MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 6:22 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw maja 07, 2009 10:25 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
tym razem na prowadnicach zaworowych. Taka informacja spadła ostatnio na moją stroskaną głowę. Chciałem wymienić uszczelniacze, ale nic z tego nie wyszło. Żyć z tym nie mogę i teraz pytanie do Was. Czy laik sobie z tym poradzi? przynajmniej z demontażem, potem będę kogoś mądrzejszego męczył w pomocy przy składaniu. Na co się przygotować, na demontaż głowicy, zaznaczenie położenia rozrządu? No i na co się przygotować do wymiany, chciałbym to zrobić raz a dobrze. No i ostatnie pytanie . . . chyba najważniejsze brać się za to? Mechanik, który opiekował się Dolores do tej pory nieśmiało proponował wymianę motoru . . . ale nie bardzo chciałem tego słuchać ;) Pacjent W126 4,2 SE motor M116.

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
Post: czw maja 07, 2009 10:39 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
berts pisze:
Mechanik, który opiekował się Dolores do tej pory nieśmiało proponował wymianę motoru

Ze względu na koszty i możliwe problemy związane z demontażem oraz regeneracją głowic tego silnika mechanik może mieć rację.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 07, 2009 12:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 03, 2008 8:34 am
Posty: 181
Lokalizacja: 3citi
robota jest dość skomlikowana i całościowo nie jest tanio, ale po takim zabiegu masz spokój na lata - pod warunkiem, że chcesz tyle jeździć swoją gwiazdą. wiem, bo przerabiałem taki wariant jakieś kilka miesięcy tyemu. w razie pytań ..........
pozdrawiam

_________________
C 126 E 50 1990r
W 203 1,8k 2006r
W 639 2,2 2009r


ex W201 2,0D, ex W124 2,5D,


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 07, 2009 12:52 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Tylko nie napalaj się, że znajdziesz m116/117 z przebiegiem 200-300kkm bez luzów na prowadnicach.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 07, 2009 1:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
zegarek pisze:
Tylko nie napalaj się, że znajdziesz m116/117 z przebiegiem 200-300kkm bez luzów na prowadnicach.

Nie no nie napalam się, analizuję jakie wyjście będzie najlepsze. Nie chciał bym się pchać w nowy motor.

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 07, 2009 3:11 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Rozkładałem i składałem M116/117 kilkanaście razy i bym tutaj nie demonizował ze skomplikowaniem. Ludzie jak widzą V-kę to od razu panikują. Z tym jest po prostu dużo zabawy, ale robota nie jest megastycznie skomplikowana. Natomiast samą wymianę prowadnic raczej zleciłbym komuś, ale zaufanemu. Ja akurat mam znajomego, który się całe życie tym zajmował, więc po godzinach pracy bawi się moimi głowicami, przekładniami kierowniczymi itp.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Ostatnio zmieniony czw maja 07, 2009 9:02 pm przez Mor, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 07, 2009 3:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
Mor pisze:
Natomiast samą wymianę prowadnic raczej zleciłbym komuś, ale zaufanemu


tak planowałem zrobić, sam chciałem rozebrać i oddać do wymiany fachowcowi. No chyba że się trafi taki co będzie chciał to zrobić ale to pewnie osiwieję jak mi krzyknie ile za wymianę.

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 07, 2009 8:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
Ja jestem laikiem i wymieniłem w m116 prowadnice sam. Prowadnice wychodzą z głowicy dość łatwo. Należy sprawdzić gniazda w głowicy czy trzymają wymiar. Trzeba rozgrzać głowice w wannie z gorącą wodą a prowadnice schłodzić. Wbijać regularnymi uderzeniami z wyczuciem przez odpowiednią tulejkę tak aby nie uszkodzić prowadnicy. Nadmieniam, że w moim przypadku wystarczyło wbić prowadnice nominalne, zawory nie były zużyte i giazda zaworowe też były ok. Jeśli coś z tych rzeczy było nie tak, głowice powędrowały by do fachowców. Poza tym jako laik, nie-mechanik zabrałem się do pracy z założeniem, że to zabawa i tak to traktowałem. Czyli bawiłem się z tym długo i z przerwami.

_________________
ex MB W126 420SEL 89'
FORD Fusion 1.4 TDCI 04'
PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 07, 2009 9:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
Ja też nie zakładam, że będzie to dość długotrwały proces, przesiądę się do ogórka i mam nadzieję opękać ten czas jakoś. CZUWOJ, a całość składałeś sam? czy oddałeś komuś? zastanawiam się ile ze złożeniem jest zabawy? Możesz przy okazji podpowiedzieć gdzie kupowałeś prowadnice? Muszę przeprowadzić chłodną kalkulację ;)

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 07, 2009 9:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
Całość robiłem sam. Nie jest to jakieś bardzo trudne ale czasem jest potrzebna pomoc bardziej doświadczonych kolegów z forum a najlepiej mieć wis. Oczywiście trzeba pamiętać o posegregowaniu wszystkich elementów głowic tak aby trafiły na swoje miejsca, o momentach dokręcania śrub, o sprawdzeniu grubości podkładek między kowadełkami a kasatorami. Trzeba się zaopatrzyć w klucz dynamometryczny, ściskacz do sprężyn zaworowych itp. Prowadnice kupowałem w aso. Uszczelki różnie. Należy liczyć się z koniecznością wymiany zaworów. Rozważ to na chłodno :) Jest sporo zabawy, zwłaszcza dla amatora.

_________________
ex MB W126 420SEL 89'

FORD Fusion 1.4 TDCI 04'

PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 08, 2009 12:13 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ja dodam do grzania i chłodzenia wspomnianego już przez CZUWOJa swoje 3 grosze (kurde jaki przerost ambicji mam ;-) )
Grzanie głowicy w balii we wrzącej wodzie (na kuchence ok 100stopni).
Chłodzenie prowadnic - Zamrażaczem w spraju z rurką.

Wymontowanie - gotujemy zupe z głowicy, psiukamy zamrażacz ostro w środek prowadnicy i wybijamy stanowczym gestem.
Wbijanie - Gotujemy zupe i prowadnice schładzamy tuż przed zamontowaniem oraz wbijamy jak najszybciej (raz a dobrze własciwym prowadnikiem a nie popukując - bo się szybko rozgrzeją).
Chłodzenie ciekłym azotem pomijam ;-) zresztą wiele niezbyt fachowych warsztatów ani grzeje ani chłodzi tylko wali młotem.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 08, 2009 4:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
pamiętam jak to robiłem ze chyba mi powiedzieli za głowicę 600zł docieranie zmiana prowadnic (zawory powiedzieli ze dotrą tak ze będą jak nowe albo ze wymienią też w sumie nie pamiętam) nie pamiętam czy gumek ale to sobie samemu włożysz, a koszt rozbiórki w warsztacie nie wiem, samemu nie za drogo wychodzi mnie to chyba rozłożenie i złożenie wyszło 180zł(uszczelki)

_________________
W140-500SE-LPG sekwencja
W126-500SE-LPG blos

Gdybym chciał walczyć z każdym idiotą na forum brakło by mi życia.


Na górę
Post: sob maja 09, 2009 1:16 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
berts pisze:
mechanik, który opiekował się Dolores


Ponieważ nie mogę nic ciekawego powiedzieć na temat de- i montażu prowadnic to tylko jako uzupełnienie wiedzy napiszę skąd wzięły się nazwy Dolores, Mercedes czy np. Conchita (Konczita). Otóż w Hiszpanii większość kobiet to Maryja, aby je odróżnić od siebie są one różnych wezwań. Np. Maryja del Dolores (Matka Boska Boleściwa) to Lola, Lolita (Hiszpanie mają takie dziwne zdrobnienia). Matka Boska Łaskawa to nasza Maryja del Mercedes. Czyli nasze Mercedeski. 8) Niech zatem ta patronka natchnie cię do pracy nad stanem jej imienniczki :). Powodzenia.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 09, 2009 9:48 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
berts pisze:
zastanawiam się ile ze złożeniem jest zabawy?

Ponieważ jesteś z Wrocka i pewnie będziesz to robił gdzieś tutaj w jakimś garażu?, to w razie jakiejś zagwozdki daj znać. Jak będę wiedział co i jak, w wolnym czasie podjadę i pomogę.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 09, 2009 7:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
Mor dzięki za słowa otuchy i chęć pomocy, jak na razie biję się z myślami czy robić to samemu czy może oddać komuś, podzwonię trochę popytam, jak nie będzie zainteresowania tematem ze strony warsztatów to pewnie sam się za to wezmę, wtedy na pewno nie omieszkam zwrócić się z prośbą o pomoc:)

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl