MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Swiece zarowe do 300 D Turbo https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=41652 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | gieniek [ czw cze 04, 2009 8:58 am ] |
Tytuł: | Swiece zarowe do 300 D Turbo |
Witam, chcialbym sie poradzic, padla mi jedna swieca zarowa w baleronie, z tego co wiem najlepiej wymienic wszystkie gdyz podobno jak wymienie jedna to reszta mi sie posypie, moze ktos podpowiedziec ile w tym prawdy? narazie szkoda mi kasy na wymiane wszystkich (mam inne wazniejsze wydatki) tym bardziej ze jak poptrzylem na cene tych od lepszych producentow to troche siue zdziwilem, bo cena w granicach 50 zł za sztuke narazie nie dla mnie. dlatego chcialbym zeby ktos mi doradzil czy po wymianie jednej swiecy faktycznie moge inne poleciec, a jezeli tak to czy ktos ma jakies doswiadczenia najlepiej dobre ze swiecami tanszymi. porownujac paramtetry zauwazylem ze sa roznice miedzy swiecami, np jedne sa dluzsze o 0.5 cm od innych, albo napiecie znamionowe jest o 0.5 V wyzsze lub prad znamionowy jest o 1.5 A wyzszy niz w innej swiecy. duze ma to znaczenie w praktyce? z gory dzieki za pomoc |
Autor: | ojś [ czw cze 04, 2009 9:57 am ] |
Tytuł: | |
Ja jako czlowiek jezdzacy W124 200D ![]() Co do parametrow nie wiem (jakos nie zwracalem uwagi), ja zawsze kupuje beru. |
Autor: | adamkatowice [ pt cze 05, 2009 10:08 am ] |
Tytuł: | |
Ja w swoim wymieniłem wszystkie, objawy były takie, że na zimnym silniku zaraz po odpaleniu nie równo pracował. Fakt jest taki że przy silniku 300TD trochę trzeba go narozbierać by się dostać do wszystkich świec. Przy wymianie okazało się, że 2 świece były do wymiany a 4 dobre, obecnie mam ten komfort że problem na jakiś czas jest z głowy. Co do świec to mam ( o ile dobrze pamiętam) założone BERU Pozdrawiam |
Autor: | bary123ce [ pt cze 05, 2009 10:40 am ] |
Tytuł: | |
Znając życie to spalona jest ta z najgorszym dostępem. Ja na Twoim miejscu, wykręciłbym wszystkie, sprawdził na aku jak grzeją, czy wszystkie jednakowo i po takim samym czasie. Wymienił spaloną, ewentualnie tą która jest podejrzana a resztę zostawił. |
Autor: | leopold [ pt cze 05, 2009 10:58 am ] |
Tytuł: | Re: Swiece zarowe do 300 D Turbo |
gieniek pisze: padla mi jedna swieca zarowa w baleronie, z tego co wiem najlepiej wymienic wszystkie gdyz podobno jak wymienie jedna to reszta mi sie posypie, moze ktos podpowiedziec ile w tym prawdy?
ZERO. Pozdrawia oświecony Leopold |
Autor: | blackmilk [ pt cze 05, 2009 11:10 am ] |
Tytuł: | |
swiec sie nie wymienia tylko tych spalonych ale wszystki! wkrecisz nowa to i ma inna opornosc i pala sie pozostale teramt przerabialem - nie zycze nikomu odkrecania tego wszystkiego po 5 razy - wymienic raz a porzadnie i miec spokoj na lata swoja droga temat byl walkowany tu na forum i ostrzegano mnie ze reszta sie popali po jakims czasie - nie chcialem w to wierzyc...... |
Autor: | Chuck Norris [ pt cze 05, 2009 11:41 am ] |
Tytuł: | |
no wlasnie ja jestem w podobnej sytuacji... tez wymieniałem jedną... i znowu któras "leży"... więc chyba to prawda że jak wśród wygrzanych da jedną nową to będzie coś nie tak... i wcześniej czy poźniej posypią się pozostałe... i najgorsze jest to że nie na raz a po kolei... u mnie też jest tragiczny dostęp bo trzeba zwalić kolektor ssący... ale teraz jak sie za to zabiorę to na pewno żeby wszystkie zmienić a nie jedną i za 3 dni znów mieć problem... |
Autor: | Xytras [ pt cze 05, 2009 11:41 am ] |
Tytuł: | |
No ja w OM606 miałem pierwszą spaloną, wymieniłem tylko tę jedną dlatego że jakoś poszło bez zdejmowania kolektora(miałem kilka używanych z poprzedniej wymiany jeszcze w "rajchu") i co? z tysiąc dwa przejechane i już któraś znowu klękła... Ciepło jest to pali bez problemu, ale trzeba wymienić wszystkie i znowu będzie spokój na długo. |
Autor: | leopold [ pt cze 05, 2009 6:11 pm ] |
Tytuł: | |
Każdy robi jak chce, ale w instrukcjach obsługi i naprawy MB nie ma słowa o wymogu wymiany wszystkich świec żarowych. Przykłady z życia wzięte nie są zazwyczaj dobrą podstawą do uogolnień, bo zwykle każde opisane wydażenie ma w tle milion czynników zakulisowych. Stąd jako kontrargument wobec wcześniejszych wypowiedzi Kolegów zalecających wymianę wszystkich świec pozwolę sobie stwierdzić, że w mojej Śnieżynce przez 4 lata padły 2 swiece żarowe i tylko tyle, a nie dziesięć (2 razy po 5) ![]() Pozdrawia żarliwie Leopold PS> Temat był już wałkowany pare razy... |
Autor: | Chuck Norris [ pt cze 05, 2009 6:16 pm ] |
Tytuł: | |
nie mówię że tak trzeba robić! ale z autopsji wiem że juz drugi raz po zmianie siada jakaś następna... dlatego może to i niekonieczne... ale uwierz nie będzie mi sie chciało kolejny raz rozbierać połowy klamotów żeby wymienić kolejną "jedną" świeczkę... |
Autor: | Xytras [ pt cze 05, 2009 6:27 pm ] |
Tytuł: | |
leopold pisze: Każdy robi jak chce, ale w instrukcjach obsługi i naprawy MB nie ma słowa o wymogu wymiany wszystkich świec żarowych.
Przykłady z życia wzięte nie są zazwyczaj dobrą podstawą do uogolnień, bo zwykle każde opisane wydażenie ma w tle milion czynników zakulisowych. Stąd jako kontrargument wobec wcześniejszych wypowiedzi Kolegów zalecających wymianę wszystkich świec pozwolę sobie stwierdzić, że w mojej Śnieżynce przez 4 lata padły 2 swiece żarowe i tylko tyle, a nie dziesięć (2 razy po 5) ![]() Pozdrawia żarliwie Leopold PS> Temat był już wałkowany pare razy... No faktycznie każdy ma jakieś doświadczenia, ja bym w beczce wymienił jedną, ale już w S124 wolę wymienić wszystkie, z uwagi na konieczność demontowania kolektora(a co za tym idzie raczej również wymiana uszczelki etc.) ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |