MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 4:50 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt maja 05, 2009 4:52 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz mar 15, 2009 9:31 am
Posty: 9
takie pytanie...czy warto zmienić na nowe i ewentualnie jak to sprytnie szybko zrobić?? kiedyś zmieniłem całą piaste ale zrobiłem na niej 15000km i zaczyna wyć łożysko? ktoś może coś doradzić??


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 05, 2009 7:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Wymienić to napewno warto. Sprytnie może się i da, ale nie jest za szybko, bo jest z tym trochę zabawy. Jak wymieniałeś piastę, to wiesz jak ją wydostać. Potem to już prosta sprawa.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 05, 2009 7:46 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz mar 15, 2009 9:31 am
Posty: 9
z wymianą chodziło mi o wymiane łożyska w piaście na nowe a nie o wymiane całej piasty...a pytam bo ponoć bardzo cieżko się wymienia to łożysko, na tyle cieżko ze lepiej zmienić całą piastę.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 05, 2009 7:53 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jak ma się praskę ręczną to można robić na samochodzie jak nie ma to trzeba wyciągnąć zwrotnicę i wycisnąć na prasie stacjonarnej. Problemów za wiele nie ma.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 05, 2009 7:56 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
niedzwiedz-124 pisze:
kiedyś zmieniłem całą piast


jak ci sie udalo wymienić piaste bez lozyska?

niedzwiedz-124 pisze:
chodziło mi o wymiane łożyska w piaście


w piaście nie ma lożyska to piasta jest w lożysku jak już

niedzwiedz-124 pisze:
na tyle cieżko ze lepiej zmienić całą piastę.


ciężko za bardzo nie jest ale potrzebna jest dobra prasa + podstawki, potem trzeba zazwyczaj trochę wyklepać blache oslonową tarczy hamulcowej. Nowe dobre lożysko tez jest zdecydowanie droższe niz używana zwrotnica jednak mimo wszystko warto szczególnie jeśli ta zwrotnica nie zostala dopiero co wymontowana z jeżdzącego auta. <br>Dodano po 2 minutach.:<br>
ukaniu pisze:
Jak ma się praskę ręczną


masz moze jaką fotke takiego ustrojstwa?? czasem zdarza mi się wymieniac i przydalo by się cos takiego w warsztacie.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 06, 2009 8:47 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Wyjecie lozyska ze zwrotnicy to nie porblem nawet recznie - wybijajac. Sciagniecie polowki biezni wewnetrznej to jest problem - czasami trzeba sie podeprzec szlifierka.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 06, 2009 9:36 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
TReneR pisze:
Wyjecie lozyska ze zwrotnicy to nie porblem nawet recznie - wybijajac.


czasem 25T prasa ma problem

TReneR pisze:
czasami trzeba sie podeprzec szlifierka.


W większości przypadków, ale to nie jest takie trodne tylko trzeba wiedzieć kiedy skończyc ciąc a zaczać używać młotka. Bierznia pęka w miejscu naciecia i schodzi sama.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 06, 2009 5:25 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz mar 15, 2009 9:31 am
Posty: 9
A tak jeszcze co do tematu...jaki sposób macie na odkręcanie tej nakrętki trzymającej piaste (zwrotnice) z półosią ?? jakieś dobre PATENTY bo wiem ze jest z tym problem czasem


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 06, 2009 6:02 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Nie ma patentów :-) Ja kiedyś zmęczyłem na tej nakrętce:
Pokrętło 3/4' i rura oraz skoki.
Największy klucz udarowy jaki był w znajomym warsztacie serwisującym ciągniki siodłowe.
Sensowne grzanie palnikiem - wiadomo, że więcej można zniszczyć jak zyskać.
Nic nie pomogło.
Suma sumarum zdemontowana została po prezycyjnym nawierceniu swojego boku i przecięciu ostrym przecinakiem - tak by nie zniszczyć gwintu półośki.
Mam ją nawet gdzieś na pamiątkę :-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 07, 2009 1:06 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Ruski klucz - przecinak + mlot 5kg :-)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl