MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
ASB - pytanie o wymiary końcówek oczkowych do pomiaru ciś.. https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=41680 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | ukaniu [ czw cze 04, 2009 11:28 pm ] |
Tytuł: | ASB - pytanie o wymiary końcówek oczkowych do pomiaru ciś.. |
A ja mam pytanie odrobinkę bardziej skomplikowane. Problem jest następujący: Skrzynka 722.409 Skrzynia zmienia biegi płynnie w górę dla średniej mocy silnika, szczególnie 3-4 po lekkim odpuszczeniu gazu. Przy pedale wduszonym na pewną stałą głębokość zmiana 3-4 jest twarda, a prędkości zmiany 2-3, 3-4 róźnią się tzn. np. przy 2-3 będzie 3000 a 3-4 4000 obr, 1-2 zmieniana jest jeszcze wcześniej. Czyli im bieg wyższy tym prędkości zmiany wyzsze. Zmiany biegów przy niewielkim wciśnięciu gazu są płynnne i przy dużym też nie jest źle - wyczuwalne ale w granicach akceptowalnych. Zastanawiam się gdzie może leżeć problem. Gdyby ciśnienia z governora były OK, to problem moze leżeć w ciśnieniu "control pressure S2" które wpływa też na ciśnienie "shift pressure SD" Stąd były by zmiany prędkości i szarpnięcia, ale niekoniecznie Pewnie na początku trzeba by standardowo pomierzyć "working pressure" i "governor pressure" tylko, że jak ostatnio je mierzyłem były w normie a skrzynia chodziła tak samo tylko mnie mniej denerwowała Może macie jakieś inne zweryfikowane pomysły na remedium i testy? Gdyby problem pojawiał się w skrajnych przypadkach mocy to miałbym klarowniejsze przemyślenia. A tak to dumam i dumam i jak nic nie wydumam to podjadę do jakiegoś warsztatu, ale to nie w moim stylu :| i nie chodzi o kasę ale o rozwiazanie problemu. |
Autor: | ukaniu [ wt cze 09, 2009 9:46 am ] |
Tytuł: | |
Doszedłem, że raczej problem musi być w układzie włączania sprzęgła K2. Stuknięcie jest spowodowane zbyt szybkim na początku uruchomieniem tłoka - tak jaby tłumik nie działał odpowiednio. Po stuknięciu odbywa się w miarę normalny spadek obrotów - w sumie nie powinien on powodować szarpnięć. Ma ktoś może wymiary końcówek oczkowych jakie potrzeba do pomiarów ciśnienia w skrzynce?. Kiedyś zgromadziłem węże ale gdzieś przepadły. Za nic nie pamiętam jakie toto miało wymiary. Gdyby ktoś z łaski swojej sprawdził porty do pomiaru ciśnienia głównego, governora i modulującego byłbym wdzięczny. Co tam jest M12? M12x1,5? 1,75? Modulującego jest chyba mniejsza. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |