MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
przekaznik klimy E300 td https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=41569 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | piotrmaja [ ndz maja 31, 2009 7:39 pm ] |
Tytuł: | przekaznik klimy E300 td |
witam , posiadam 124 94 rok kombi , manualna klima , elektryk stwierdził że sterownik klimy zepsuty (klima szczelna i nabita lecz kompresor sie nie załancza)- czy jest ktoś kto pomoże upewnić się że elektryk ma rację ?? Jesli ktoś posiada taki sterownik to proszę o info , dodam że swiatła drogowe też nie działają - nie sądze aby to miało jakiś związek . Proszę o pomoc . |
Autor: | MMM [ ndz maja 31, 2009 8:40 pm ] |
Tytuł: | |
błędy klimy można sprawdzić na komputerze, ew wymigać diodą. opis gniazda diagnostycznego jest gdzieś w sieci. |
Autor: | Gerri [ ndz maja 31, 2009 8:42 pm ] |
Tytuł: | |
Tych przekaźników było sporo - załączane plusem, załączane minusem i różne inne możliwości zależne od konfiguracji pojazdu. To nie jest wymiana cewki zapłonowej w maluchu (A jaką pan ma? Do aparatu z kopułką czy bez?) Odnośnie świateł drogowych to mógłbyś napisać, czy działa "migawka" czy tylko przełączanie z mijania na drogowe jest uszkodzone. |
Autor: | bary123ce [ ndz maja 31, 2009 10:01 pm ] |
Tytuł: | |
jeśli nie działa Ci również kick-down, to będzie właśnie ten przekaźnik. Przerabiałem to ostatnio i właśnie padł przekaźnik, spróbuj przelutować zimne luty w nim a jak nie pomoże to szukać używki. Przekaźnik znajdziesz pod maską, za akumulatorem. |
Autor: | piotrmaja [ pn cze 01, 2009 10:51 am ] |
Tytuł: | |
kick down działa i jest ok , silnik diesel 24 v , z tymi zimnymi lutami to dobry pomysł z tym że zanim to zrobie chce mieć pewność że to własnie to , jesli chodzi o przekaznik to chodzi podobno o ten za air bagiem po stronie pasażera , wpinany na 3 porty . Klima jest manualna . Swiatła - migawki brak a po zmianie z mijania na drogowe działają tylko postojowe - przełącznik mijania drogowe wygląda na nowy więc może na głównym powypalane styki? Jesli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to proszę o podpowiedz . Na dniach jade do elektryka więc napisze co było - jesli oczywiscie naprawi usterke . |
Autor: | Xytras [ pn cze 01, 2009 10:58 am ] |
Tytuł: | |
Ja miałem to samo i trzeba było zimne luty poprawić ![]() |
Autor: | piotrmaja [ wt cze 09, 2009 8:31 pm ] |
Tytuł: | |
Co do świateł drogowych - po wizycie u elektryka okazało się że włącznik główny padł , klimatyzacja jak się okazało drogą dedukcji dokładana DIAVIA , jestem w trakcie poszukiwań sterownika (jest uszkodzony) . Centralny - pompa straciła zasilanie . Z podczerwienią też coś nie tak , niestety nie każdy chętnie dzieli się wiedzą , szkiełka przy zamku i klamce jakby zrobiły się jasniejsze. + nowe baterie . Koszt zdiagnozowania i naprawy zamka 250 Pln . Włącznik swiateł i sterownik zmienie sam . 250 nie mało i nie dużo . Ogólnie jestem zadowolony z normalnego podejscia do tematu naprawy . Z moich dotychczasowych doświadczeń wynikało że elektryk to owszem się podejmie naprawy typu rozrusznik alternator , włącznik itp . Reszta wielu czasami przerasta . |
Autor: | Gerri [ czw cze 11, 2009 2:36 pm ] |
Tytuł: | |
piotrmaja pisze: Centralny - pompa straciła zasilanie .
Jeżeli bezpiecznik jest dobry, to należy szukać pod nogami pasażera prawego tylnego siedzenia. Tam w korytku kablowym jest punkt lutowniczy (przewód czerwony z białym paskiem) i wystarczy trochę wilgoci, żeby wdała się zieloność. |
Autor: | grzesiekwie [ pt cze 12, 2009 9:06 am ] |
Tytuł: | |
piotrmaja pisze: klimatyzacja jak się okazało drogą dedukcji dokładana DIAVIA
Witam Mam identycznego "dokładaka" jak się ostatnio dopatrzyłem. Więc jeśli potrzebujesz informacji to mogę u siebie sprawdzić. Pozdro |
Autor: | piotrmaja [ pn cze 15, 2009 12:08 pm ] |
Tytuł: | |
Lipa z tą klimą . Sterownik zmieniony a kompresor nic . Cała wiązka kabli od sterownika maski jest ok . Co najdziwniejsze po załączeniu kompesora na krótko wentylatory i cała reszta działa poprawnie . Na jednej rurce jest czujnik cisnienia - mimo zmostkowania kabli na czujniku kompresor dalej nie dostaje napięcia na elektromagnes . Co wyklucza uszkodzenie czujnika . |
Autor: | szymon.dziawer [ pn cze 15, 2009 1:01 pm ] |
Tytuł: | |
piotrmaja pisze: załancza
Nie sądziłem, że da się to jednak zapisać... ![]() Pozdrawiam Szymon |
Autor: | szeryf [ wt cze 16, 2009 2:12 pm ] |
Tytuł: | |
To pewnie sterownik nie jest zalaczany, a zalacza go elektronika panela sterujacego. To co masz w kabinie z pokretlami temperatury, tam sie schodza wszystkie czujniki temp i pewnie ktorys zdechl. Mam to samo i stawiam na czujnik temp zewnetrznej. |
Autor: | piotrmaja [ śr cze 17, 2009 7:57 pm ] |
Tytuł: | |
szeryf pisze: To pewnie sterownik nie jest zalaczany, a zalacza go elektronika panela sterujacego. To co masz w kabinie z pokretlami temperatury, tam sie schodza wszystkie czujniki temp i pewnie ktorys zdechl. Mam to samo i stawiam na czujnik temp zewnetrznej.
To może mieć sens co kolega napisał . Swoją drogą termometr zdechł . Nic nie pokazuje . Gdzie znajduje się ten czujnik temperatury zewnętrznej ? Jak wygląda i w jaki sposób sprawdzić ? |
Autor: | bary123ce [ śr cze 17, 2009 9:39 pm ] |
Tytuł: | |
czujnik temp. zewnętrznej dla termometru jest za tablicą rejestracyjną lub przednim reflektorem, czujnik temperatury zewnętrznej dla klimy jest tutaj: ![]() |
Autor: | Mirmur [ czw cze 18, 2009 11:59 am ] |
Tytuł: | |
piotrmaja pisze: ... Swoją drogą termometr zdechł . Nic nie pokazuje . Gdzie znajduje się ten czujnik temperatury zewnętrznej ? Jak wygląda i w jaki sposób sprawdzić ?
Czujnik temperatury tak wygląda. ![]() Sprawdzisz omomierzem. Prawidłowo powinien mieć +/- 3,3K w zależnosci od temperatury otoczenia. Jeśli termometr nic nie pokazuje to najczęściej jest uszkodzona elektronika lub brak zasilania. Pozdrawiam. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |