MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Olej w skrzyni biegów W208 CLK 320 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=41367 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | gesiu31 [ pt maja 22, 2009 8:45 am ] |
Tytuł: | Olej w skrzyni biegów W208 CLK 320 |
Witam Panowie proszę o pomoc. Czy ktoś może powiedzieć jaki stosowany jest olej w skrzyni biegów w W208 jest wymienialny czy dożywotni ? Jeżeli tak co co jaki okres, przebieg powinno się go wymieniać? Jeszcze jedno pytanko odnośnie oleju w silniku. Jaki wg.specyfikacji Mercedesa powinien być stosowany olej w tym silniku? |
Autor: | brock [ pt maja 22, 2009 7:54 pm ] |
Tytuł: | |
to zapewne automat, ja mam 2,3 komp. i przy 180000km wymieniłem olej bo w zimę gęstniał i biegi ciężko wchodziły. najlepiej zadzwoń do serwisu mesia i zapytaj jakie parametry powinien mieć olej do twojej skrzyni, a tak wogule to olej z serwisu nie jest super drogi, możesz kupić i wymienić sam. |
Autor: | Speedy [ sob maja 23, 2009 10:13 am ] |
Tytuł: | |
Cytuj: możesz kupić i wymienić sam.
Oczywiście przy tej czynności nie zapomnij o wymianie filtra i uszczelki ![]() |
Autor: | Gerri [ sob maja 23, 2009 10:45 am ] |
Tytuł: | |
LUDZIEZLITUJCIESIĘ!!!!!!!!!!! MERCEDES TO NIE JEST MALUCH Z JEDNYM RODZAJEM SKRZYNI!!!!!! Przykładowo 210 ma ich około 40, a jest to model konstrukcyjnie zbliżony do 208! To, że napiszesz "320" sprawy nie rozwiązuje - bo podejrzewam, że jakbym zajrzał do WIS-u to parę skrzyń by się znalazło... Pomijam, że nie podałeś czy auto jest z kluczykiem scyzorykiem czy z rybką (przed- czy po lifcie) a to są też różne skrzynie. Z praktyki wiem, że w jednym typie skrzyni mogą być dopuszczone różne oleje, i do identyfikacji trzeba mieć nr kolejny skrzyni, a takie dane znajduje się w WIS-e przy rozkodowywaniu nru podwozia. Ja to już nie mam siły po raz kolejny o tym pisać - niektórzy się chyba nigdy (niestety) nie nauczą... ![]() |
Autor: | Omen [ sob maja 23, 2009 10:49 am ] |
Tytuł: | |
Gerri pisze: Pomijam, że nie podałeś czy auto jest z kluczykiem scyzorykiem czy z rybką (przed- czy po lifcie) a to są też różne skrzynie.
Pomińmy też to że CLK od początku produkcji (1997) był tylko z kluczykiem rybką a lifting został przeprowadzony wtedy kiedy W210. Twoje zdanie miałoby sens jeśli pisał byś o W202. |
Autor: | Gerri [ sob maja 23, 2009 11:01 am ] |
Tytuł: | |
brock pisze: zadzwoń do serwisu mesia i zapytaj. Po pierwsze: nie ma czegoś takiego jak "serwis mesia" (a "mesia" szczególnie! ![]() Po drugie: tak jak napisałem powyżej, te dane trzeba znaleźć w WIS-ie wg numeru podwozia a to wymaga chwili czasu. Z tego wynika Po trzecie: ASO nie jest instytucją charytatywną, żeby pracownik zamiast wykonywać swoją pracę i przyjmować klientów płacących żywymi pieniędzmi będzie (korzystając z programu za który ASO płaci miesięcznie ciężkie pieniądze) udzielać bezpłatnych rad przez telefon, żeby taki delikwent zmienił sobie później olej gdzieś u pana Józka w stodole... Wybacz, ale takie jest życie - o swoje trzeba walczyć i ASO ma pełne prawo odmówić udzielenia informacji. <br>Dodano po 6 minutach.:<br> Omen pisze: CLK od początku produkcji (1997) był tylko z kluczykiem rybką a lifting został przeprowadzony wtedy kiedy W210. Twoje zdanie miałoby sens jeśli pisał byś o W202.
Najpewniej masz rację (analogowałem do 210) - nie zmienia to jednak ogólnego przesłania mojego postu: nr podwozia > typ i numer skrzyni > WIS i odczyt arkusza specyfikacji wg MB > sklep |
Autor: | brock [ sob maja 23, 2009 12:19 pm ] |
Tytuł: | |
Gerri pisze: Po pierwsze: nie ma czegoś takiego jak "serwis mesia" (a "mesia" szczególnie! )
Po drugie: tak jak napisałem powyżej, te dane trzeba znaleźć w WIS-ie wg numeru podwozia a to wymaga chwili czasu. Z tego wynika Po trzecie: ASO nie jest instytucją charytatywną, żeby pracownik zamiast wykonywać swoją pracę i przyjmować klientów płacących żywymi pieniędzmi będzie (korzystając z programu za który ASO płaci miesięcznie ciężkie pieniądze) udzielać bezpłatnych rad przez telefon, żeby taki delikwent zmienił sobie później olej gdzieś u pana Józka w stodole... Wybacz, ale takie jest życie - o swoje trzeba walczyć i ASO ma pełne prawo odmówić udzielenia informacji. Dodano po 6 minutach.: wydaje mi się, że tu udzielamy porad... sprawdzonych porad. ASO nie robi problemu ze sprzedażą samych części, bez roboty. dzwonisz podajesz dane auta i zamawiasz olej, nie jest dużo droższy od kupionych poza aso, a na pewno będzie taki jaki powinien być do twojej szkrzyni. sam tak zrobiłem, kupiłem w aso a wymieniłem "u pana józka" |
Autor: | Gerri [ sob maja 23, 2009 2:34 pm ] |
Tytuł: | |
brock pisze: wydaje mi się, że tu udzielamy porad... sprawdzonych porad. Jesteś krótko na forum, i raczej jednak tylko Ci się wydaje... Przykładowo radę: "a ja zamiast zalecanego oleju wlałem zwykły ATF i na razie jest wszystko OK" uważam za SPRAWDZONĄ. (klient wlał olej do skrzyni, skrzynia na razie działa) CZY UWAŻASZ, ŻE TAK POWINNY WYGLĄDAĆ "SPRAWDZONE" RADY? Czy rady powinny opierać się na tym, co przewiduje producent czy może jednak "mądrości ludowe" są lepsze? Już niejednokrotnie widziałem skrzynie które przestawały prawidłowo działać, bo komuś żal było paru złotych na lepszy olej, który wymienia się co dwa - trzy lata albo rzadziej. Widziałem nawet skrzynie uszkodzone po zalaniu olejem na którym widniało zapewnienie, że "spełnia wymogi normy MB Blatt nr....." Do kogo potem skierujesz swoje żale? Do tego, co Ci udzielił "sprawdzonej rady"? brock pisze: ASO nie robi problemu ze sprzedażą samych części, bez roboty.
dzwonisz podajesz dane auta i zamawiasz olej, Powyżej pisaliśmy o uzyskaniu samej informacji, udzielenia której ASO ma prawo odmówić. |
Autor: | brock [ sob maja 23, 2009 6:17 pm ] |
Tytuł: | |
Gerri pisze: Już niejednokrotnie widziałem skrzynie które przestawały prawidłowo działać, bo komuś żal było paru złotych na lepszy olej, który wymienia się co dwa - trzy lata albo rzadziej. Widziałem nawet skrzynie uszkodzone po zalaniu olejem na którym widniało zapewnienie, że "spełnia wymogi normy MB Blatt nr....." Do kogo potem skierujesz swoje żale? Do tego, co Ci udzielił "sprawdzonej rady"?
i właśnie dlatego radziłem żeby gesiu wydał 10% więcej i kupił odpowiedni olej w aso. czasami nie warto oszczędzać paru groszy i eksperymentować... a i dzięki za radę, będę uważał na "mądrości ludowe" pzdr. |
Autor: | Gerri [ ndz maja 24, 2009 12:21 am ] |
Tytuł: | |
OK! Nie bierz tego tak od razu do siebie... ![]() Bo my się tu w dobrej sprawie zacietrzwierzamy - a szanowny Autor pytania gdzieś poległ ![]() |
Autor: | gesiu31 [ wt maja 26, 2009 10:09 am ] |
Tytuł: | |
jestem, jestem ![]() To nie tak że chcę zaoszczędzić 10% na oleju ( dla mojej Mercedes wszystko co najlepsze:) tylko po prostu nigdzie nie wyczytałem jaki to ma być olej i co ile się go wymienia. I zawsze zanim zwracam się z czyś do ASO to chętnie korzystam z porad innych "mercedesowców"bo z doświadczenia wiem że w ASO też nie pracują omnibusy chociaż rzeczywiście w tym przypadku nie powinni się pomylić. Podaję nr.VIN WDB9034631P725391 A propos drugiego pytania. Nikt nie odpowiedział jakiej specyfikacji olej powinien być zastosowany w tym silniku? |
Autor: | Gerri [ wt maja 26, 2009 7:16 pm ] |
Tytuł: | |
Nie rób se jaj! ![]() Przecież to VIN starego Sprintera! ![]() |
Autor: | gesiu31 [ śr maja 27, 2009 11:33 am ] |
Tytuł: | |
o fuck !!!! spisałem nr.z niewłaściwego dowodu, sprintera też mam ( i na dodatek też w automacie:) WDB2083651F036431 ten już jest właściwy. |
Autor: | Gerri [ czw maja 28, 2009 9:14 pm ] |
Tytuł: | |
Masz skrzynię 722.607 Obowiązuje arkusz olejów 236.14 Pierwsze zalanie 7,5 (+0,5) litra Wymiany nie przewidziano. Obecnie Mercedes się z tego pomysłu wycofał, i wymiana po staremu co 60 kkm. ![]() |
Autor: | gesiu31 [ pt maja 29, 2009 9:59 am ] |
Tytuł: | |
dzięki serdeczne ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |