MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
C180 Prosba o opinie https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=41167 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Cremek [ wt maja 12, 2009 2:38 pm ] |
Tytuł: | C180 Prosba o opinie |
Witam, Mam prosbe o jakies wypowiedzi w temacie trwalosci tych silnikow w C-klasie, tolerancji na LPG, czego ewentualnie mozna sie spodziewac w codziennej eksploatacji albo moze dlaczego warto (o ile) szukac innych motorow - moj wuj szuka pierwszego dla siebie MB i celuje wlasnie w W202 w benzynce+LPG, najlepiej w kombiaku... Cala reszta jest mi znana, zawieszenie wnetrze itp. ale raczej od strony silnikow 220CDI bo te sa chyba najpopularniejsze w tym modelu a o 180 wiem malo... |
Autor: | rolbas [ wt maja 12, 2009 3:24 pm ] |
Tytuł: | Re: C180 Prosba o opinie |
Cremek pisze: Witam,
Mam prosbe o jakies wypowiedzi w temacie trwalosci tych silnikow w C-klasie, tolerancji na LPG,. Czyli M111. Super pracuja na LPG. Jedngo M111.960 czyli 2,2w W124 mam na LPG od prawie 150 tys km i ZERO problemow, drugi M111.942 czyli 2.0 w W210 sie wlasnie zagazowal i tez pracuje super na LPG. Ten 1,8 to bedzie M111.920/921 i sadze ze tez zadnych problemow na LPg nie bedzie. Ogolnei seria M111 to bardzo dobre silniki, ekonomiczne, bezawaryjne i wytrzymale. Ale gdybym mial polecic to warto poszukac W202 z silnikiem 2,2 , dynamika jest sporo lepsza od 1,8 a zuzycie paliwa bedzie tylko nieco wieksze. |
Autor: | kubol [ wt maja 12, 2009 6:47 pm ] |
Tytuł: | |
Nie wiem jak inne silniki, ale moje 1.8 jest na plastikowym kolektorze, co chyba powoduje konieczność droższej sekwencji. |
Autor: | kit [ śr maja 13, 2009 9:42 pm ] |
Tytuł: | |
Miałem kiedyś C180 z LPG i byłem zadowolony. Właściwie to się zastanawiam czy nie powrócić z powrotem do tego modelu. Silnik oszczędny spalał 10-11litrów LPG bez specjalnego oszczędzania. W trasie przy spokojnej jeździe schodził do 8 litrów. Olej wymieniałem co 10kkm a świece co 20, 30 kkm i na tym kończyła się obsługa tego silnika. |
Autor: | Cremek [ sob maja 16, 2009 1:38 pm ] |
Tytuł: | |
Witam, Dzisiaj ogladalismy W202 C180 Kombi - auto ogolnie bardzo sympatyczne, dobrze utrzymane, blacharka nienaganna, silnik rowniez pieknie chodzi na Pb, nie kopci nie przerywa itp. - jedyna bolaczka to fakt, ze nie ma butli do LPG - wedlug zapewnien sprzedawcy byla ale zostala wymontowana ze wzgledu na fakt, iz stracila homologacje... a okazuje sie, ze zwykla butla w tym przypadku nie bedzie dzialac i potrzebna jest taka z wbudowana pompa bo gaz jest podawany w stanie cieklym... - czy ktos z Was orientuje sie gdzie mozna takie cos dostac nowe lub niewiele uzywane ? - czy to sa duze koszty ? |
Autor: | kit [ sob maja 16, 2009 2:11 pm ] |
Tytuł: | |
Dziwne. Chyba w każdej instalacji gaz z butli dostarczany jest do parownika w fazie ciekłej. |
Autor: | rolbas [ sob maja 16, 2009 2:29 pm ] |
Tytuł: | |
Cremek pisze: .. a okazuje sie, ze zwykla butla w tym przypadku nie bedzie dzialac i potrzebna jest taka z wbudowana pompa bo gaz jest podawany w stanie cieklym... - c
Ale gosc kity sprzedaje... Przeciez gaz jest pakowany do butli pod cisnieniem wiec LPG sam sie pcha do parownika bez zadnej pompki. Prognozuje, ze cos w tej instalacji LPG jest sknocone i gosc niby pod pretekstem braku homologacji na butle wyrzucil ja by balastu nie wozic i teraz oczywscie nie ma jak udowodnic ze istalacja pracuje poprawnie. IMO tani trick zeby zmylic kupca. |
Autor: | Cremek [ sob maja 16, 2009 4:22 pm ] |
Tytuł: | |
Panowie gadacie glupoty za przeproszeniem - to nie sprzedajacy wciska kity tylko niezalezny mechanik stwierdzil ze to jest oryginalna belgijska instalacja LPi - czyli sekwencja gazu cieklego i zwykla butla dzialajaca na zasadzie parownika nie da rady - zreszta w komorze silnika wyraznie widac, ze przewody ida od rozdzielacza bezposrednio do silnika a calosc podaje wlasnie butla z wbudowana pompka... znalazlem w sieci firme Vialle ale nie wiem czy to bedzie gralo ze soba.... ktos ma taka instalacje ? |
Autor: | rolbas [ sob maja 16, 2009 4:50 pm ] |
Tytuł: | |
Cremek pisze: t oryginalna belgijska instalacja LPi - czyli sekwencja gazu cieklego i zwykla butla dzialajaca na zasadzie parownika nie da rady - zreszta w komorze silnika wyraznie widac, ze przewody ida od rozdzielacza bezposrednio do silnika a calosc podaje wlasnie butla z wbudowana pompka...
To zle zrozumialem Towje pisanie. W takim razie tam jest instalacja V generacji czyli wtrysk gazu w fazie cieklej i rzeczywiscie butla ma w sobie pompe podajaca gaz pod cisnieneim ok 12 bar. Takich ukladow jest bardzo malo w PL z powodu ceny wiec uzywek z aktualna homologacja bedzie jeszcze mniej.... Mzoe ta firma bedzie mogla Ci pomoc: http://www.lpiserwis.pl/index.html |
Autor: | santo [ ndz maja 17, 2009 11:11 am ] |
Tytuł: | |
ja mam 124 w e klasie i wlasnie z silnikiem M111 2.2 150 KM zagazowany instalacja sekwencyjna brc i juz przejechalem 40 tys km i oprocz wymiany filtra absolutnie nic nie robolem wedlug mnie silnik wprost idealny do gazu |
Autor: | Cremek [ ndz maja 17, 2009 6:45 pm ] |
Tytuł: | |
rolbas pisze: W takim razie tam jest instalacja V generacji czyli wtrysk gazu w fazie cieklej i rzeczywiscie butla ma w sobie pompe podajaca gaz pod cisnieneim ok 12 bar.
Takich ukladow jest bardzo malo w PL z powodu ceny wiec uzywek z aktualna homologacja bedzie jeszcze mniej.... Mzoe ta firma bedzie mogla Ci pomoc: http://www.lpiserwis.pl/index.html Dzieki namierzylem adres i telefon, jutro bedziemy dzwonic i pytac co i jak. |
Autor: | Janfocus [ ndz maja 17, 2009 7:33 pm ] |
Tytuł: | |
Nie wiem czy to dobry pomysł, bo z tego co wiem to wtrysk gazu w stanie płynnym nie sprawdza się w PL ze względu na zanieczyszczenie gazu i w szczególności opiłki idące z pomp na stacjach -i pewnie to była przyczyna dlaczego padła mu pompa w butli... |
Autor: | Cremek [ ndz maja 17, 2009 8:12 pm ] |
Tytuł: | |
Janfocus pisze: Nie wiem czy to dobry pomysł, bo z tego co wiem to wtrysk gazu w stanie płynnym nie sprawdza się w PL ze względu na zanieczyszczenie gazu i w szczególności opiłki idące z pomp na stacjach -i pewnie to była przyczyna dlaczego padła mu pompa w butli...
Nie zgodze sie z jednego powodu - auto w Polsce jest niecaly tydzien, butla zostala wymontowana jeszcze w Belgii poniewaz utracila homologacje a zalozona byla w 99 roku - czyli kiedy auto mialo 2 lata. |
Autor: | Janfocus [ ndz maja 17, 2009 8:58 pm ] |
Tytuł: | |
ok, moje dywagacje to luźne spostrzeżenia innego człowieka, który zajmuje się montażem LPG -miałem nadzieję że coś pomogą na zaś... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |