MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Lokalizacja numerów silnika OM601
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=41719
Strona 1 z 1

Autor:  Seweryn [ ndz cze 07, 2009 10:58 am ]
Tytuł:  Lokalizacja numerów silnika OM601

Witam,

Próbuję zlokalizować pole numerowe silnikia (OM601, Diesel 2.0) w moim nowym nabytku, ale nie mogę sobie poradzić. Być może jest na tyle zabrudzone, że go nie widać. Archiwum przeszukuję od wczoraj, ale nic nie znalazłem, więc jeśli ktoś z Was wie dokładnie gdzie znajduje się numer silnika w tym modelu, będę wdzięczny za wskazówki.
Tak na marginesie autko dość przyjemne; właśnie zmieniam wszelakie płyny, regulator napięcia i inne drobnostki. Brakuje mi tylko amorka cięgna gazu i chyba sprzęgło warto zmienić, bo przy mało delikatnym przyśpieszaniu autko zachowuje się jak żaba ;).

Pozdrawiam.

Autor:  jackie01 [ ndz cze 07, 2009 11:00 am ]
Tytuł: 

Seweryn z tego co pamietam szukaj pod kolektorem ssacym.

Autor:  Seweryn [ ndz cze 07, 2009 11:03 am ]
Tytuł: 

jackie01 pisze:
Seweryn z tego co pamietam szukaj pod kolektorem ssacym.

Dziękuję za superszybką odpowiedź, umyję tamte okolice i dam znać. Zachodzi podejrzenie, że silnik mam zmieniony, dlatego chciałem się upewnić.

Pozdrawiam.

Autor:  jackie01 [ ndz cze 07, 2009 11:45 am ]
Tytuł: 

A o to dokładna lokalizacja numeru

Obrazek

Autor:  Seweryn [ ndz cze 07, 2009 12:06 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
A o to dokładna lokalizacja numeru

Super, dzięki.

Pozdrawiam.

Autor:  Mirmur [ ndz cze 07, 2009 12:06 pm ]
Tytuł:  Re: Lokalizacja numerów silnika OM601

Seweryn pisze:
Brakuje mi tylko amorka cięgna gazu i chyba sprzęgło warto zmienić, bo przy mało delikatnym przyśpieszaniu autko zachowuje się jak żaba ;)

Zanim rozgrzebiesz sprzęgło zacznij od tego amortyzatorka.

Pozdrawiam.

Autor:  Seweryn [ ndz cze 07, 2009 12:11 pm ]
Tytuł: 

Mirmur pisze:
Zanim rozgrzebiesz sprzęgło zacznij od tego amortyzatorka.

Oczywiście, zacznę od najprostrzej rzeczy. U mnie tego amorka w ogóle nie ma, jeśli się dobrze orientuję (to pierwszy tego typu silnik, jaki użytkuję) - jest taki malutki przegub kulowy przy kolektorze ssącym, do którego nic nie jest przymocowane, więc podejrzewam, że w tym miejscu powienien być ten amorek.

Pozdrawiam.

Autor:  Mirmur [ ndz cze 07, 2009 1:46 pm ]
Tytuł: 

Popatrz na rysunki w tym linku http://anonymouse.org/cgi-bin/anon-www. ... 165&SGN=05 Znajdziesz tam pewnie swoją wersję sterowania pompy i element nr. 149 czyli amortyzatorek.

Pozdrawiam.

Autor:  Seweryn [ ndz cze 07, 2009 2:30 pm ]
Tytuł: 

Mirmur pisze:
Popatrz na rysunki w tym linku http://anonymouse.org/cgi-bin/anon-www. ... 165&SGN=05 Znajdziesz tam pewnie swoją wersję sterowania pompy i element nr. 149 czyli amortyzatorek.

Pozdrawiam.

Dzięki, własnie tego elementu brakuje w moim silniku.
Wracając do numerów - zostały odnalezione pod warstwą jakiegoś lakieru i okazało się, że jednak silnik jest fabryczny. Dość miło pracuje jak na ponad 300 tys. km przebiegu (ciśnienie oleum powyżej 2 na jałowym), choć wiadomo, że w przeciętnych przypadkach to ledwo połowa jego żywota ;).

Pozdrawiam.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/