MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Pompa wtryskowa + ASB
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=41040
Strona 1 z 1

Autor:  elmo25 [ śr maja 06, 2009 11:18 am ]
Tytuł:  Pompa wtryskowa + ASB

Witam,
Borykam się już od dawna ze zbyt szybką zmianą biegów ASB w silniku 200D (MB 124 88r.).
A wczoraj zaobserwowałem małe ilości oleju ATF w przewodzie podciśnienia prowadzącym z ASB poprzez pompę wtryskową (jej nr to PES4M55C320RS152-3) oraz zaworek wkręcony w blok silnika schodząc się w trójniku przy filtrze paliwa.
Czytałem na forum że problemem może być jakiś zaworek przy samej skrzyni który można wymienić (tam gdzie dochodzi podciśnienie do skrzyni) lub odpowiedzialnym za przeciek może być modulator.

Przewód podciśnienia widoczny na zdjęciu prowadzący do ASB wychodzi z pompy poprzez zielony filierek.

W załączeniu zdjęcie pompy z jakąś puszką z boku nie wiem co to jest i jak działa (nr 1 na zdjęciu) oraz pękniętym króćcem który nie jest wykorzystany (nr 2 na zdjęciu). Czy tak może być.

P.S. Silnik pali na zimno i ciepło.

Obrazek

Autor:  bary123ce [ śr maja 06, 2009 1:40 pm ]
Tytuł: 

nr 2 oryginalnie idzie w okolicy podszybia i zakończony jest później filterkiem powietrza, to jest taki zaworek i nie musi być podłączony.
nr 1 odpowiada za to, jak długo skrzynia ma jechać na poszczególnych biegach. Z tego co pamiętam, to przesunięcie puszki z kierunkiem wyciągania linki od ASB, powoduje wydłużenie tych czasów.
Niech to ktoś potwierdzi. <br>Dodano po 2 minutach.:<br> a może poprostu naciągnij linkę od ASB?

Autor:  elmo25 [ śr maja 06, 2009 2:56 pm ]
Tytuł: 

Linka była naciągana nawet na max i nic to nie dawało

Dlaczego (nr 1 na zdjęciu zaciąga olej z ASB) - może to jest przyczyną ?

Autor:  bary123ce [ śr maja 06, 2009 5:24 pm ]
Tytuł: 

Nie znam dokładnej budowy ASB, ale to podciśnienie od modulatora przy pompie idzie do takiej dyszy na ASB. Tą dyszę sam kiedyś wymieniałem, bo ASB szarpała, ale nie pamiętam w jaki sposób ona się kontaktuje z ATF-em.

Autor:  ukaniu [ śr maja 06, 2009 5:55 pm ]
Tytuł: 

Punkty zmiany biegów nie zależą od podciśnienia - tylko od linki.
Jeśli naciąganie linki nic nie daje wada jest w mocowaniu linki, w płycie sterującej itd - trzeba zdjąć miskę i zerknąć jak to tam wygląda.
Olej w wężyku idącym do modulatora w skrzynce wskazuje na uszkodzenie modulatora.

Autor:  elmo25 [ śr maja 06, 2009 9:08 pm ]
Tytuł: 

Kolego Ukaniu,
Przewód podciśnienia który zaciąga olej idzie właśnie z asb.
Może ta "dysza" o której pisze ~bary123ce jest uszkodzona ? (jak odepnę podciśnienie od tej puszki (nr 1) i zasysam powietrze to ewidentnie czuć że jest przepływ powietrza z wnętrza skrzyni). Tak samo sprawdzałem "puszkę" (nr 1) podłączając wolne przewody, dmuchając lub zasysając ewidentnie jest przepływ powietrza.

A tak wogóle to puszka (nr 1) to jest modulator, czy modulator jest w wewnątrz skrzyni ?

P.S.
Kolego ~bary123ce jakie były objawy uszkodzenia tej dyszy i do czego ona jest potrzebna ?

Autor:  bary123ce [ śr maja 06, 2009 9:40 pm ]
Tytuł: 

Modulator to jest nr 1.
Wymieniałem dyszę, bo skrzynia szarpała, a nie dlatego, że za szybko zmieniała biegi.

Autor:  ukaniu [ czw maja 07, 2009 12:43 am ]
Tytuł: 

Dokładnie, to co napisałem wcześniej - podciśnienia odpowiadają tylko za twardość zmiany biegów. Wadliwe prędkości to jak wspomniałem inny problem - mechaniczny bądź hydrauliczny ale w rozumie ASB.
ATF w podciśnieniu to uszkodzona membrana w modulatorze w skrzyni.
Skrzynka posiada takie cudo - modulator ciśnienia oleju w zależności od podawnego podciśnienia.
Ta skrzynka ma 2 nie związane wady i trzeba je wyeliminować.

Autor:  elmo25 [ czw maja 07, 2009 7:45 am ]
Tytuł: 

Czyli mam rozumieć że w aucie mam dwa modulatory:
- jeden przy pompie wtryskowej (nr 1 na fotce)
- drugi w obudowie ASB.

Pytanie drugie:
Czy opisany sposób sprawdzenia membramy jest prawidłowy (czy membrama ta powinna przepuszczać powietrze z wewnątrz ASB, czy powinna być szczelna i nie puszczać powietrza?)

Pytanie trzecie:
Czy skrzynka (nr 1 na zdjęciu) jest sprawna ?
Przy zgaszonym silniku zasysając powietrze przez jeden z dwóch górnych króćców (z brązowego plastiku) zaciągane jest przez drugi wolny kruciec ?

Pytanie trzecie:
Jeśli zdejmę miskę ASB będę miał na wierzchu mocowanie linki od cięgna gazu ?

Autor:  ukaniu [ czw maja 07, 2009 9:51 am ]
Tytuł: 

Modulatory - jak ich zwał tak zwał.

Pierwotnie automat pracował ze skrznią silnika beznynowego gdzie obciążenie silnika można było wywnioskować z podciśnienia w kolektorze ssącym. W dizlu nie ma takiego podciśnienia więc generuje się je sztucznie - odpowiednio do położenia pedału gazu, obrotów silnika itd - poprzez zwężki i zaworki przy pompie wtryskowej (w nowszysch dochodzi wzmacniacz podciśnienia).

http://www.mercedesdismantlers.com/diesel_vacuum_system
http://www.mercedesdismantlers.com/AutomaticTransmissionInformation.html

Modulator przy skrzynce ma być całkowicie szczelny, nie che mi sie pisać 10x że jakikolwiek ATF w tym przewodzie kwalifikuje go do wymiany (łącznie z drążkie popychaczyka zaraz za nim - to się wymienia razem bo sie często łamie).

Tak po zdjęciu miiski widać częściowo zaczepienie linki. Jeśli pociagając ją z zewnątrz czujesz sprężynujący opór to zaczepienie jest raczej ok a problem będzie z rozumem albo z "governorem". To nie jest prosta sprawa niestety.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/