MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 5:49 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw cze 04, 2009 11:28 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
A ja mam pytanie odrobinkę bardziej skomplikowane.
Problem jest następujący:
Skrzynka 722.409
Skrzynia zmienia biegi płynnie w górę dla średniej mocy silnika, szczególnie 3-4 po lekkim odpuszczeniu gazu.
Przy pedale wduszonym na pewną stałą głębokość zmiana 3-4 jest twarda, a prędkości zmiany 2-3, 3-4 róźnią się tzn. np. przy 2-3 będzie 3000 a 3-4 4000 obr, 1-2 zmieniana jest jeszcze wcześniej. Czyli im bieg wyższy tym prędkości zmiany wyzsze.
Zmiany biegów przy niewielkim wciśnięciu gazu są płynnne i przy dużym też nie jest źle - wyczuwalne ale w granicach akceptowalnych.
Zastanawiam się gdzie może leżeć problem.
Gdyby ciśnienia z governora były OK, to problem moze leżeć w ciśnieniu "control pressure S2" które wpływa też na ciśnienie "shift pressure SD"
Stąd były by zmiany prędkości i szarpnięcia, ale niekoniecznie
Pewnie na początku trzeba by standardowo pomierzyć "working pressure" i "governor pressure" tylko, że jak ostatnio je mierzyłem były w normie a skrzynia chodziła tak samo tylko mnie mniej denerwowała
Może macie jakieś inne zweryfikowane pomysły na remedium i testy?
Gdyby problem pojawiał się w skrajnych przypadkach mocy to miałbym klarowniejsze przemyślenia. A tak to dumam i dumam i jak nic nie wydumam to podjadę do jakiegoś warsztatu, ale to nie w moim stylu :| i nie chodzi o kasę ale o rozwiazanie problemu.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Ostatnio zmieniony wt cze 09, 2009 9:51 am przez ukaniu, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 09, 2009 9:46 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Doszedłem, że raczej problem musi być w układzie włączania sprzęgła K2. Stuknięcie jest spowodowane zbyt szybkim na początku uruchomieniem tłoka - tak jaby tłumik nie działał odpowiednio. Po stuknięciu odbywa się w miarę normalny spadek obrotów - w sumie nie powinien on powodować szarpnięć.

Ma ktoś może wymiary końcówek oczkowych jakie potrzeba do pomiarów ciśnienia w skrzynce?. Kiedyś zgromadziłem węże ale gdzieś przepadły.
Za nic nie pamiętam jakie toto miało wymiary. Gdyby ktoś z łaski swojej sprawdził porty do pomiaru ciśnienia głównego, governora i modulującego byłbym wdzięczny. Co tam jest M12? M12x1,5? 1,75?
Modulującego jest chyba mniejsza.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl