MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Wibracje, stuki, terkotanie przy hamowaniu W210
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=41268
Strona 1 z 2

Autor:  grzechch [ ndz maja 17, 2009 10:03 pm ]
Tytuł:  Wibracje, stuki, terkotanie przy hamowaniu W210

Witam. Panowie poważny problem. Podczas hamowania W210 po lifcie przy dużej prędkości występują dziwne wibracje, terkotanie przy hamowaniu. Zostały wymienione przednie tarcze hamulcowe na ATE, klocki hamulcowe na ATE, gumki i trzpienie prowadzące zacisk hamulcowy, łączniki drążka reakcyjnego lub jak kto woli stabilizatora. Tarcze mają dopuszczalne bicie, nie ma luzów, wibracje na felgach stalowych i aluminiowych, piasta nie ma bicia. Wibracje nie przenoszą sie na kierownicę. Problem ten występuje także w drugim samochodzie W124. Przy gwałtownym hamowaniu lub jak kto woli mocnym wibracje mniejsze. Co to ku...wa jest? Nie mam ochoty wymieniać pół samochodu.

Autor:  TReneR [ pn maja 18, 2009 9:43 am ]
Tytuł: 

A amortyzator skretu?

Autor:  grzechch [ pn maja 18, 2009 8:25 pm ]
Tytuł: 

Rozumiem, że ten w układzie kierowniczym ale drgania nie są wyczuwalne na kierownicy. Ponadto ten model nie posiada amortyzatora bo ma przekładnię listwową.

Autor:  blackmilk [ pn maja 18, 2009 8:47 pm ]
Tytuł: 

ja mam identycznie jak hamuje np ze 180 do 100 to ma bude w kosmos wywalic mimo ze nowe gumy na wahaczac + amory no i konclowki czyli caly uklad zawieszenia praktycznie nowy

ja obstawiam na jedno - felgi!
sa wywazone sa niby proste ale nie przy takich predkosciach jak 200km/h
felgi + opony

Autor:  Popey [ pn maja 18, 2009 9:19 pm ]
Tytuł: 

blackmilk a jakie masz opony? chodzi mi o wzór bieżnika (kierunkowy czy asymetryczny?)

Autor:  grzechch [ pn maja 18, 2009 10:02 pm ]
Tytuł: 

U mnie drgania są na oponach zimowych i na letnich na felgach stalowych i aluminiowych, koła wyważone. Dzisiaj tek mnie wnerwił, że wiele razy rozpędziłem go do 120 i hamowałem z piskiem opon. Trochę poskutkowało i wibracje są mniejsze. Ponadto dochodzę do wniosku, że problem to chyba oś tylna tylko drgania tak się przenoszą, że trudno poznać skąd pochodzą <br>Dodano po 9 minutach.:<br> No i co nie ma mądrych. Nie wierzę, że nikt z właścicieli tego gwiezdnego złomu na kółkach nie spotkał się z tym problemem. Ja mam zamiar się go w końcu pozbyć.

Autor:  blackmilk [ pn maja 18, 2009 10:15 pm ]
Tytuł: 

@Popey mam kierunkowe
ale bicie jest i na letnich i na zimowych
i jestem pewien ze sa to krzywe felgi choc maszyna je wywaza!

Autor:  grzechch [ pn maja 18, 2009 10:22 pm ]
Tytuł: 

U mnie felgi są proste. Stalowe tym bardziej. Ponadto krzywe felgi powodowałyby drgania podczas jazdy bez hamowania bardzo wyczuwalne przy pewnej stałej prędkości.

Autor:  blackmilk [ pn maja 18, 2009 10:32 pm ]
Tytuł: 

u mnie czuc delikatne drgania przy 160-180 pozniej juz nie za to jak wdusze pedal hamulca to olaboga....

Autor:  Janfocus [ pn maja 18, 2009 11:18 pm ]
Tytuł: 

może warto sprawdzić czy tylne tarcze nie są krzywe i nie biją?

Autor:  Nemo [ pn maja 18, 2009 11:30 pm ]
Tytuł: 

Może tarcze biorą nierówno? Ja miałem to samo w motocyklu. Trafiłem na jakieś wybrakowane (Brembo) chyba o niejednorodnym stopie. Po prostu były miejsca które "przepuszczały" tarcie klocków. Po zmianie tarczy problem zniknął jak zaczarowany.

Autor:  blackmilk [ pn maja 18, 2009 11:51 pm ]
Tytuł: 

nie to nie tarczo jak go kupilem mial zalozone nowki sztuki wszystkie 4 i tez bilo wiec zaczalem wymieniac zawieszenie i ot co stwoerdzilem ze to na pewno felgi - bo juz nie ma co wymieniac [zlosnik]

Autor:  wapniaczek [ wt maja 19, 2009 10:37 am ]
Tytuł: 

Ja bym obstawiał tarcze, pewnie przy wymianie na nowe, nie były dokładnie oczyszczone piasty. Wymiana w takim razie nie usuwa bicia tarcz. Tak miałem u siebie, potem mechanik zdjął tarcze , wyczyścił piasty i po zmontowaniu jak ręką odjął. Hamuje aż miło.

Autor:  voytas [ wt maja 19, 2009 6:43 pm ]
Tytuł: 

Jeżeli podejrzewacie felgi to można:
1 zamienić przód / tył - powinno się coś zmienić
2 w ostateczności założyć na chwilę inne i będzie wiadomo na 100%

Akurat koła to najprostsza rzecz do sprawdzenia...

Autor:  grzechch [ czw maja 21, 2009 10:09 pm ]
Tytuł: 

Mało prawdopodobne jest, że zarówno felgi aluminiowe i stalowe były krzywe w moim przypadku. Powiem tak, zacząłem codziennie kilka razy w ciągu dnia rozpędzić samochód do 100 i hamowanie z piskiem opon na pełnym abs-ie. Wibracje znacząco sie zmniejszyły. Do prędkości ok. 80 km praktycznie nie wystepują. Z dnia na dzień jest lepiej. Tylko co to oznacza- tarcze, klocki czy może zaciski i to chyba tylne. Wypróbujcie.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/