MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Prośba o opinię auta - 200T https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=41610 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Emsi [ wt cze 02, 2009 12:06 pm ] |
Tytuł: | Prośba o opinię auta - 200T |
Przy okazji poszukiwań natrafiłem na ładnie wyglądające autko. Świeże ogłoszenie, ale zanim pojadę 200km w jedną stronę, może szacowne grono forumowiczów MB/8 podpowie mi na co zwrócić uwagę. Ogłoszenie: http://moto.allegro.pl/item649745163_piekny_mercedes_124_org_176_tys_km_jasny_srodek.html Samochód dosyć "goły" jak na gwiazdę, ale 124-ki już takie były (wiadomo, każdy dodatek kosztował). Silnik mały, ale ponieważ tego chciałbym kupić dla teścia, a jemu nie zależy na osiągach i na emeryturze dużo nie jeździ, ten motor powienien w zupełności wystarczyć. Mam za to pytanie czy coś możecie mi podpowiedzieć w sprawie tego serca? Czy wybija się z pośród średniej jakoś specjalnie jeśli chodzi o awaryjność lub kłopotliwość w eksploatacji? Może ktoś zna to auto lub już je oglądał? Będę wdzięczny za każdą opinię (na szczęście w tym aucie nie widać żadnej dziury w fotelu kierowcy... ![]() |
Autor: | bary123ce [ wt cze 02, 2009 12:15 pm ] |
Tytuł: | |
Emsi pisze: (na szczęście w tym aucie nie widać żadnej dziury w fotelu kierowcy... ).
bo nie widać na żadnym zdjęciu rogu siedzenia ![]() ![]() |
Autor: | drwalu [ wt cze 02, 2009 12:21 pm ] |
Tytuł: | |
gałka i radio fe. auto świeżo wyprane, widac slady karchera. silnik wymyty i wyplakowany. opony wyplakowane. Generalnie wygląda całkiem dobrze, może jak będę w tamtym rejonie to rzuce na niego okiem, bo to ok 40km od opola. |
Autor: | Emsi [ wt cze 02, 2009 2:38 pm ] |
Tytuł: | |
bary123ce pisze: bo nie widać na żadnym zdjęciu rogu siedzenia Tu masz rację. Jakoś tak przypadkiem się zdarzyło.... ![]() drwalu pisze: gałka i radio fe
Pierwsze do zmiany! Przy okazji telefonicznie zdobyłem numer VIN. VIN WDB1240811F142397 Model 200 TE Chassis 1240811F142397 Engine 102963 12 016951 Transmission 722400 02 883841 Order 0 9 297 53675 Delivery date 20.03.90 Dealer company employees / MBAG (297) Interior cloth cream beige (065) Paint 441 impala metallic (с 01.01.1986 по 31.12.1992, с 1994) Options 412 electric sliding roof with tilting device (с 01.07.1983) 420 automatic transmission, floor shift (с 01.01.1963) 466 central locking system (с 01.04.1970 по 31.10.1993) 537 mechanically operated antenna and front loudspeaker - without radio set (с 01.10.1989) 550 trailer coupling (с 01.03.1965) 591 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane, (single-sheet safety glass), Germany green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - Germany (с 01.01.1972) 620 emission control system vehicles with catalyst technique (с 01.03.1985) 844 folding seat bench in loading compartment, reverse to direction of travel (с 01.10.1977) .... i przy okazji z ciekawości pytam, czy to określenie "Dealer company employees" oznacza, że auto zostało pierwotnie sprzedane pracownikowi MB? |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ wt cze 02, 2009 2:47 pm ] |
Tytuł: | |
ale ktos jest fotograf ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Emsi [ wt cze 02, 2009 3:47 pm ] |
Tytuł: | |
Kolejne pytania mi sie nasunely: Czy nie uwazacie, ze auto stoi troche za wysoko na zawieszeniu? Czy to moze tylko kwestia perspektywy zdjec? Jak to jest z NIVO, el. skladanymi zaglowkami, czy el. domykana tylnia klapa, o ktorych napisal sprzedawca, skoro nie sa wypisane w zdekodowanym VINie? |
Autor: | Czarny [ wt cze 02, 2009 3:56 pm ] |
Tytuł: | |
Emsi pisze: el. skladanymi zaglowkami
Raczej w kombi nie ma takiego czegoś, przynajmniej z tego co mi wiadomo... |
Autor: | hogben [ wt cze 02, 2009 4:40 pm ] |
Tytuł: | |
Prostując opis w allegro : Silnik M 102 E 20 / 102.963 = 118 koni / 87 kW przy 5200 /min |
Autor: | Milosh [ wt cze 02, 2009 9:54 pm ] |
Tytuł: | |
czyli kupa jesl chodzi o zalezenie lpg, na fotach widac, ze to nie jest M111 wiec zalozenie LPG niesie za soba znaczne ryzyko rwania sobie wlosow ze lba. |
Autor: | Cremek [ śr cze 03, 2009 7:08 am ] |
Tytuł: | |
A to co bez LPG juz sie nie da jezdzic ? ![]() ![]() Jesli chodzi o motor to posiadam takowy i eksploatacja jest bezproblemowa jesli jest szczelny, nie dostaje lewego powietrza i nie pluje olejem na lewo i prawo - ewentualne koszty napraw wysokie nie sa. |
Autor: | Emsi [ śr cze 03, 2009 7:55 am ] |
Tytuł: | |
Milosh pisze: kupa jesl chodzi o zalezenie lpg, na fotach widac, ze to nie jest M111 Jeśli chodzi o LPG to tym się nie przejmuję. Chciałbym zostawić auto na oryginalnym paliwie. Bardziej zmartwił mnie hogben, bo zwrócił mi uwagę na to, że jest to silnik z mechaniczno-el. wtryskiem. W tym wypadku osiągi nie są istotne, ale obawiam się co do eksploatacji. Myślę jednak, że mogę polegać na opinii Cremek, który okazuje się ma to samo serce w swoim aucie. Cremek pisze: czy wycieraczka zaparkowana po niewlasciwej stronie nie wskazuje na angielskie pochodzenie auta Tego w życiu bym nie zauważył - tym bardziej dziękuje za zwrócenie uwagi. Będę musiał być czujniejszy przy oględzinach. Powiem szczerze, że VIN nie rozwiewa wątpliwości bo nie podaje jasno, w jakim kraju zostało auto zamówione. Cremek pisze: Druga uwaga to widoczne zabielenie w lewej gornej czesci przedniej szyby - czyli rozwarstwia si
To akurat zauważyłem. Trochę mnie to zdziwiło, bo wiem że MB z tamtych lat mają problemy z tylnymi szybami, ale nie widziałem tego jeszcze na przedniej szybie! Czy ktoś może mi podpowiedzieć, czy te trzy elementy: wyposażenia typu nivo, tylne zagłówki elektr., domykanie tylnej klapy, nie powinny się znaleźć w zdekodowanym VINie ???? I jak z tym zawieszeniem ??? |
Autor: | leopold [ śr cze 03, 2009 7:58 am ] |
Tytuł: | |
No i jak zwykle u nas: w ciągu 18 lat przejechane 179 000 km... Niech zgadnę: jeden właściciel, miał 100 lat w chwili zakupu i zaraz umarł - z zachwytu? Moim zdaniem cena samochodu, po odjęciu narzutu za odpicowanie, odzwierciedla stopień zużycia silnika i całej reszty. Pozdrawia sceptyczny Leopold |
Autor: | Stomek [ śr cze 03, 2009 8:14 am ] |
Tytuł: | |
Co wy tu za teorie tworzycie?? ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Emsi [ śr cze 03, 2009 8:22 am ] |
Tytuł: | |
Oczywiście jadę obejrzeć, ale chciałem wcześniej zebrać jak najwięcej informacji - bo w 124-kach jestem laikiem. Trochę dziwią mnie poważne braki w VINie i to zawieszenie... Czy możesz mi Stomek w tym poradzić? |
Autor: | Milosh [ śr cze 03, 2009 10:42 am ] |
Tytuł: | |
A propos moich slow o kupie i LPG ![]() Cytuj: Prostując opis w allegro :
Silnik M 102 E 20 / 102.963 = 118 koni / 87 kW przy 5200 /min I chodzilo mi o to jesli kiedykolwiek Ty lub Twoj tesciu doszedlby do wniosku, ze latanie na Pb srednio sie oplaca to ta jednostka napedowa nie jest idealnym rozwiazaniem do mariazu z instalacja LPG i z natury rzeczy nosi znamiona problemow. Jakby ten silnik byl zgodny z opisem w ogloszeniu - czyli M111 136kM to ten reaktor jest wrecz stworzony do LPG IV gen i znosi to bez zadnych problemow. Sam mam silnik 2,2 (tez M111) i na gazie ma nalatane 200 tys km i.....nic. Oczywiscie nie sugeruje, ze kazde auto trzeba zagazowac natomiast jesli ktos nagle zapragnalby kuchenki w aucie to ten silnik cos nie teges....oczywiscie niechcacy moge wywolac tu lawine protestow (co oczywiscie nie bylo moja intencja), ze wielu forumowiczow jezdzi na K-jecie od wielu lat bezproblemowo z zalozona instalka LPG. Generalnie z tego co tu pisuja instalki LPG nie sa najlepszym rozwiazaniem do M102,103. Wracajac do samego pojazdu to ladny, podoba mi sie i nie ma co rozdzierac szat i robic doktoratu nad autem za kilka tys zl. i majace prawie 20 lat. Fajny kolor (mialem kiedys taki natrysniety na W201 - ladny, niekrzykliwy ![]() ![]() Toczy sie tu dyskusja czy fotel przetarty - czy nie?. TEGO NIE WIE NIKT ![]() Wiadomo, ze kloci sie to z przebiegiem 176000km (ja osobiscie w to nie wierze) ale jesli autko bedzie wygladalo i jezdzilo ok to brac. Sam rok temu kupilem W124 w benzynie z przebiegem 303 000km (ale na 99% oryginalnym) i nie zaluje. Wczesniej przez 3 lata ujezdzalem takie kombi i powiem Ci, ze trudno o samochod tej klasy z takimi mozliwosciami przewozu wielkogabarytowych przedmiotow. Naprawde 2 trumny wchodza ![]() ![]() ![]() Moim zdaniem warto przejechac sie te 400km ale wez ze soba kogos, kto zna MB 124 a w szczegolnosci T-model. Z tego co sam zauwazylem to: - za duzo plynu ZHM w zbiorniku NIVO - albo autko stalo na znacznym nachyleniu (chyba nie - patrzac na inne foty) albo ktos chcial na sile uzupelnic poziom plynu i za duzo wlal albo gruchy do wymiany i (tak mi sie wydaje - juz nie pamietam) one podnosza poziom plynu w zbiorniczku. Same gruchy nie sa koszmarnie drogie i NIVO nie nalezy sie bac, bo ceny czesci do NIVO drastycznie spadly, a uklad ten z natury rzeczy nie jest super awaryjny. - cos z ta szyba jest rzeczywiscie nie tak (bialy nalot sugerujacy rozwarstwienie) ale czy nie rozwarstwialy sie TYLKO tylne szyby w coupe - te z cienkimi paskami grzejnymi???? nie wiem, niech sie inni wypowiedza. - wycieraczka przednia w pozycji spoczynkowej powinna byc po stronie kierowcy ale mog sie uszkodzic uklad pracy w trybie czasowym i gosciowi akurat tak stanela i zrobil zdjecie, mogl tez kupic wycieraczke z anglika (o ile pasuje) i ona w STANDBY bedzie po stronie pasazera. - w tym aucie nie skladaja sie elektrycznie zaglowki. Zreszta gdzie mialyby sie zlozyc - do wnetrza oparcia???? ![]() - elektryczne dociaganie zamka tylnej klapy to wypasazenie standardowe. Reausumujac sa to detale, ktore przy tym wieku auta sa rzecza normalna i zawsze przy zakupie trzeba zalozyc jakies dodatkowe fundusze na naprawe takich pierdol. Autko fajne, co do ceny sie nie wypowiadam bo nie sledze cen kombi w benzynie. Ja osobiscie bym sie pofatygowal ![]() Co do aspektow wizualnych to osobiscie wywalibym (choc o gustach sie nie dyskutuje): - radio - lewarek od biegow przywrocilbym do fabrycznego stanu bo ten "pochromiony" jakis niezbyt szczesliwy - pozegnalbym sie z tymi namiastkami felg od E-klasy i kupilbym felgi alu dedykowane do W124 (te 15-otworowe - bardzo ladnie na nich wyglada) lub jesli nie chcesz wywalac kasy kupilbym oryginalne kolpaki do W124 II serii - te z chromowanymi rantami (tez ladnie sie prezentuje). - dywaniki WON! ![]() To tyle z mojej strony. Powodzenia w ogledzinach i targuj sie ostro!!! (o ile sie na niego zdecydujesz) Pozdrawiam |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |