MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 5:36 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt maja 22, 2009 3:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 20, 2007 10:30 pm
Posty: 270
Lokalizacja: Świdnica Śląska
Dzień dobry.
Witam Kolegów i mam pytanie ile może kosztować remont silnika M102 963?
Podobno stuka panewka?
Czy da się zdjąć sam wał bez rozbierania głowicy ?
Czego jeszcze można się spodziewać?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam Marcin.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 22, 2009 5:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Robiłem remont jakoś w październiku. Pacjent to M102 2.3 8V '86r. To jest dokładnie przepisany rachunek ze szlifierni:

KOSZT MATERIAŁU:
1/1 Tłoki kpl. zachodnie-------------------------------900,00
1/1 Panewki korbowodowe---------------------------120,00
4/1 Prowadnica ssąca----------------------------------30,40
4/1 Prowadnica wydechowa---------------------------30,40
RAZEM KOSZT MATERIAŁÓW:----------------------1080,80

KOSZT ROBOCIZNY:
1/1 Szlif cylindrów-------------------------------------200,00
1/1 Szlif płaszczyzny bloku-----------------------------70,00
1/1 Pasowanie panewek korbów-----------------------40,00
1/1 Pasowanie pierścieni--------------------------------40,00
4/1 Kątowanie korbowodu------------------------------20,00
4/1 Naprawa stopy korbowodu-------------------------80,00
1/1 Szlif płaszczyzny głowicy---------------------------41,00
1/1 Wymiana prowadnic zaworów----------------------40,00
1/1 Frezowanie gniazd zaworów------------------------48,00
1/1 Szlif zaworów----------------------------------------36,00
1/1 Dotarcie zaworów-----------------------------------24,00
1/1 Rozebranie i złożenie głowicy----------------------60,00
1/1 Głowica szczelna------------------------------------50,00
RAZEM KOSZT ROBOCIZNY:--------------------------749,00
CENA WYKONANIA REMONTU SILNIKA (netto):----1829,80
KOSZT REMONTU Z VAT-em (22%):----------------2232,36

Więc razem wyszło 2232,36 PLN. Gość obniżył mi jeszcze i zapłaciłem równe 2200 PLN

Do tego trzeba doliczyć mały zapas na mycie silnika i części zmieniane u mechanika no i jego robotę, więc pewnie drugie tyle. Piszę "pewnie", bo mechanik był po znajomości (w przeciwieństwie do szlifierza).
A tu link do tematu o tej bajce:
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=36705&postdays=0&postorder=asc&&start=0

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 22, 2009 5:46 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
jakbyś chciał to mam ten silnik w całości po remoncie głowicy...
ja już na nim zupy nie ugotuje a za rozsądne pieniądze oddam (rozsądne dla ciebie i dla mnie)
jakby co to 503 008 465

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 22, 2009 6:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 20, 2007 10:30 pm
Posty: 270
Lokalizacja: Świdnica Śląska
Dzięki za odpowiedź, remont zrobiłbym sam , poza szlifowaniem .
Dlatego interesują mnie ceny części .
No i czy gdyby to była "tylko" panewka to da się zdjąć wał bez wyciągania silnika, od dołu po rozpięciu tłoków?

Pozdrawiam Marcin.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 22, 2009 7:34 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Da się wyjąc wał bez zdejmowania głowicy.
Bawiłem się w stukająca panewkę , oddałem mechanikowi goły silnik .
On wyciągnął wał, dał do szlifu i włożył wał z powrotem.
Sam sobie poskładałem resztę, wyniosło mnie szlifowanie i panewki , nie wiem ile ich było w sumie , 500zł.


Acha teraz doczytałem, wału bez wyciągania silnika nie wyjmiesz.
Tak czy inaczej trzeba zdjąć skrzynię, rozkręćić przód silnika i na końcu odkręcic łapy i unieśc cały silnik bo przeszkadza belka.
Także łatwiej wyjąc silnik.

M-102 wyciągam rozkręcam i wkładam do odpalenia w około 20 godzin:):)

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 23, 2009 9:40 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 20, 2007 10:30 pm
Posty: 270
Lokalizacja: Świdnica Śląska
Dzięki THC o to mi chodziło.
Pozdrawiam Marcin.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl