MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

300SE dmuchawa klimy kręci na stałe
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=41184
Strona 1 z 2

Autor:  Robert Belzyt [ śr maja 13, 2009 6:10 am ]
Tytuł:  300SE dmuchawa klimy kręci na stałe

Problem pojawił sie po umyciu silnika, które to bylem zmuszony wykonać.
A mianowicie dmuchawa klimy zaczeła pracować na stałe, juz od momentu przekrecenia kluczyka. Prosze o porady, bo to nowy dla mnie rebus. Na razie poradziłem sobie odłączając wtyczkę [zlosnik]

Autor:  Janfocus [ śr maja 13, 2009 12:12 pm ]
Tytuł: 

chodzi o dmuchawę wewnątrz auta czy o wiatrak klimy przy chłodnicy?
Jesli to drugie to pewnie spadła wtyczka z czujnika temp na silniku...

Autor:  Robert Belzyt [ śr maja 13, 2009 8:35 pm ]
Tytuł: 

tak dokładnie, chodzi o wiatrak przy chłodnicy. To bardzo prawdopodobne, że spadł kabel, ponieważ ingerowałem pod maską myjką ciśnieniową, gdzie szukać tego czujnika?

Autor:  michele [ śr maja 13, 2009 8:40 pm ]
Tytuł: 

Modelu nie znam. Sprawdź: jak otworzysz maskę, to po prawej stronie chłodnicy w okolicach podłużnicy - a dokładniej idź po rurkach metalowych, aż natrafisz ta taki jakby trójnik...

Czy to jest czujnik temperatury, czy ciśnienia?

Autor:  Janfocus [ śr maja 13, 2009 10:08 pm ]
Tytuł: 

Robert Belzyt pisze:
tak dokładnie, chodzi o wiatrak przy chłodnicy. To bardzo prawdopodobne, że spadł kabel, ponieważ ingerowałem pod maską myjką ciśnieniową, gdzie szukać tego czujnika?

nie wiem jak tam w M104, u mnie jest w okolicach termostatu u góry -taka wtyczka z na 2 bolce...

Autor:  kit [ śr maja 13, 2009 10:13 pm ]
Tytuł: 

Janfocus pisze:
Jesli to drugie to pewnie spadła wtyczka z czujnika temp na silniku...


Czy to na pewno jest powód do zadziałania wiatraka?

Według moich danych wiatrak załączany jest za pośrednictwem przekaźników przez czujnik temperatury i czujnik ciśnienia.
Czujnik temperatury, a właściwie termowłącznik w M103 powinien być widoczny między obudową filtra powietrza a pokrywą zaworów. po przekroczeniu 105 stopni (chyba) załącza przekaźnik, który z kolei załącza wiatrak.
Czujnik ciśnienia jest przy osuszaczu (okolice lewej lampy). Po rzekroczeniu pewnej wartości ciśnienia (20 Barów) załącza on przekaźnik, który powoduje załaczenie wiatraka.

Autor:  Janfocus [ śr maja 13, 2009 10:17 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Czy to na pewno jest powód do zadziałania wiatraka?

Według moich danych wiatrak załączany jest za pośrednictwem przekaźników przez czujnik temperatury i czujnik ciśnienia.

wszystko się zgadza, zaś gdy temp osiągnie pow 105st włącza też wiatrak klimy i gdy spadnie wtyczka mamy właśnie taki efekt że wiatrak włączony jest na stałe, bo rezystancja widziana przez urządzenie jest "nieskończona", tak jakby temp była "nieskończenie" duża [zlosnikz]

Autor:  kit [ śr maja 13, 2009 10:32 pm ]
Tytuł: 

Niestety, nie zgodze się z tym (właśnie wracam z garażu - nie wytrzymałem, musiałem sprawdzić). ;)
Jak napisałem wyżej czujnik temperatury to termowłącznik - do temp 105 stopni jest rozwarty, po jej przekroczeniu zwiera do masy. To zwarcie powoduje za załączenie się przekaźnika sterującego wiatrakiem.
Przekaźnik znajduje się w skrzynce bezpieczników (srebrny).
Tam nie ma jakiejś elektroniki sterującej. Dwa czujniki, dwa przekaźniki i silnik dmuchawy i tyle (jest jeszcze rezystor, ale w tym przypadku bez znaczenia).
Sprawdzałem przed chwilą działanie:
włączyłem zapłon
zdjąłem wtyczke z czujnika temperatury - wiatrak nie działa
zwarłem pin z kostki czujnika do masy - wiatrak działa

Pozdrawiam

Autor:  Robert Belzyt [ śr maja 13, 2009 10:40 pm ]
Tytuł: 

Zdejmowałem kable z dwóch czujników przy osuszaczu i kable z czujników w głowicy widocznych od góry między pokrywą zaworów a filtrem powierza i nic cały czas kręci :o

Autor:  Janfocus [ śr maja 13, 2009 10:45 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Niestety, nie zgodze się z tym (właśnie wracam z garażu - nie wytrzymałem, musiałem sprawdzić).
Jak napisałem wyżej czujnik temperatury to termowłącznik - do temp 105 stopni jest rozwarty, po jej przekroczeniu zwiera do masy. To zwarcie powoduje za załączenie się przekaźnika sterującego wiatrakiem.
Przekaźnik znajduje się w skrzynce bezpieczników (srebrny).
Tam nie ma jakiejś elektroniki sterującej. Dwa czujniki, dwa przekaźniki i silnik dmuchawy i tyle (jest jeszcze rezystor, ale w tym przypadku bez znaczenia).
Sprawdzałem przed chwilą działanie:
włączyłem zapłon
zdjąłem wtyczke z czujnika temperatury - wiatrak nie działa
zwarłem pin z kostki czujnika do masy - wiatrak działa

widocznie u Ciebie jest inaczej, ja jak zdejmę wtyczkę 1
Obrazek
włącza mi wiatrak, podobnie było w innym M116 z '91r <br>Dodano po 1 minutach.:<br>
Robert Belzyt pisze:
Zdejmowałem kable z dwóch czujników przy osuszaczu i kable z czujników w głowicy widocznych od góry między pokrywą zaworów a filtrem powierza i nic cały czas kręci

może pora jakąś wtyczkę założyć [zlosnikz]

Autor:  kit [ śr maja 13, 2009 11:23 pm ]
Tytuł: 

Faktycznie. Czujnik na zjęciu wygląda inaczej niż u mnie. Z tego co wyszperałem to od września 1987r. były zmiany w tym temacie.
Tutaj faktycznie może być termistor :oops: .
U mnie jest termowłącznik.
Jeżeli kolega Robert ma auto wyprodukowane przed 09/87 to proponuję wyjęcie przekaźników wiatraka. Jeśli się wyłączy - trzeba sprawdzić przekaźniki i/lub przewody przekaźnik - czujnik

Autor:  michele [ śr maja 13, 2009 11:46 pm ]
Tytuł: 

Ja się teraz zastanawiam, bo z tego co wiem wyciągnięcie przewodów z osuszacza wyłączyć powinno klimatyzacje. To jest tak na wypadek uszkodzenia przewodów lub czujnika, bo jakby ciśnienie było za duże w układzie, to by rozerwało.

A powiedz nam kiedy silnik umyłeś? Bo może gdzieś woda robi zwarcie. Proponuję sprawdzić co się stanie jak bezpiecznik wyciągniesz z klimy, albo na panelu ją wyłączysz? Podejrzewam, że woda dostała się do urządzenia sterującego klimatyzacją.

Autor:  AndyS [ czw maja 14, 2009 1:11 am ]
Tytuł: 

Janfocus pisze:
chodzi o dmuchawę wewnątrz auta czy o wiatrak klimy przy chłodnicy?
Jesli to drugie to pewnie spadła wtyczka z czujnika temp na silniku...

A jeżeli to pierwsze (ja mam taki przypadek)? :roll:
Już raz o to pytałem i opisałem TU - niestety bez skutku. :cry:

Autor:  kit [ czw maja 14, 2009 8:10 am ]
Tytuł: 

AndyS pisze:
A jeżeli to pierwsze (ja mam taki przypadek)?
Już raz o to pytałem i opisałem TU - niestety bez skutku.


Stawiam na przełącznik dmuchawy lub jakąś partyzantkę w instalacji.

Zwykła klima nie steruje nawiewem, automatyczna tak, ale skoro jest pokrętło to klima jest zwykła.
Jeżeli webasto jest fabrycznie zamontowane to może ono powodować takie zachowanie wiatraka w przypadku uszkodzenia sterownika (sklejone styki przekaźnika). Jednak w tym przypadku wiatrak kręciłby się na 1 biegu i to niezależnie od tego czy jest przekręcony kluczyk w stacyjce czy nie.

Autor:  michele [ czw maja 14, 2009 8:11 am ]
Tytuł: 

AndyS już Ci napisałem w Twoim poscie. Proponuję przy tej pięknej aurze zajrzeć tam.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/