MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Wibracje, stuki, terkotanie przy hamowaniu W210 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=41268 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | grzechch [ ndz maja 17, 2009 10:03 pm ] |
Tytuł: | Wibracje, stuki, terkotanie przy hamowaniu W210 |
Witam. Panowie poważny problem. Podczas hamowania W210 po lifcie przy dużej prędkości występują dziwne wibracje, terkotanie przy hamowaniu. Zostały wymienione przednie tarcze hamulcowe na ATE, klocki hamulcowe na ATE, gumki i trzpienie prowadzące zacisk hamulcowy, łączniki drążka reakcyjnego lub jak kto woli stabilizatora. Tarcze mają dopuszczalne bicie, nie ma luzów, wibracje na felgach stalowych i aluminiowych, piasta nie ma bicia. Wibracje nie przenoszą sie na kierownicę. Problem ten występuje także w drugim samochodzie W124. Przy gwałtownym hamowaniu lub jak kto woli mocnym wibracje mniejsze. Co to ku...wa jest? Nie mam ochoty wymieniać pół samochodu. |
Autor: | TReneR [ pn maja 18, 2009 9:43 am ] |
Tytuł: | |
A amortyzator skretu? |
Autor: | grzechch [ pn maja 18, 2009 8:25 pm ] |
Tytuł: | |
Rozumiem, że ten w układzie kierowniczym ale drgania nie są wyczuwalne na kierownicy. Ponadto ten model nie posiada amortyzatora bo ma przekładnię listwową. |
Autor: | blackmilk [ pn maja 18, 2009 8:47 pm ] |
Tytuł: | |
ja mam identycznie jak hamuje np ze 180 do 100 to ma bude w kosmos wywalic mimo ze nowe gumy na wahaczac + amory no i konclowki czyli caly uklad zawieszenia praktycznie nowy ja obstawiam na jedno - felgi! sa wywazone sa niby proste ale nie przy takich predkosciach jak 200km/h felgi + opony |
Autor: | Popey [ pn maja 18, 2009 9:19 pm ] |
Tytuł: | |
blackmilk a jakie masz opony? chodzi mi o wzór bieżnika (kierunkowy czy asymetryczny?) |
Autor: | grzechch [ pn maja 18, 2009 10:02 pm ] |
Tytuł: | |
U mnie drgania są na oponach zimowych i na letnich na felgach stalowych i aluminiowych, koła wyważone. Dzisiaj tek mnie wnerwił, że wiele razy rozpędziłem go do 120 i hamowałem z piskiem opon. Trochę poskutkowało i wibracje są mniejsze. Ponadto dochodzę do wniosku, że problem to chyba oś tylna tylko drgania tak się przenoszą, że trudno poznać skąd pochodzą <br>Dodano po 9 minutach.:<br> No i co nie ma mądrych. Nie wierzę, że nikt z właścicieli tego gwiezdnego złomu na kółkach nie spotkał się z tym problemem. Ja mam zamiar się go w końcu pozbyć. |
Autor: | blackmilk [ pn maja 18, 2009 10:15 pm ] |
Tytuł: | |
@Popey mam kierunkowe ale bicie jest i na letnich i na zimowych i jestem pewien ze sa to krzywe felgi choc maszyna je wywaza! |
Autor: | grzechch [ pn maja 18, 2009 10:22 pm ] |
Tytuł: | |
U mnie felgi są proste. Stalowe tym bardziej. Ponadto krzywe felgi powodowałyby drgania podczas jazdy bez hamowania bardzo wyczuwalne przy pewnej stałej prędkości. |
Autor: | blackmilk [ pn maja 18, 2009 10:32 pm ] |
Tytuł: | |
u mnie czuc delikatne drgania przy 160-180 pozniej juz nie za to jak wdusze pedal hamulca to olaboga.... |
Autor: | Janfocus [ pn maja 18, 2009 11:18 pm ] |
Tytuł: | |
może warto sprawdzić czy tylne tarcze nie są krzywe i nie biją? |
Autor: | Nemo [ pn maja 18, 2009 11:30 pm ] |
Tytuł: | |
Może tarcze biorą nierówno? Ja miałem to samo w motocyklu. Trafiłem na jakieś wybrakowane (Brembo) chyba o niejednorodnym stopie. Po prostu były miejsca które "przepuszczały" tarcie klocków. Po zmianie tarczy problem zniknął jak zaczarowany. |
Autor: | blackmilk [ pn maja 18, 2009 11:51 pm ] |
Tytuł: | |
nie to nie tarczo jak go kupilem mial zalozone nowki sztuki wszystkie 4 i tez bilo wiec zaczalem wymieniac zawieszenie i ot co stwoerdzilem ze to na pewno felgi - bo juz nie ma co wymieniac ![]() |
Autor: | wapniaczek [ wt maja 19, 2009 10:37 am ] |
Tytuł: | |
Ja bym obstawiał tarcze, pewnie przy wymianie na nowe, nie były dokładnie oczyszczone piasty. Wymiana w takim razie nie usuwa bicia tarcz. Tak miałem u siebie, potem mechanik zdjął tarcze , wyczyścił piasty i po zmontowaniu jak ręką odjął. Hamuje aż miło. |
Autor: | voytas [ wt maja 19, 2009 6:43 pm ] |
Tytuł: | |
Jeżeli podejrzewacie felgi to można: 1 zamienić przód / tył - powinno się coś zmienić 2 w ostateczności założyć na chwilę inne i będzie wiadomo na 100% Akurat koła to najprostsza rzecz do sprawdzenia... |
Autor: | grzechch [ czw maja 21, 2009 10:09 pm ] |
Tytuł: | |
Mało prawdopodobne jest, że zarówno felgi aluminiowe i stalowe były krzywe w moim przypadku. Powiem tak, zacząłem codziennie kilka razy w ciągu dnia rozpędzić samochód do 100 i hamowanie z piskiem opon na pełnym abs-ie. Wibracje znacząco sie zmniejszyły. Do prędkości ok. 80 km praktycznie nie wystepują. Z dnia na dzień jest lepiej. Tylko co to oznacza- tarcze, klocki czy może zaciski i to chyba tylne. Wypróbujcie. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |