 2 to znaczy, że musi - no bo inaczej silnik dostał by na jedynce czkawki (włączenie - wyłączenie) opierając się o ogranicznik obrotów (kierowca wtedy i tak puści gaz - inaczej silnik wypadnie z ramy ![]() Jeśli wciśniemy k-d auto ma normalnie zmieniając biegi z tym, że zmiana następuje dokłądnie po dojściu do czerownej kreski (a wcześniej redukacja nastąpiła na najniższy możliwy bieg) - tak to zostało skonstruowane. |
Autor: | pepe [ śr maja 06, 2009 9:33 am ] |
Tytuł: | |
Mozna trzymac pedal wcisniety w podloge i zawsze zmienia na kolejny bieg po dojsciu do 6 tys. Tak dziala u mnie i tak jest dobrze. |
Autor: | pavlo [ śr maja 06, 2009 10:50 am ] |
Tytuł: | |
Moja skrzynia to 722371 04 295474. Jest to informacja którą uzyskałem wpisując numer VIN na mbclub.ru ![]() Poziom oleju jest prawidłowy. Po kilku dniach po wymianie pojechałem na sprawdzenie i dolali pół litra. Co do linki to nie wiem czy mechanicy coś rzeźbili ale czy ona tak na prawdę może być przyczyną tego problemu ? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |