MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
szklanka a deszcz https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=41291 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | sneer [ pn maja 18, 2009 10:59 pm ] |
Tytuł: | szklanka a deszcz |
Wiem, ze brzmi jak czary ![]() Rozstukal mi sie M116. Po dolewce lotosa semi-syntetic zaczelo klepac na jednym z cylindrow (na 2 innych tez, ale ciszej). Moje i 2 mechanixów ucho ocenilo, ze to szklanki. co ciekawe, czasem cichnie calkowicie. ostatnio zauwazylem dziwna prawidlowosc: cichnie w czasie deszczu. Nie jest to kwestia halasu, bo u mnie przynajmniej deszcz slysze tylko na przedniej szybie. no i cichnie nie natychmiast, tylko po kilku minutach. czy ktos ma jakis pomysl - czy szklanka moze sie wyciszyc od wilgotnego powietrza albo - co innego stuka? |
Autor: | Janfocus [ pn maja 18, 2009 11:10 pm ] |
Tytuł: | |
Jeśli mowa o kompensatorach luzów, to odrobinę zależy to od temperatury, ale silnika nie powietrza -bo zmienia się gęstość oleju... Nie sądzę aby deszcz miał tu cokolwiek do powiedzenia. czasem cykają zawory EGR, czy coś tam podobnego w wydechu, może tu jest trop, jeśli ten wydech jest w stanie mocno się przechłodzić od wody, ale wątpię w to... |
Autor: | marcinMB123200D [ wt maja 19, 2009 4:12 pm ] |
Tytuł: | |
W czasie deszczu powietrze ma dużo większą pojemność cieplną i lepiej schładza. Może stąd mniejsza temp. silnika i nie stuka . Pytanie czy stuka jak silnik jest zimny? |
Autor: | kompressor [ wt maja 19, 2009 4:43 pm ] |
Tytuł: | |
Wymień olej na jakiś lepszy niż lotos. Nie mam nic do lotos-a ale to nie pierwszy taki przypadek o którym czytam że, po dolaniu lotos-u zaczęło się klepanie. Co do tego deszczu to tak jak ci koledzy napisali , robi się chłodniej a chłodniejsze powietrze bla bla bla....... |
Autor: | bmw [ wt maja 19, 2009 6:34 pm ] |
Tytuł: | |
Jakoś mam wlanego lotosa półsyntetyka i mi nic nie stuka,raczej zbieg okoliczności.Silnik M103 też ma hydrauliczne kompensatory luzu zaworowego.Szykuj się raczej na naprawę. |
Autor: | sneer [ wt maja 19, 2009 10:16 pm ] |
Tytuł: | |
kompressor pisze: Wymień olej na jakiś lepszy niż lotos.
tam jest mobil 15W50. a klepie niezaleznie od tego czy cieply czy zimny. niestety na wolnych obrotach pojawil sie jakis dziwny dzwiek nie wiem czy warto sie grzebac w tym silniku, czy od razu szukac drugiego. niby dziala niezle, oleju bierze 1-2 litry na 10 tysiecy, nie cieknie...ale za cene kompensatorow + tego czegos co klepie mozna kupic pewnie cos w lepszym stanie. |
Autor: | michele [ wt maja 19, 2009 10:33 pm ] |
Tytuł: | |
W czasie deszczu wzrasta również wilgotność powietrza, przez co może prowadzić do działania pary wodnej w cylidrach (teoria gdzieś na forum z tego co pamiętam wisi)... powodując wyciszanie, ale tylko pozorne pojawiających się problemów.. To tak na marginesie... |
Autor: | kompressor [ wt maja 19, 2009 10:37 pm ] |
Tytuł: | |
15w40 to nie jest pól-syntetyk tylko mineralny olej, niezalecany do hydraulicznych kompensatorów . Zmień go na 10w40, być może przestanie stukać. |
Autor: | jachimek [ wt maja 19, 2009 11:06 pm ] |
Tytuł: | |
a ja napisze ze równiez mam niemile wspomnienia z lotosem... |
Autor: | Janfocus [ wt maja 19, 2009 11:57 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: W czasie deszczu powietrze ma dużo większą pojemność cieplną i lepiej schładza
Mi jakoś bez względu na deszcz czy nie deszcz silnik trzyma stałą temp. |
Autor: | sneer [ śr maja 20, 2009 10:50 am ] |
Tytuł: | |
kompressor pisze: 15w40 to nie jest pól-syntetyk tylko mineralny olej, niezalecany do hydraulicznych kompensatorów .
Zmień go na 10w40, być może przestanie stukać. czytaj uważnie. 15W50 Mobila to jest jak najbardziej syntetyk. |
Autor: | gelanda [ śr maja 20, 2009 11:27 am ] |
Tytuł: | |
A może to nie stukaja samoregulatory, tylko powoli konczy sie któraś krzywka na wałku + dzwigienka ? |
Autor: | sneer [ pn cze 01, 2009 4:31 pm ] |
Tytuł: | |
gelanda pisze: A może to nie stukaja samoregulatory, tylko powoli konczy sie któraś krzywka na wałku + dzwigienka ?
miales racje. tzn. jeden z walkow jest przeorany, diabli wiedza dlaczego. wymieniam silnik, pewnie niedlugo bedzie do wziecia dol i glowice w swietnym stanie ![]() |
Autor: | Janfocus [ pn cze 01, 2009 5:00 pm ] |
Tytuł: | |
sneer pisze: jeden z walkow jest przeorany, diabli wiedza dlaczego.
zapewne z powodu nagistarli olejowej, która lubi się w tych motorach znarowić... |
Autor: | AndyS [ pn cze 01, 2009 5:02 pm ] |
Tytuł: | |
sneer pisze: kompressor pisze: 15w40 to nie jest pól-syntetyk tylko mineralny olej, niezalecany do hydraulicznych kompensatorów . Zmień go na 10w40, być może przestanie stukać. czytaj uważnie. 15W50 Mobila to jest jak najbardziej syntetyk. Kolego sneer pisz uważnie i jak już kogoś poprawiasz to też bądź dokładny. Jeżeli napisałeś Mobil 15W50 to jest to jak najbardziej olej mineralny. Jak napiszesz MOBIL 1 15W50 to ewentualnie* mogę się z Tobą zgodzić. sneer pisze: jeden z walkow jest przeorany, diabli wiedza dlaczego Może własnie dlatego że olej jest bez "jedynki". ![]() *Ewentualnie bo amerykanie trochę inaczej definiują rodzaj olejów i ich parametry. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |