MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

PRZEGRZEWANIE SILNIKA
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=41280
Strona 1 z 1

Autor:  merc.sl [ pn maja 18, 2009 12:55 pm ]
Tytuł:  PRZEGRZEWANIE SILNIKA

Witam, w moim Mercedesie SL 300-24 z 91roku w czasie jazdy w korku
silnik bardzo szybko osiąga 110- 120 stopni i załączają sie elektryczne wentylatory na chłodnicy. Sprzęgło wiskotyczne i termostat mam nowe więc są chyba ok. Chłodnica była płukana. Pytanie, czy można bez demontażu stwierdzić czy winna jest chłodnica czy pompa wodna?
Pozdrawiam :)

Autor:  MMM [ pn maja 18, 2009 1:12 pm ]
Tytuł: 

a klimę masz włączoną czy wyłączoną?

Autor:  merc.sl [ pn maja 18, 2009 1:50 pm ]
Tytuł:  przegrzewanie silnika

Klima wyłączona, gdy ją włączę to jeszcze szybciej się grzeje.

Autor:  Janfocus [ pn maja 18, 2009 2:03 pm ]
Tytuł: 

merc.sl pisze:
Pytanie, czy można bez demontażu stwierdzić czy winna jest chłodnica czy pompa wodna?

tak, kamerą termowizyjną.

Autor:  BrunoGiamatti [ pn maja 18, 2009 2:07 pm ]
Tytuł: 

Cześć
No ja w CE mam podobnie... i wygląda na to, że wisko mimo iż chodzi to nie chodzi właściwie (tj. nie załącza się na stałe)..
Ja pompę wody zmieniłem 2 tygodnie temu a i tak ciągle to samo... ;)
Chyba pozostaje kwestia ogarnięcia sprzęgła wiskotycznego (zimą przez 2 tygodnie w ogóle nie działało ale samo się "naprawiło" a teraz się nie włącza na sztywno .. dopiero el. wentylatory schładzają)
A jak szybko Ci się nagrzewa? ... wystarczy mały korek czy jednak 15 min stania w bezruchu?
p.s moze ten M104 już tak ma ?? [zlosnik]

Autor:  merc.sl [ pn maja 18, 2009 3:06 pm ]
Tytuł:  grzanie silnika

Pierwsze 20 -30 minut silnik ma normalną temperaturę 80-kilka stopni i dopiero jak zaczynam jechać od świateł do świateł to się przegrzewa.Faktycznie może tak być że nowa wiskoza jest uszkodzona. Muszę to sprawdzić. Chyba w ten sposób że porónwnam opór wiatraka na zimnym i gorącym silniku(oczywiście na wyłączonym [zlosnik] ). Przy zimnym kiedy wiskoza jest niezałączona wiatrak powinien chodzić lekko, a po nagrzaniu do ok. 100 stopni opór powinien być zdecydowanie większy bo jeżeli jest sprawna to sprzęgło działa. Czy dobrze myślę? Nie wiem. Wcześnie samochód miał normalną temperaturę i cały czas było poniżej 90 stopni nawet w korkach. Czyli jak wszystko jest ok to temperatura jest też ok. Ale jak sprawdzić pompę i chłodnicę jężeli któreś z nich jest uszkodzone?

Autor:  czarek12 [ pn maja 18, 2009 5:11 pm ]
Tytuł: 

Niestety NOWE wiska też trafiają się uszkodzone,szczególnie jak to tańsze podróby ,sam temat przerabiałem w zeszłym roku.Sprawdzić możesz bardzo łatwo,otwórz maskę-zapal silnik będziesz widział jak chodzi na zimnym, po nagrzaniu do 80-95 stopni powinno być gołym okiem widać nawet na wolnych obrotach zmianę w pracy wentylatora,przy lekkim dodaniu gazu śmigło potrafi chodzić jak odrzutowiec :lol:

Autor:  Janfocus [ pn maja 18, 2009 7:51 pm ]
Tytuł: 

merc.sl pisze:
Chyba w ten sposób że porónwnam opór wiatraka na zimnym i gorącym silniku

jeżeli chłodnica będzie za kamieniona, to nie nagrzeje wiska, które może być sprawne, ale nie będzie działało z racji za niskiej temp...

Autor:  Jurand [ pn maja 18, 2009 8:03 pm ]
Tytuł: 

Nie wiem po co zaglądać pod maskę :-? sprawne visco po prostu słychać
jesli przy 100 na silniku po dodaniu gazu nie słychać wentylatora, to VISCO jest do wymiany (badz regeneracji - co i jak napisał UKANIU )
Dodatkowo poprawna prace sprzęgła zapewnia cały tunel chłodnicy, jego brak powoduje nieprawidłowa prace termobimetalu odpowiedzialnego za "załączenie" sprzęgła.


BrunoGiamatti pisze:
moze ten M104 już tak ma ??

moje nie ma
z włączona klima jeszcze nie widziałem 100 st.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/