MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
300 d z 1988 automat https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=41826 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | bolo79 [ czw cze 11, 2009 8:29 pm ] |
Tytuł: | 300 d z 1988 automat |
Kupiłem właśnie mercedesa 124 z silnikiem 3l dizel ze skrzynią automatyczna i mam problem z kontrolkami. Chodzi o to, że przy włączeniu zapłonu świeci się tylko kontrolka świec żarowych i nie wiem co się stało, a powiem, że jak go kupiłem było ok, wszystko się świeciło: kontrolka ładowania, ciśnienia oleju- to wszystko działało. Jakby ktoś coś wiedział, co to może być to proszę o wiadomość. Druga sprawa to taka, że po wyłączeniu zapłonu silnik pracuje, jak mu dodam gazu porządnie to gaśnie. Czy ktoś wie coś na ten temat ? |
Autor: | Busku [ czw cze 11, 2009 9:13 pm ] |
Tytuł: | |
Tak na przyszłość to pisz tak żeby sie dało to jakoś przeczytać- używaj znaków interpunkcyjnych itd ![]() |
Autor: | Maksio [ czw cze 11, 2009 10:00 pm ] |
Tytuł: | |
My też Cię serdecznie witamy.... poza tym Twój post powinien wyglądać mniej więcej tak: Cytuj: Kupiłem właśnie mercedesa 124 z silnikiem 3l dizel ze skrzynią automatyczna i mam problem z kontrolkami. Chodzi o to, że przy włączeniu zapłonu świeci się tylko kontrolka świec żarowych i nie wiem co się stało, a powiem, że jak go kupiłem było ok, wszystko się świeciło: kontrolka ładowania, ciśnienia oleju- to wszystko działało. Jakby ktoś coś wiedział, co to może być to proszę o wiadomość.
Druga sprawa to taka, że po wyłączeniu zapłonu silnik pracuje, jak mu dodam gazu porządnie to gaśnie. Czy ktoś wie coś na ten temat ? chociaż do ostatniego zdania to nie jestem pewien, bo jak może silnik pracować po WYŁĄCZENIU zapłonu... Ps. to było pierwsze i ostatnie poprawianie. Później będziesz się sam musiał martwić, czy komuś będzie się chciało czytać ten bełkot i udzielać odpowiedzi. |
Autor: | Huzar [ czw cze 11, 2009 10:13 pm ] |
Tytuł: | |
silnik diesla moze pracowac po wylaczeniu zaplonu bo nie potrzebuje on pradu (brak ukladu zaplonowego). Gaszony jest podcisnieniowo. Jesli uklad podcisnienia jest uszkodzony to bedzie pracowal do wyczerpania paliwa. Jak otworzysz maske to pod kolektorami dolotowymi mniej wiecej w srodku jest czerwona wajcha z napisem STOP. Mozesz jej uzywac do gaszenia silnika. Nie wiem tylko ktory sposob jest lepszy. Twoj jest zapewne wygodniejszy bo nie trzeba podnosic maski, ale zanim zgasnie silnik, przy wylaczonym zaplonie, regulator napiecia pracuje w niekorzystnych warunkach i moze sie uszkodzic. Masz nieszczelny uklad podcisnienia i jak przygazujesz to pompa podcisnienia pracuje mocniej i mimo wszystko daje rade zgasic silnik. Co do kontrolek, czy wskazniki poziomu paliwa, temperatury, kontrolka rezerwy dzialaja? Nic nie dziala czy tylko te kontrolki z dolnego rzedu? ------- EDIT: Tu masz diagramy ukladu elektrycznego: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Mercedes-Benz/1987/300D/WIRING%20DIAGRAMS/ Panel licznika to "Fig. 7: Instrument Panel (Grids 24-27)". Widac na nim, ze kontrolka grzania swiec jest sterowana bezposrednio ze sterownika grzania swiec i pewnie dlatego tylko ona dziala. Nie wiem jeszcze z czego sterowane sa pozostale kontrolki. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |