MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 7:04 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt maja 29, 2009 9:14 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 20, 2008 7:56 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Sopot, Gdańsk
Witam.
Auto to C126 500 SEC z 84 r. z przebiegiem ponad 270 tyś. km (kto wie ile tak naprawdę ma), obecnie jezdzi na oleju mineralnym Shella.
Teraz pytanie: jak rano odpalam auto po około 12 godzinach stania to dosłownie przez 5 sekund coś równomiernie lekko stuka - myślę ze to panewka. Po chwili stukot ustaje.
Czy mam sie tym martwić? Nie wiem czy ten objaw pojawił się teraz, być może wcześniej go nie słyszałem... Silnik nie kopci, pracuje równomiernie, ma wycieki ale ciśnienie mysle ok..
Może zmienić olej?

_________________
C126 500SEC 84r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 29, 2009 9:19 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
MOze i panewka, ale prędzej hydropopychacz.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 29, 2009 10:01 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
WSR pisze:
hydropopychacz.

Paweł Sopot pisze:
Czy mam sie tym martwić?

NIE :) hydropopychacze tak klepią przy starcie silnika ;)
Warto jednak się upewnić czy to one - ale na 98% tak jest
Szkoda tylko, że mineralnym olejem go męczysz
pzdr

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 29, 2009 10:37 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 20, 2008 7:56 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Sopot, Gdańsk
BrunoGiamatti pisze:
WSR pisze:
hydropopychacz.

Paweł Sopot pisze:
Czy mam sie tym martwić?

NIE :) hydropopychacze tak klepią przy starcie silnika ;)
Warto jednak się upewnić czy to one - ale na 98% tak jest
Szkoda tylko, że mineralnym olejem go męczysz
pzdr


Dzięki, trochę jestem spokojniejszy... Na ciepłym silniku wogóle takiego objawu nie zauważyłem.
Zalałem go minerałem bo nie miałem pojęcia co wlewał poprzedni własciciel, wątpie aby wlewał pół-syntetyk, choć kto wie...
Niedługo planuje trochę uszczelnic motor - wymiana dużej aluminiowej miski olejowej (ta co mam jest pęknięta) i uszczelniacze wału.
Jest sens przechodzić na pół syntetyk 10-W40, można to zrobić bez obaw?

_________________
C126 500SEC 84r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 29, 2009 11:02 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
polecam lekturę http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=23414
ja właśnie w nd zaleję swojego syntetykiem... (teraz mam semi)

A co do stukania, to może to być kompensator (wtedy słychać to z okolic głowic, a po zdjęciu dekli dany kompensator będzie miękki), może też stukać łańcuch gdy napinacz jest za słaby -wtedy słychać z przedniej części silnika... Warto w każdym przypadku to dość szybko naprawić -szczególnie jak to napinacz.

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 29, 2009 11:55 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Zalewaj syntetykiem/półsyntetykiem przy następnej wymianie i nie męcz go tym mineralnym...

U mnie, właśnie dzięki mineralnemu, zaczęły stukać kompensatory...

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 29, 2009 12:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
BrunoGiamatti pisze:
WSR pisze:
hydropopychacz.

Paweł Sopot pisze:
Czy mam sie tym martwić?

NIE :) hydropopychacze tak klepią przy starcie silnika ;)
Warto jednak się upewnić czy to one - ale na 98% tak jest
Szkoda tylko, że mineralnym olejem go męczysz
pzdr


Oczywiscie chodziło mi o szklankę.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 29, 2009 12:30 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
WSR pisze:

Oczywiscie chodziło mi o szklankę.


Nie wiem jak Ty, ale ja bym z tego się nie umiał napić [zlosnik]

Obrazek

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 29, 2009 2:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
Dla chcącego nic trudnego [zlosnik] wystarczy przeciąć na pół i mamy zestaw dla dwojga [cool]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 29, 2009 3:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 20, 2008 7:56 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Sopot, Gdańsk
Dzięki za porady. Postaram sie najpierw wymienić olej na półsyntetyka i zobaczę czy bedzie poprawa. Jeszcze jedno pytanko: czy duza aluminiowa miska olejowa do silnika V8 500 jest taka sama jak w silniku 380, 420 czy 560 ??

_________________
C126 500SEC 84r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 29, 2009 4:22 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Paweł Sopot pisze:
najpierw wymienić olej na półsyntetyka i zobaczę czy bedzie poprawa.
Półsyntetyk - to "PÓŁ" jest tylko z nazwy. Najczęściej jest to mieszanina 75% minerala i 25% syntetyka (ale bywa i mniej) tak że poprawa może być niezadowalająca. Nie chcę Ciebie zbyt mocno namawiać na wlanie syntetyka bo do Twojego silnika wchodzi duże wiadro [zlosnik] ale jeżeli "klepanie" występuje od niedawna to wtedy poprawa powinna być znacząca. Przynajmniej u mnie tak było a do wszystkich "sprzętów" używam tylko syntetyków. Kosztownie ale zdrowo. :lol: 8)
Szumek pisze:
Zalewaj syntetykiem/półsyntetykiem przy następnej wymianie i nie męcz go tym mineralnym...
BrunoGiamatti pisze:
Szkoda tylko, że mineralnym olejem go męczysz
Janfocus pisze:
ja właśnie w nd zaleję swojego syntetykiem... (teraz mam semi)

Sam widzisz jakie komentarze. A jeszcze 2-3 lata temu królował tutaj olej mineralny a syntetyk wszystkim TYLKO "rozszczelniał" silniki. [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

P.S. "Jam to, nie chwaląc się, sprawił". [usmiech]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 29, 2009 8:42 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
bo wiedza jeszcze nikomu nie zaszkodziłą a nie raz pomogła :)

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl