MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
ASB https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=41196 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Szumek [ śr maja 13, 2009 9:00 pm ] |
Tytuł: | ASB |
Witam. Od momentu kupna nie wymieniałem jeszcze oleju w automacie. Był i jest czysty, skrzynia pracuje poprawnie. Jednak przymierzam się profilaktycznie wymienić olej i jest jedno "ale". Mianowicie, w tej rurce, gdzie jest bagnet, jest brud. Na szczęście nie na odcinku gdzie jest olej, ani w pobliżu, tylko w górnej części. Gdy sprawdzam poziom oleju i wyciągam bagnet, to zawsze się to "coś" osadza na jego górnej części. Nie wiem skąd ten osad, ale jest problem, bo przy zalewaniu skrzyni olejem można go "gratis" zalać do ASB. Co z tym zrobić? Co zdemontować, jak najlepiej wyczyścić, jakie uszczelnienia będę musiał zakupić? |
Autor: | kit [ śr maja 13, 2009 9:22 pm ] |
Tytuł: | |
Prosta sprawa. Przy wymianie oleju w ASB, po jego spuszczeniu oczyszczasz miejsce w okolicach połączenia rurki ze skrzynią (aby zminimalizować ryzyko dostania się brudu do skrzyni), odkręcasz śrubę mocującą rurkę do skrzyni (5mm imbus o ile pamiętam) i wspornik rurki w komorze silnika. Rurę wyciągasz czyścisz i zakładasz z powrotem. Rurka przy skrzyni uszczelniona jest O-ringiem. Kiedyś wywalałem skrzynię z w 126 z v8 opis tutaj. Są tam zdjęcia, może Ci coś pomogą. Ja się trochę męczyłem z tą śrubą od wspornika rurki, ale jeżeli problem dotyczy auta z podpisu to z R6 myślę nie będzie problemu. |
Autor: | Szumek [ śr maja 13, 2009 9:53 pm ] |
Tytuł: | |
O-ring do nabycia w ASO? |
Autor: | Szumek [ pt maja 15, 2009 3:12 pm ] |
Tytuł: | |
Jeszcze jedno pytanie. Chodzi mi o procedurę wymiany oleju i filtra. Jak to zrobić, żeby nie mieć problemu? ![]() Jakie są momenty dokręcania? |
Autor: | ukaniu [ pt maja 15, 2009 10:07 pm ] |
Tytuł: | |
Myjesz wszystko wkoło miski alby po odkręceniu piach się nie sypał. Sprawdza się rant miski (czy nie falbanka) i prostuje uszy przestrzelone śrubami. Po wymyciu miski z nową uszczelką sprawdzasz czy przy zakręcaniu ona się nie wywija i równo leży. Siła z jaką dokręca się śruby jest niewielka - własciwie bardzo lekko aby tylko docisnąć uszczelkę (firmowo 8Nm) - mocniej nawet zakręca się korki spustowe (14Nm) i nie trzeba się sugerować gabarytem śrub ![]() |
Autor: | Spychal [ sob maja 16, 2009 1:18 pm ] |
Tytuł: | |
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... ht=420+asb Szukajka nie gryzie ![]() |
Autor: | Szumek [ sob maja 16, 2009 8:18 pm ] |
Tytuł: | |
Dzięki Panowie. ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |