MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 10, 2025 4:26 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn mar 09, 2009 8:31 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Witam,

Koledzy dzisiaj podczas porannej podrozy do pracy zaczely mi sie dziac dziwne rzeczy - otoz najpierw zapalila sie kontrolka ABS, zatrzymalem sie na chwile zgasilem auto zeby zobaczyc czy przy ponownym odpaleniu bedzie OK - auto z wielkim wysilkiem zapalilo !!! - kontrolka ABS zgaszona, przejechalem kawalek i zauwazylem ze wycieraczki (obie) pracuja bardzo powoooli [zlosnikz] - po chwili zacza wariowac obrotomierz (silnik pracowal normalnie), zgasly swiatla, zgaslo radio, zapalila sie kontrolka ABS-u i auto zrobilo sie troche slabsze ale jechalo dalej. Przejechalem tak ze dwa kilometry po czym nagle wszystko odzylo, zalaczyly sie swiatla, radio, wycieraczka zaczela normalnie chodzic, kontrolka ABS zgasla, obrotomierz zaczal pracowac normalnie i auto zaczelo ciagnac jak powinno. Prosze o porade gdzie szukac przyczyny takich kwiatkow ? - czy to cos z alternatorem, moze jakiegos styku nie ma ?...

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 09, 2009 8:44 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Typowe objawy nadmiernego spadku napięcia w instalacji.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 09, 2009 8:46 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Gerri pisze:
Typowe objawy nadmiernego spadku napięcia w instalacji.


No OK ale czego to wina ? - kabli, akumulatora, alternatora, zwarcie ? [zlosnikz]

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 09, 2009 10:28 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Zacznij od sprawdzenia stanu szczotek alternatora.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 09, 2009 12:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 09, 2008 4:53 am
Posty: 66
Lokalizacja: Brodnica Dolna
prawdopodobnie gdzieś nie miałeś masy sprawdź przewody idące od reflektorów czy przypadkiem gdzieś niema przewodu skorodowano lub zielonego nalotu.

_________________
Mercedes 190e w201 2.0 kat.1982r B+G
Mercedes 190 W201 '88r 2.0 B+G kolejny nabytek


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 09, 2009 1:38 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Proponuję zacząc od klem na akumulatorze -może jedna jest luźna lub połaczenie podkorodowało od wody...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 09, 2009 1:51 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Pozniej zaczne zabawe i dam znac co bylo :)

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 09, 2009 8:25 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
CBR pisze:
sprawdź przewody idące od reflektorów .


No tak - przewody idące do reflektorów są odpowiedzialne za problemy z rozruchem oraz spadek mocy [zlosnik] <br>Dodano po 5 minutach.:<br>
Janfocus pisze:
Proponuję zacząc od klem na akumulatorze -może jedna jest luźna lub połaczenie podkorodowało od wody...


W czasie pracy silnika wystarczający prąd dostarcza alternator. Nawet jeżeli spadnie klema, to nie powinien być odczuwalny spadek mocy lub inne problemy związane z brakiem prądu. Po prostu: będziesz jechał i jechał, potem wyłączysz silnik i już go nie odpalisz. Tak więc to nie jest wina klem. Podstawowym problemem jest tu chwilowy zanik lub osłabienie prądu z alternatora do akumulatora. Czyli podejrzenie pada na alternator, układ jego napędu oraz przewody odpowiadające za ładowanie.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 09, 2009 8:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 09, 2008 4:53 am
Posty: 66
Lokalizacja: Brodnica Dolna
ja napisałem tylko bo to samo było u mnie i mechanik mi powiedział ze to ta była przyczyna wymienił przymnie wiązkę przewodów i problem zniknął.

_________________
Mercedes 190e w201 2.0 kat.1982r B+G

Mercedes 190 W201 '88r 2.0 B+G kolejny nabytek


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 09, 2009 9:54 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Panowie problem rozwiazany - podaje przyczyne -> regulator napiecia [zlosnikz] . Autko smiga pieknie po wymianie.

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 09, 2009 9:56 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Gerri pisze:
W czasie pracy silnika wystarczający prąd dostarcza alternator. Nawet jeżeli spadnie klema, to nie powinien być odczuwalny spadek mocy lub inne problemy związane z brakiem prądu

swoją drogą to ciekawe zagadnienie, bo alternator (w odróżnieniu od prądnicy) nie dostarcza napięcia stałego a zmienne (choć nie przemienne dzięki prostownikowi) i wielofazowe, niemniej napięcie zasilania mocno się zmienia -co oczywiście wygładza podłączony do niego aku jako element dużej pojemności i określonej rezystancji -takie małe OT teoretyczne...
Mimo to nie odważę się podpinać oscyloskop do układu z odpiętym aku, bo szkoda mi elektroniki... [zlosnik]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 09, 2009 10:29 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Z racji prostowania pełnookresowego trójfazowego zasilania tętnienia nie są aż tak wielkie (połówki sinusoid nachodzą na siebie). Napięcie nie spada do 0 i iskra powinna być OK, do tego elektronika ma swoje filtrowanie.
Problem jest z ewentulanymi pikami napięcia po odpięciu akumulatora - alternator potrafi dać swobodnie ponad 60V.
(Tak obok tematu: ta cecha wraz z maksymalnym prądem daje ogromną moc - stosuje się więc alternatory bez ograniczenia napięcia, pracujace z maksymalnym wzbudzeniem - a potem przetwornice step-down. W ten sposób alternator 14V 70A pozwala po przeróbkach uzyskać moc ponad 4KW liniowo rosnącą z prędkością, z racji zwiększania się napięcia bezpośrednio na jego wyjściu a wejściu koniecznej przetwornicy)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 09, 2009 11:18 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
ukaniu pisze:
Problem jest z ewentulanymi pikami napięcia po odpięciu akumulatora - alternator potrafi dać swobodnie ponad 60V.


Bylem świadkiem laboratoryjnego doświadczenia: w czasie odłączenia klemy z akumulatora przy pracującym silniku (instalacja 24v) powstał pik napięcia o amplitudzie prawie 300V!!!

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 09, 2009 11:35 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Był podobny przypadek na forum. Tyle że w W123 oprócz żarówek niewiele się może spalić. W W124 pozostaje liczyć na srebrny przekaźnik coby elektronika z dymem nie poszła.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 14, 2009 8:04 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sty 26, 2009 8:06 pm
Posty: 18
Czy można odłączyć i nic się nie spali w alternatorze (oba kable) i odpalić silnik. Potrzebuje to wiedzieć bo jak odpalam to mi świeci ABS i chce sprawdzić czy to nie on pobiera dużo prądu przy rozruchu.

_________________
W 124 2.0 KAT
M 10296310149623E90


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl