MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
300SE dmuchawa klimy kręci na stałe https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=41184 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Robert Belzyt [ śr maja 13, 2009 6:10 am ] |
Tytuł: | 300SE dmuchawa klimy kręci na stałe |
Problem pojawił sie po umyciu silnika, które to bylem zmuszony wykonać. A mianowicie dmuchawa klimy zaczeła pracować na stałe, juz od momentu przekrecenia kluczyka. Prosze o porady, bo to nowy dla mnie rebus. Na razie poradziłem sobie odłączając wtyczkę ![]() |
Autor: | Janfocus [ śr maja 13, 2009 12:12 pm ] |
Tytuł: | |
chodzi o dmuchawę wewnątrz auta czy o wiatrak klimy przy chłodnicy? Jesli to drugie to pewnie spadła wtyczka z czujnika temp na silniku... |
Autor: | Robert Belzyt [ śr maja 13, 2009 8:35 pm ] |
Tytuł: | |
tak dokładnie, chodzi o wiatrak przy chłodnicy. To bardzo prawdopodobne, że spadł kabel, ponieważ ingerowałem pod maską myjką ciśnieniową, gdzie szukać tego czujnika? |
Autor: | michele [ śr maja 13, 2009 8:40 pm ] |
Tytuł: | |
Modelu nie znam. Sprawdź: jak otworzysz maskę, to po prawej stronie chłodnicy w okolicach podłużnicy - a dokładniej idź po rurkach metalowych, aż natrafisz ta taki jakby trójnik... Czy to jest czujnik temperatury, czy ciśnienia? |
Autor: | Janfocus [ śr maja 13, 2009 10:08 pm ] |
Tytuł: | |
Robert Belzyt pisze: tak dokładnie, chodzi o wiatrak przy chłodnicy. To bardzo prawdopodobne, że spadł kabel, ponieważ ingerowałem pod maską myjką ciśnieniową, gdzie szukać tego czujnika?
nie wiem jak tam w M104, u mnie jest w okolicach termostatu u góry -taka wtyczka z na 2 bolce... |
Autor: | kit [ śr maja 13, 2009 10:13 pm ] |
Tytuł: | |
Janfocus pisze: Jesli to drugie to pewnie spadła wtyczka z czujnika temp na silniku...
Czy to na pewno jest powód do zadziałania wiatraka? Według moich danych wiatrak załączany jest za pośrednictwem przekaźników przez czujnik temperatury i czujnik ciśnienia. Czujnik temperatury, a właściwie termowłącznik w M103 powinien być widoczny między obudową filtra powietrza a pokrywą zaworów. po przekroczeniu 105 stopni (chyba) załącza przekaźnik, który z kolei załącza wiatrak. Czujnik ciśnienia jest przy osuszaczu (okolice lewej lampy). Po rzekroczeniu pewnej wartości ciśnienia (20 Barów) załącza on przekaźnik, który powoduje załaczenie wiatraka. |
Autor: | Janfocus [ śr maja 13, 2009 10:17 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Czy to na pewno jest powód do zadziałania wiatraka?
Według moich danych wiatrak załączany jest za pośrednictwem przekaźników przez czujnik temperatury i czujnik ciśnienia. wszystko się zgadza, zaś gdy temp osiągnie pow 105st włącza też wiatrak klimy i gdy spadnie wtyczka mamy właśnie taki efekt że wiatrak włączony jest na stałe, bo rezystancja widziana przez urządzenie jest "nieskończona", tak jakby temp była "nieskończenie" duża ![]() |
Autor: | kit [ śr maja 13, 2009 10:32 pm ] |
Tytuł: | |
Niestety, nie zgodze się z tym (właśnie wracam z garażu - nie wytrzymałem, musiałem sprawdzić). ![]() Jak napisałem wyżej czujnik temperatury to termowłącznik - do temp 105 stopni jest rozwarty, po jej przekroczeniu zwiera do masy. To zwarcie powoduje za załączenie się przekaźnika sterującego wiatrakiem. Przekaźnik znajduje się w skrzynce bezpieczników (srebrny). Tam nie ma jakiejś elektroniki sterującej. Dwa czujniki, dwa przekaźniki i silnik dmuchawy i tyle (jest jeszcze rezystor, ale w tym przypadku bez znaczenia). Sprawdzałem przed chwilą działanie: włączyłem zapłon zdjąłem wtyczke z czujnika temperatury - wiatrak nie działa zwarłem pin z kostki czujnika do masy - wiatrak działa Pozdrawiam |
Autor: | Robert Belzyt [ śr maja 13, 2009 10:40 pm ] |
Tytuł: | |
Zdejmowałem kable z dwóch czujników przy osuszaczu i kable z czujników w głowicy widocznych od góry między pokrywą zaworów a filtrem powierza i nic cały czas kręci ![]() |
Autor: | Janfocus [ śr maja 13, 2009 10:45 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Niestety, nie zgodze się z tym (właśnie wracam z garażu - nie wytrzymałem, musiałem sprawdzić). Jak napisałem wyżej czujnik temperatury to termowłącznik - do temp 105 stopni jest rozwarty, po jej przekroczeniu zwiera do masy. To zwarcie powoduje za załączenie się przekaźnika sterującego wiatrakiem. Przekaźnik znajduje się w skrzynce bezpieczników (srebrny). Tam nie ma jakiejś elektroniki sterującej. Dwa czujniki, dwa przekaźniki i silnik dmuchawy i tyle (jest jeszcze rezystor, ale w tym przypadku bez znaczenia). Sprawdzałem przed chwilą działanie: włączyłem zapłon zdjąłem wtyczke z czujnika temperatury - wiatrak nie działa zwarłem pin z kostki czujnika do masy - wiatrak działa widocznie u Ciebie jest inaczej, ja jak zdejmę wtyczkę 1 ![]() włącza mi wiatrak, podobnie było w innym M116 z '91r <br>Dodano po 1 minutach.:<br> Robert Belzyt pisze: Zdejmowałem kable z dwóch czujników przy osuszaczu i kable z czujników w głowicy widocznych od góry między pokrywą zaworów a filtrem powierza i nic cały czas kręci
może pora jakąś wtyczkę założyć ![]() |
Autor: | kit [ śr maja 13, 2009 11:23 pm ] |
Tytuł: | |
Faktycznie. Czujnik na zjęciu wygląda inaczej niż u mnie. Z tego co wyszperałem to od września 1987r. były zmiany w tym temacie. Tutaj faktycznie może być termistor ![]() U mnie jest termowłącznik. Jeżeli kolega Robert ma auto wyprodukowane przed 09/87 to proponuję wyjęcie przekaźników wiatraka. Jeśli się wyłączy - trzeba sprawdzić przekaźniki i/lub przewody przekaźnik - czujnik |
Autor: | michele [ śr maja 13, 2009 11:46 pm ] |
Tytuł: | |
Ja się teraz zastanawiam, bo z tego co wiem wyciągnięcie przewodów z osuszacza wyłączyć powinno klimatyzacje. To jest tak na wypadek uszkodzenia przewodów lub czujnika, bo jakby ciśnienie było za duże w układzie, to by rozerwało. A powiedz nam kiedy silnik umyłeś? Bo może gdzieś woda robi zwarcie. Proponuję sprawdzić co się stanie jak bezpiecznik wyciągniesz z klimy, albo na panelu ją wyłączysz? Podejrzewam, że woda dostała się do urządzenia sterującego klimatyzacją. |
Autor: | AndyS [ czw maja 14, 2009 1:11 am ] |
Tytuł: | |
Janfocus pisze: chodzi o dmuchawę wewnątrz auta czy o wiatrak klimy przy chłodnicy?
Jesli to drugie to pewnie spadła wtyczka z czujnika temp na silniku... A jeżeli to pierwsze (ja mam taki przypadek)? ![]() Już raz o to pytałem i opisałem TU - niestety bez skutku. ![]() |
Autor: | kit [ czw maja 14, 2009 8:10 am ] |
Tytuł: | |
AndyS pisze: A jeżeli to pierwsze (ja mam taki przypadek)?
Już raz o to pytałem i opisałem TU - niestety bez skutku. Stawiam na przełącznik dmuchawy lub jakąś partyzantkę w instalacji. Zwykła klima nie steruje nawiewem, automatyczna tak, ale skoro jest pokrętło to klima jest zwykła. Jeżeli webasto jest fabrycznie zamontowane to może ono powodować takie zachowanie wiatraka w przypadku uszkodzenia sterownika (sklejone styki przekaźnika). Jednak w tym przypadku wiatrak kręciłby się na 1 biegu i to niezależnie od tego czy jest przekręcony kluczyk w stacyjce czy nie. |
Autor: | michele [ czw maja 14, 2009 8:11 am ] |
Tytuł: | |
AndyS już Ci napisałem w Twoim poscie. Proponuję przy tej pięknej aurze zajrzeć tam. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |