MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Remont M 102 963
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=41374
Strona 1 z 1

Autor:  marcinMB123200D [ pt maja 22, 2009 3:14 pm ]
Tytuł:  Remont M 102 963

Dzień dobry.
Witam Kolegów i mam pytanie ile może kosztować remont silnika M102 963?
Podobno stuka panewka?
Czy da się zdjąć sam wał bez rozbierania głowicy ?
Czego jeszcze można się spodziewać?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam Marcin.

Autor:  Prezeslaw [ pt maja 22, 2009 5:43 pm ]
Tytuł: 

Robiłem remont jakoś w październiku. Pacjent to M102 2.3 8V '86r. To jest dokładnie przepisany rachunek ze szlifierni:

KOSZT MATERIAŁU:
1/1 Tłoki kpl. zachodnie-------------------------------900,00
1/1 Panewki korbowodowe---------------------------120,00
4/1 Prowadnica ssąca----------------------------------30,40
4/1 Prowadnica wydechowa---------------------------30,40
RAZEM KOSZT MATERIAŁÓW:----------------------1080,80

KOSZT ROBOCIZNY:
1/1 Szlif cylindrów-------------------------------------200,00
1/1 Szlif płaszczyzny bloku-----------------------------70,00
1/1 Pasowanie panewek korbów-----------------------40,00
1/1 Pasowanie pierścieni--------------------------------40,00
4/1 Kątowanie korbowodu------------------------------20,00
4/1 Naprawa stopy korbowodu-------------------------80,00
1/1 Szlif płaszczyzny głowicy---------------------------41,00
1/1 Wymiana prowadnic zaworów----------------------40,00
1/1 Frezowanie gniazd zaworów------------------------48,00
1/1 Szlif zaworów----------------------------------------36,00
1/1 Dotarcie zaworów-----------------------------------24,00
1/1 Rozebranie i złożenie głowicy----------------------60,00
1/1 Głowica szczelna------------------------------------50,00
RAZEM KOSZT ROBOCIZNY:--------------------------749,00
CENA WYKONANIA REMONTU SILNIKA (netto):----1829,80
KOSZT REMONTU Z VAT-em (22%):----------------2232,36

Więc razem wyszło 2232,36 PLN. Gość obniżył mi jeszcze i zapłaciłem równe 2200 PLN

Do tego trzeba doliczyć mały zapas na mycie silnika i części zmieniane u mechanika no i jego robotę, więc pewnie drugie tyle. Piszę "pewnie", bo mechanik był po znajomości (w przeciwieństwie do szlifierza).
A tu link do tematu o tej bajce:
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=36705&postdays=0&postorder=asc&&start=0

Autor:  Chuck Norris [ pt maja 22, 2009 5:46 pm ]
Tytuł: 

jakbyś chciał to mam ten silnik w całości po remoncie głowicy...
ja już na nim zupy nie ugotuje a za rozsądne pieniądze oddam (rozsądne dla ciebie i dla mnie)
jakby co to 503 008 465

Autor:  marcinMB123200D [ pt maja 22, 2009 6:05 pm ]
Tytuł: 

Dzięki za odpowiedź, remont zrobiłbym sam , poza szlifowaniem .
Dlatego interesują mnie ceny części .
No i czy gdyby to była "tylko" panewka to da się zdjąć wał bez wyciągania silnika, od dołu po rozpięciu tłoków?

Pozdrawiam Marcin.

Autor:  THC [ pt maja 22, 2009 7:34 pm ]
Tytuł: 

Da się wyjąc wał bez zdejmowania głowicy.
Bawiłem się w stukająca panewkę , oddałem mechanikowi goły silnik .
On wyciągnął wał, dał do szlifu i włożył wał z powrotem.
Sam sobie poskładałem resztę, wyniosło mnie szlifowanie i panewki , nie wiem ile ich było w sumie , 500zł.


Acha teraz doczytałem, wału bez wyciągania silnika nie wyjmiesz.
Tak czy inaczej trzeba zdjąć skrzynię, rozkręćić przód silnika i na końcu odkręcic łapy i unieśc cały silnik bo przeszkadza belka.
Także łatwiej wyjąc silnik.

M-102 wyciągam rozkręcam i wkładam do odpalenia w około 20 godzin:):)

Autor:  marcinMB123200D [ sob maja 23, 2009 9:40 am ]
Tytuł: 

Dzięki THC o to mi chodziło.
Pozdrawiam Marcin.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/