MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
PRZEGRZEWANIE SILNIKA https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=41280 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | merc.sl [ pn maja 18, 2009 12:55 pm ] |
Tytuł: | PRZEGRZEWANIE SILNIKA |
Witam, w moim Mercedesie SL 300-24 z 91roku w czasie jazdy w korku silnik bardzo szybko osiąga 110- 120 stopni i załączają sie elektryczne wentylatory na chłodnicy. Sprzęgło wiskotyczne i termostat mam nowe więc są chyba ok. Chłodnica była płukana. Pytanie, czy można bez demontażu stwierdzić czy winna jest chłodnica czy pompa wodna? Pozdrawiam ![]() |
Autor: | MMM [ pn maja 18, 2009 1:12 pm ] |
Tytuł: | |
a klimę masz włączoną czy wyłączoną? |
Autor: | merc.sl [ pn maja 18, 2009 1:50 pm ] |
Tytuł: | przegrzewanie silnika |
Klima wyłączona, gdy ją włączę to jeszcze szybciej się grzeje. |
Autor: | Janfocus [ pn maja 18, 2009 2:03 pm ] |
Tytuł: | |
merc.sl pisze: Pytanie, czy można bez demontażu stwierdzić czy winna jest chłodnica czy pompa wodna?
tak, kamerą termowizyjną. |
Autor: | BrunoGiamatti [ pn maja 18, 2009 2:07 pm ] |
Tytuł: | |
Cześć No ja w CE mam podobnie... i wygląda na to, że wisko mimo iż chodzi to nie chodzi właściwie (tj. nie załącza się na stałe).. Ja pompę wody zmieniłem 2 tygodnie temu a i tak ciągle to samo... ![]() Chyba pozostaje kwestia ogarnięcia sprzęgła wiskotycznego (zimą przez 2 tygodnie w ogóle nie działało ale samo się "naprawiło" a teraz się nie włącza na sztywno .. dopiero el. wentylatory schładzają) A jak szybko Ci się nagrzewa? ... wystarczy mały korek czy jednak 15 min stania w bezruchu? p.s moze ten M104 już tak ma ?? ![]() |
Autor: | merc.sl [ pn maja 18, 2009 3:06 pm ] |
Tytuł: | grzanie silnika |
Pierwsze 20 -30 minut silnik ma normalną temperaturę 80-kilka stopni i dopiero jak zaczynam jechać od świateł do świateł to się przegrzewa.Faktycznie może tak być że nowa wiskoza jest uszkodzona. Muszę to sprawdzić. Chyba w ten sposób że porónwnam opór wiatraka na zimnym i gorącym silniku(oczywiście na wyłączonym ![]() |
Autor: | czarek12 [ pn maja 18, 2009 5:11 pm ] |
Tytuł: | |
Niestety NOWE wiska też trafiają się uszkodzone,szczególnie jak to tańsze podróby ,sam temat przerabiałem w zeszłym roku.Sprawdzić możesz bardzo łatwo,otwórz maskę-zapal silnik będziesz widział jak chodzi na zimnym, po nagrzaniu do 80-95 stopni powinno być gołym okiem widać nawet na wolnych obrotach zmianę w pracy wentylatora,przy lekkim dodaniu gazu śmigło potrafi chodzić jak odrzutowiec ![]() |
Autor: | Janfocus [ pn maja 18, 2009 7:51 pm ] |
Tytuł: | |
merc.sl pisze: Chyba w ten sposób że porónwnam opór wiatraka na zimnym i gorącym silniku
jeżeli chłodnica będzie za kamieniona, to nie nagrzeje wiska, które może być sprawne, ale nie będzie działało z racji za niskiej temp... |
Autor: | Jurand [ pn maja 18, 2009 8:03 pm ] |
Tytuł: | |
Nie wiem po co zaglądać pod maskę ![]() jesli przy 100 na silniku po dodaniu gazu nie słychać wentylatora, to VISCO jest do wymiany (badz regeneracji - co i jak napisał UKANIU ) Dodatkowo poprawna prace sprzęgła zapewnia cały tunel chłodnicy, jego brak powoduje nieprawidłowa prace termobimetalu odpowiedzialnego za "załączenie" sprzęgła. BrunoGiamatti pisze: moze ten M104 już tak ma ??
moje nie ma z włączona klima jeszcze nie widziałem 100 st. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |