MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

JAKI OLEJ
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=41505
Strona 1 z 1

Autor:  kosaaro [ czw maja 28, 2009 7:00 pm ]
Tytuł: 

witam
posiadam mercedesa W210 97rok 2.0 benzyna mnanual
od 3 lat leje olej Castrol Magnatec full syntetik
przyszła pora następnej wymiany i mam pytanie
czy nadal lać FULL SYNTETIC ? <br>Dodano po 15 minutach.:<br> DODAM ZE MA PRZEJECHANE 225 TYŚ

Autor:  voytas [ czw maja 28, 2009 7:21 pm ]
Tytuł: 

kosaaro pisze:
czy nadal lać FULL SYNTETIC ?

A czemu niby miałbyś zacząć lać inny?? :-?

Autor:  zegarek [ czw maja 28, 2009 7:29 pm ]
Tytuł: 

kosaaro pisze:
od 3 lat leje olej Castrol Magnatec full syntetik
przyszła pora następnej wymiany i mam pytanie
czy nadal lać FULL SYNTETIC ?


Jeśli jeździ na syntetyku, to lej syntetyk, chyba, że nie lubisz tego silnika.
Zmiana na gorszy olej, to raczej nieporozumienie.

Co najwyżej jak zacznie łykać trochę oleju, to możesz zalać gęstszy, czyli jak masz xW40, to zmienić na xW50.

Autor:  hogben [ czw maja 28, 2009 7:53 pm ]
Tytuł: 

zegarek pisze:

Co najwyżej jak zacznie łykać trochę oleju, to możesz zalać gęstszy, czyli jak masz xW40, to zmienić na xW50.


:-? Myślałem że jest odwrotnie. Pierwsza cyfra oznacza gęstość , druga lepkość. Więc xW50 będzie tak samo gęsty tylko w wyższej temperaturze zerwie film olejowy. 0W40 na 5W40 lub 10W40 to będzie zmiana na gęstszy.

Autor:  kompressor [ czw maja 28, 2009 8:29 pm ]
Tytuł: 

Lej taki jak do tej pory. Nic lepszego raczej nie ma.

Autor:  zegarek [ czw maja 28, 2009 11:15 pm ]
Tytuł: 

hogben pisze:
:-? Myślałem że jest odwrotnie. Pierwsza cyfra oznacza gęstość , druga lepkość. Więc xW50 będzie tak samo gęsty tylko w wyższej temperaturze zerwie film olejowy. 0W40 na 5W40 lub 10W40 to będzie zmiana na gęstszy.


W temperaturze roboczej, dowolny xW40 powinien być tak samo gęsty. To przed W dotyczy niskich temperatur.
Za to w tej samej temperaturze roboczej xW50 powinien być gęstszy od xW40. Tak mi się wydaje, ale nie znam się :P

Autor:  Danski [ pt maja 29, 2009 7:53 am ]
Tytuł: 

Ja bym nalał Motul 300V.
Dlaczego? ...a dlatego, że Castrol Magnatec to wyłącznie chwyt marketingowy, który owszem ma dodanych parę bajerów żeby molekuły nieco przylegały do częsci silnika....natomiast 300V jest olejem, którego "szkielet" jest zbudowany z podwójnych estrów, czyli najbardziej odpornym na "zrywanie" łancuchem chemicznym używanym w olejach silnikowych.
Same już estry są polaryzującymi molekułami, które mają zdolność do elektrochemicznego wiązania się z metalami, utrzymując w ten sposób ciągły film olejowy zarówno w niskich jak i wysokich temperaturach.
...a zapewniam Was, że estry jako bazę do oleju syntetycznego używa bardzo niewielu producentów ;)
Syntetyczne oleje silnikowe dzielą się na:
- produkowane z hydrokrakowanej bazy mineralnej III grupa
- produkowane z baz PAO IV grupa
- produkowane z estrów V grupa.
Do niedawna oleje produkowane z baz III grupy nie mogły być nazywane olejami syntetycznymi.
Castrol był za to sądzony.
API od dosyć niedawna dopuściła jednak to nazewnictwo powodując, że powstały oleje "syntetyczne " i full syntetyki
...czyli większość olei syntetycznych to III grupa , a full syntetycznych lub 100% synthetic to IV grupa :)

Autor:  Janfocus [ pt maja 29, 2009 2:19 pm ]
Tytuł: 

o Castrolu Magnatecu 5w40 piszą pełny syntetyk, ale na bańce jest HC-synthesesol -znaczy że jest syntetykiem, czy ful syntetykiem?

Chyba sobie odpowiedziałem bo na Castrolu EDGE widnieje fully -syntetic...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/