MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
zmiana silnika M116 - potencjalne miny https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=41630 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | sneer [ śr cze 03, 2009 8:31 am ] |
Tytuł: | zmiana silnika M116 - potencjalne miny |
jutro jade po silnik, wymiana walkow rozrzadu z okolicami w moim slabo sie kalkuluje. 2x walek, popychacze i pewnie kompensatory - to sie robi ciezki szelest. Silnik dawcy ma podobny przebieg, zamontowany jest na samochodzie, wiec bede mogl go jako-tako zweryfikowac. moj naped jest z 1986 roku, wg VIN: Engine 116965 12 017715 - z katalizatorem Transmission 722324 02 788511 dawca to anglik, tez M116 4.2, ale bez katalizatora, z 1988 roku. przekladam caly motor, osprzet zostaje. jadac po silnik moge dokupic pare gratow, ale moze ktos podpowie, na co sie przygotowac. Podobno byly dwie wersje wydechu... z drugiej strony zastanawiam sie, czy majac w swietnym stanie dol i glowice, nie poprzekladac walkow, popychaczy, kompensatorow...? |
Autor: | zegarek [ śr cze 03, 2009 9:15 am ] |
Tytuł: | Re: zmiana silnika M116 - potencjalne miny |
sneer pisze: jutro jade po silnik, wymiana walkow rozrzadu z okolicami w moim slabo sie kalkuluje. 2x walek, popychacze i pewnie kompensatory - to sie robi ciezki szelest. Silnik dawcy ma podobny przebieg, zamontowany jest na samochodzie, wiec bede mogl go jako-tako zweryfikowac. To, że masz wytarte wałki, to nie jest wyjątek, tylko reguła. Zanim bym kupił kolejny motor, to bym najpierw ściągnął dekle. Cytuj: dawca to anglik, tez M116 4.2, ale bez katalizatora, z 1988 roku.
Podobno byly dwie wersje wydechu... W Twoim przypadku, nie masz wyjścia, tylko musisz zostawić swoje kolektory wydechowe, bo od anglika nie pasują. |
Autor: | sneer [ śr cze 03, 2009 9:30 am ] |
Tytuł: | Re: zmiana silnika M116 - potencjalne miny |
zegarek pisze: To, że masz wytarte wałki, to nie jest wyjątek, tylko reguła.
Zanim bym kupił kolejny motor, to bym najpierw ściągnął dekle. wlasnie dlatego, ze zeszly dekle, to wiem ze musze walki wymienic. one nie sa wytarte, tylko _zdarte_ na kilku krzywkach. Jedna krzywka ma ubytek 2-3 mm. |
Autor: | zegarek [ śr cze 03, 2009 9:54 am ] |
Tytuł: | Re: zmiana silnika M116 - potencjalne miny |
sneer pisze: zegarek pisze: To, że masz wytarte wałki, to nie jest wyjątek, tylko reguła. Zanim bym kupił kolejny motor, to bym najpierw ściągnął dekle. wlasnie dlatego, ze zeszly dekle, to wiem ze musze walki wymienic. one nie sa wytarte, tylko _zdarte_ na kilku krzywkach. Jedna krzywka ma ubytek 2-3 mm. Przepraszam, wyraziłem się nieprecyzyjnie, bo uznałem za oczywiste, że już napisałeś, że masz wytarte. Chodziło mi oczywiście o zdjęcie dekli z przyszłego nabytku. |
Autor: | sneer [ śr cze 03, 2009 10:00 am ] |
Tytuł: | Re: zmiana silnika M116 - potencjalne miny |
zegarek pisze: Chodziło mi oczywiście o zdjęcie dekli z przyszłego nabytku.
jesli nie bedzie widac golym okiem rys, to pewnie trzebaby je pomierzyc...da sie jakos to rozpoznac? no i generalnie - poniewaz auto jest na samochodzie i bedzie jazda probna - jesli po nagrzaniu bedzie cichutko (sprzedajacy zapewnia, ze jest, sam jezdzi 126 M117), to znaczy, ze dramatu nie ma? |
Autor: | zegarek [ śr cze 03, 2009 11:44 am ] |
Tytuł: | |
Jak zjada wałek, to raczej nie na gładko, tylko będą porysowane krzywki i dźwigienki. Na aucie zmierzenie każdej krzywki raczej niewykonalne. Zastanów się nad regeneracją wałka. Wyszłoby Cię +- 400 za wałek + 300 dźwigienki (8 sztuk) http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... B6wi%B1tek http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=41508 |
Autor: | sneer [ śr cze 03, 2009 12:36 pm ] |
Tytuł: | |
zegarek pisze: Jak zjada wałek, to raczej nie na gładko, tylko będą porysowane krzywki i dźwigienki.
Na aucie zmierzenie każdej krzywki raczej niewykonalne. Zastanów się nad regeneracją wałka. Wyszłoby Cię +- 400 za wałek + 300 dźwigienki (8 sztuk) pewnie to zrobie, jak bede mial 'stary' silnik na wierzchu - wtedy w razie klopotow z "nowym" bede mial pewniaka. natomiast rzucilo mi sie w oczy 10 stopni różnicy w walkach dla roznych wersji...dokladnie cos takiego ze zdziwieniem skonstatował mechanix na jednym - tym przeoranym - walku. Rozumiem, ze to oznacza, ze mam przynajmniej jeden walek od innej wersji. ech... |
Autor: | sneer [ czw cze 04, 2009 9:31 am ] |
Tytuł: | |
sneer pisze: Rozumiem, ze to oznacza, ze mam przynajmniej jeden walek od innej wersji. ech...
no i z wyprawy po silnik wróciłem na pusto ![]() w samochodzie nie bylo juz chlodnicy, wiec nie mozna bylo zagrzac silnika. niby chodzil ladnie, ale nie zgodzily sie ptysie zdjac dekli. takoż pewnie wejdę w regenerację wałków. Świątek? Who is Świątek? no i potrzebuje wałka jednego, bo ten jeden jest nie od mojego silnika ![]() |
Autor: | zegarek [ czw cze 04, 2009 10:16 am ] |
Tytuł: | |
Podaj numery na wałkach lewym i prawym. Upewnimy się czy są nie do pary i wydaje mi się, że w milanówku leżało kilka od 116. |
Autor: | sneer [ czw cze 04, 2009 10:25 am ] |
Tytuł: | |
zegarek pisze: Podaj numery na wałkach lewym i prawym. Upewnimy się czy są nie do pary i wydaje mi się, że w milanówku leżało kilka od 116.
o 14 bede w warsztacie to je spiszę. wściekły generalnie jestem. sprzedawca z Mogilna kombinuje coś ze zwrotem zaliczki, także na zawodnika należy raczej uważać. Sprzedaje czesto graty na allegro. |
Autor: | Janfocus [ czw cze 04, 2009 10:29 am ] |
Tytuł: | |
sneer pisze: w samochodzie nie bylo juz chlodnicy, wiec nie mozna bylo zagrzac silnika. niby chodzil ladnie, ale nie zgodzily sie ptysie zdjac dekli. irytuje mnie takie ordynarne cwaniactwo... ![]() sneer pisze: no i z wyprawy po silnik wróciłem na pusto
całe szczęście ![]() powodzenia... |
Autor: | sneer [ czw cze 04, 2009 10:44 am ] |
Tytuł: | |
zegarek pisze: Podaj numery na wałkach lewym i prawym. Upewnimy się czy są nie do pary i wydaje mi się, że w milanówku leżało kilka od 116.
z kolei w Światka krzyknęli...690 za całkiem nowy wałek. Chyba zarydzykuję tę opcję. Czy ktoś wie, gdzie dostać dzwigienki Febi? znalazlem w USA po 23 USD, co jest duzo mniej niz wspominane w watkach podeslanych przez Zegarka 150 PLN; wiec w najgorszym razie poczekam, tym bardziej ze walki beda za 3 tygodnie dopiero. nr katalogowy wg amerykanow W0133-1630457. aaa, no i jeszcze jedno: gdybym zamawial nowe walki, to moze sprawie sobie od razu te nowsze, z dluzszym czasem otwarcia zaworow. Ma to sens? |
Autor: | ukaniu [ czw cze 04, 2009 1:32 pm ] |
Tytuł: | |
sneer pisze: sprzedawca z Mogilna kombinuje coś ze zwrotem zaliczki, także na zawodnika należy raczej uważać. Sprzedaje czesto graty na allegro.
Może zrobimy ranking sprzedających na Allegro? Ja miałem ostatnio przygodę ze zwrotnicą. Pozdrawiam, Łukasz |
Autor: | sneer [ czw cze 04, 2009 8:20 pm ] |
Tytuł: | |
ukaniu pisze: Może zrobimy ranking sprzedających na Allegro?
Ja miałem ostatnio przygodę ze zwrotnicą. gosc mnie ubawil. zadzwonilem upewnic sie, ze zwroci 200 zl zaliczki. "zwroce, ale potrace za to, ze musialem wstac" wysmialem go itd... zwrocil...i potracil 15 zlotych. generalnie jakas mega żenua. |
Autor: | zegarek [ czw cze 04, 2009 9:27 pm ] |
Tytuł: | |
sneer pisze: z kolei w Światka krzyknęli...690 za całkiem nowy wałek. Chyba zarydzykuję tę opcję. Czy ktoś wie, gdzie dostać dzwigienki Febi? Za 690 to jest wałek zrobiony przez Świątka? Ma wzór czy musisz przysłać swój? Bo jak ja robiłem swój, to jego rozeznanie w wałkach do mb v8 było bliskie zeru ![]() Sprawdź w intercarsie czy jest zamiennik tych wałków. Do m117 można kupić po 600pln. Dźwigienki febi powinny być w IC albo focie. Cytuj: aaa, no i jeszcze jedno: gdybym zamawial nowe walki, to moze sprawie sobie od razu te nowsze, z dluzszym czasem otwarcia zaworow. Ma to sens?
Nie wiem jak z wałkami ze 116, ale w 117 jest na odwrót, czyli starsze wałki do wersji bez katalizatorów miały dłuższe czasy otwarcia, a nowsze do wersji z katem miały krótsze czasy. Te z dłuższymi czasami mają gorszy dół, ale ciągną lepiej gdzieś od 4k rpm, a z krótszymi na odwrót. Ale, żeby zrobić użytek z dłuższych czasów, to trzeba mieć przystosowany wydech. |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |