MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
wymiana uszczelki pod głowicą https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=41323 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | qwedsa123 [ wt maja 19, 2009 9:47 pm ] |
Tytuł: | wymiana uszczelki pod głowicą |
Witam ponownie, kiedyś napotkałem na stronkę opisująca demontaż głowicy w mercedesie w lub c 140 z duzą ilością fotek i rad, stronka była chyba w języku angielskim, muszę u siebie wymienić uszczelkę pod głowicą i by mi sie przydaała teraz ta stronka, ma ktoś moze namiary na taką stronke? pozdrawiam miłośników Gwiazdy:) |
Autor: | sniechu19 [ czw maja 21, 2009 7:08 am ] |
Tytuł: | |
Jak znajdziesz coś odnośnie tej wymiany to poproszę się pochwalić ![]() ![]() A swoją droga jak wycieraczki?? Wymieniłeś ten przekaźnik? |
Autor: | roadrunner [ czw maja 21, 2009 8:06 am ] |
Tytuł: | |
qwedsa123 pisze: demontaż głowicy w mercedesie w lub c 140
Stronka opisywała dokładnie te modele bo w końcu co za różnica jaki silnik jest wsadzony do auta ważne jaka buda a czy to V12 czy R6 to juz nie robi róznicy przeciez najtrudniej maske sie otwiera. ![]() |
Autor: | qwedsa123 [ czw maja 21, 2009 12:06 pm ] |
Tytuł: | |
sniechu19 pisze: Jak znajdziesz coś odnośnie tej wymiany to poproszę się pochwalić ![]() ![]() A swoją droga jak wycieraczki?? Wymieniłeś ten przekaźnik? jeszcze nie wymieniłem, szukam sterownika wycieraczek waśnie o nr pasującym do mojego auta znalałem dopiero jeden , facet chce 300zł, trochę drogo,znalazłem kilka innych rózniących siedną cyferką, nie wiem ,czy by nie pasował do mojego auta mimo róznicy w nr....ale teraz mam większy problem,-ta uszczelka no i szklanki mi zaczeły cykać- zastanawiam się czy to jakaś podruba a nie orginalny mercedes:) <br>Dodano po 17 sekundach.:<br> sniechu19 pisze: Jak znajdziesz coś odnośnie tej wymiany to poproszę się pochwalić
![]() ![]() A swoją droga jak wycieraczki?? Wymieniłeś ten przekaźnik? jeszcze nie wymieniłem, szukam sterownika wycieraczek waśnie o nr pasującym do mojego auta znalałem dopiero jeden , facet chce 300zł, trochę drogo,znalazłem kilka innych rózniących siedną cyferką, nie wiem ,czy by nie pasował do mojego auta mimo róznicy w nr....ale teraz mam większy problem,-ta uszczelka no i szklanki mi zaczeły cykać- zastanawiam się czy to jakaś podruba a nie orginalny mercedes:)ciągle cos:) |
Autor: | sniechu19 [ czw maja 21, 2009 1:03 pm ] |
Tytuł: | |
Spoko ja w swojego też już dużo pracy włożyłem i ciągle cos grzebie. Jakaś parówa miała go przed moja kadencją. Juz myślałem żeby sprzedać no ale jakiś sentyment mam ze względu ogromu pracy włożonej. Jakbym miał zlecać naprawy to poszedłbym z torbami (dobrze że chociaż sam coś grzebie) |
Autor: | qwedsa123 [ czw maja 21, 2009 10:08 pm ] |
Tytuł: | |
TAK, pracy to te gwiazdki wymagają, czytałem tu powyżej o E500 w 124, kolega pisze przebieg 200 tyś -udokumentowany,i juz silnik wymieniony, poprzedni właściciel zostawiał w serwisie 20tys rocznie, zastanawiam się , pytam, co to za samochody? gdzie milion km bez remontu? mam jeszcze alfe 155 zrobiłem nią 250 tyś na gazie(sekwencja) i nigdy mi sięnie popsuła- obecnie zawieszenie mam do wymiany-dopiero a gwiazda? wiecej ja robie jak jezdzę a auto z wygladu jest bardzo zadbane i ma 180 tys dopiero ps, własnie wypolerowałem sobie felgi mercrcedesowskie , ma ktoś jakiś pomysł by zachować na dłuzej ten blask??? |
Autor: | butek22 [ czw maja 21, 2009 10:34 pm ] |
Tytuł: | |
A jakie są objawy uszkodzenia uszczelki pod głowicą, w twoim przypadku? Cytuj: TAK, pracy to te gwiazdki wymagają Prawda, ale są to moim zdaniem ostatnie prawdziwe Mercedesy, więc warto włożyć w nie troche serca, kiedyś się napewno odwdzięczą ![]() U mnie też regularnie wychodzą coraz to nowe rzeczy, kompensatory też mi stukają, wymieniłem na nowe ale nie w tej głowicy, teraz musze to samo zrobić z drugą głowicą Cytuj: ps, własnie wypolerowałem sobie felgi mercrcedesowskie , ma ktoś jakiś pomysł by zachować na dłuzej ten blask???
Podobno są specjalne lakier bezbarwne do polerowanego aluminium, kolega taki kupiłe ale jeszcze nie skonczył polerować felg, i ciężko powiedzieć jak to bedzie wyglądało po nałożeniu tego claru. Jak masz jakieś fotki felg po polerce to wrzucaj je czym prędzej |
Autor: | ukaniu [ czw maja 21, 2009 10:44 pm ] |
Tytuł: | |
qwedsa123 pisze: pytam, co to za samochody? gdzie milion km bez remontu?
W bajkach ![]() Wszystko zależy od eksploatacji jakości zastosowanych smarowideł itd. Ostatni długowieczny silnik to seria OM617 potem jeszcze może OM601-3. Benzyniaki z racji wiekszych przeciążeń mechaniczno termicznych i braku smarowania paliwem nie dociągną takich przebiegów. Nowsze silniki są znacznie bardziej skomplikowane, pogoń za mocą z jednostki pojemności... Mercedes w swoich konstrukcjach też popełniał błędy - np powracający jak bumerang jednorzędowy łańcuch odbijający się czkawką. |
Autor: | qwedsa123 [ pt maja 22, 2009 1:40 pm ] |
Tytuł: | |
butek22 pisze: A jakie są objawy uszkodzenia uszczelki pod głowicą, w twoim przypadku?
Cytuj: TAK, pracy to te gwiazdki wymagają Prawda, ale są to moim zdaniem ostatnie prawdziwe Mercedesy, więc warto włożyć w nie troche serca, kiedyś się napewno odwdzięczą ![]() U mnie też regularnie wychodzą coraz to nowe rzeczy, kompensatory też mi stukają, wymieniłem na nowe ale nie w tej głowicy, teraz musze to samo zrobić z drugą głowicą Cytuj: ps, własnie wypolerowałem sobie felgi mercrcedesowskie , ma ktoś jakiś pomysł by zachować na dłuzej ten blask??? Podobno są specjalne lakier bezbarwne do polerowanego aluminium, kolega taki kupiłe ale jeszcze nie skonczył polerować felg, i ciężko powiedzieć jak to bedzie wyglądało po nałożeniu tego claru. Jak masz jakieś fotki felg po polerce to wrzucaj je czym prędzej jakie obiawy? cieknie mi olej spod głowicy tak na 1500 km 1l oleju, musze to zrobić bo cały alternator jest w zalany olejem , zaraz bede musiał robić alternator a tego juz nie wytrzymam:) |
Autor: | jakub_gozdzik [ pt maja 22, 2009 4:27 pm ] |
Tytuł: | |
Samo rozkrecenie silnika jest bajecznie proste. Jesli to V8 to ustawiasz wal na 45 stopni przed zaplonem pierwszego cylindra. Jest zaznaczone na kole walu (cyferki 45). Potem zdejmujesz pokrywy zaworów, blokujesz walki rozrzadu, zdejmujesz napinacz lancucha i odkrecasz glowice. Oczywiscie przed zdjeciem pokryw zaworow musisz odkrecic milion rzeczy i wyciagnac kolektor ssacy... no ale chyba z tego zdajesz sobie sprawe ![]() Pozdrawiam |
Autor: | qwedsa123 [ pt maja 22, 2009 8:56 pm ] |
Tytuł: | |
jakub_gozdzik pisze: Samo rozkrecenie silnika jest bajecznie proste. Jesli to V8 to ustawiasz wal na 45 stopni przed zaplonem pierwszego cylindra. Jest zaznaczone na kole walu (cyferki 45). Potem zdejmujesz pokrywy zaworów, blokujesz walki rozrzadu, zdejmujesz napinacz lancucha i odkrecasz glowice. Oczywiscie przed zdjeciem pokryw zaworow musisz odkrecic milion rzeczy i wyciagnac kolektor ssacy... no ale chyba z tego zdajesz sobie sprawe ![]() Pozdrawiam dzięki kolego, a z napinaszem hydraulicznym łańcucha nie ma zadnych problemów? <br>Dodano po 11 minutach.:<br> Podobno są specjalne lakier bezbarwne do polerowanego aluminium, kolega taki kupiłe ale jeszcze nie skonczył polerować felg, i ciężko powiedzieć jak to bedzie wyglądało po nałożeniu tego claru. Jak masz jakieś fotki felg po polerce to wrzucaj je czym prędzej[/quote] tu kilka fotek <br>Dodano po 3 minutach.:<br> http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... G_4116.jpg http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... G_4113.jpg http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... G_4114.jpg http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... G_4115.jpg <br>Dodano po 3 godzinach.:<br> http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... G_4115.jpg http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... G_4114.jpg |
Autor: | qwedsa123 [ ndz maja 24, 2009 9:46 pm ] |
Tytuł: | |
Panowie , zdecydowałem wiec się samodzielnie wymienić uszczelkę pod głowicą a taże szklanki (głowicę dam do planowania , dotarcia zaworów i wymiany uszczelniaczy), teraz do Was prosba, jak zacznę robote bede robił fotki i wklejał na forum, moze ktoś w przyszłości bedzie miał podobny problem to będzie miał gotowca:) teraz proszę o radę co muszę odkręcić z osprzętu by się dobrać do głowicy ,co mi będzie przeszkadzac i uniemozliwiać pracę, zwracam sie do Tych co ju z to robili ![]() i maja dobre rady które uproszczą mi pracę i zaoszczedzą niepotrzebnej roboty i problemów. Czekam na rady ![]() |
Autor: | jakub_gozdzik [ pn maja 25, 2009 8:07 am ] |
Tytuł: | |
Proponuje zaczac od wyciagniecia kolektora ssacego wraz z calym wtryskiem. Nastepnie zdmontuj sobie pasek wieloklinowy a pozniej to juz pokrywy zaworow, napinacz lancucha i walki rozrzadu. Musisz wiedziec, ze przed zdjeciem glowicy musisz zdemontowac walki rozrzadu. Pamietaj o ustawieniu silnika na 45 stopni przed OT!!! Inaczej mozesz pogiac zawory |
Autor: | qwedsa123 [ pn maja 25, 2009 12:21 pm ] |
Tytuł: | |
ok, jutro biorę się za odkręcenie kolektora ssącego, oczywiście będą fotki tak jak obiecałem(dla potomnych) a z napinaczem łańcucha nie ma żadnych problemów? jak go zluznić? jeszcze jedno pisałeś by zablokować wałki rozrzadu jak to zrobić i w jakim celu? przecież i tak je muszę zdjąć |
Autor: | jakub_gozdzik [ pn maja 25, 2009 8:07 pm ] |
Tytuł: | |
W sumie ja ustawisz na 45 stopni przed OT, to nie musisz blokowac. Jak bedziesz odkrecal napinacz to nie pchaj paluchow gdzies tam pod walki, poniewaz obroca sie one gwaltownie przy odkreceniu napinacza. Proponuje tez , zebys zaznaczyl sobie jakas farba miejsca stykow lancucha z kolkami zebatymi walkow. Bedziesz mial wtedy pewnosc, ze dobrze poskladales. Wierz mi, tu nawet przeskoczenie o jeden zabek moze narobic bigosu ![]() Pozdrawiam |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |