MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
W126 a LPG - wybór silnika https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=41863 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | maciejas [ sob cze 13, 2009 2:53 pm ] |
Tytuł: | W126 a LPG - wybór silnika |
Pozwoliłem sobie założyć kolejny temat z serii "gaz w MB", ponieważ pomimo uważnego przejrzenia postów z wyszukiwarki nie znalazłem opinii, który z silników montowanych w W126 najlepiej znosi instalację gazową. Interesują mnie Mercedesy II serii, chciałem poznać Wasze opinie z którym silnikiem i jakiej generacji instalacja obchodzi się najłagodniej? |
Autor: | SEC śLICZNOTKA [ sob cze 13, 2009 3:30 pm ] |
Tytuł: | |
Ze wszystkimi jest ten sam problem -KE JETRONIC BOSCH, ludzie to przerabiają ale chyba nikt nie jest do końca w 100% zadowolony. Prędzej czy później i tak kichnie sobie... ![]() |
Autor: | WojtekW [ sob cze 13, 2009 3:49 pm ] |
Tytuł: | |
Najlepsze są silniki na elektronicznym wtrysku, gdzie wkładasz gaz IV gen. i zapominasz, że go masz ... Ale to eliminuje 126/SEC. Albo nowsze auto, albo nowszy silnik w starym aucie. Ostatnią opcją jest LPG III Gen - tylko ciężko znaleźć zakład, który to montuje, a potem będzie serwisował (sama instalacja też jest droższa) |
Autor: | Spychal [ sob cze 13, 2009 3:50 pm ] |
Tytuł: | |
Zgadza sie, niewazne czy masz 6 czy 8 garów, problemem jest fakt, ze wszystkie motory zasilane sa KE-jetronic'iem. Da sie zagazowac, ale potrzebny bedzie facet który sie na tym zna i juz kiedys cos takiego instalowal. Do bezstresowej jazdy niezbedny bedzie regularny serwis, głownie układu zapłonowego. Gaz tez nie moze byc najtanszy w okolicy, tylko od zaufanego dostawcy, ale MOZNA ![]() Widze, ze jestes ze Szczecina, jakbys sie zdecydowal, to znam fachowca w Zachodniopomorskim, który potrafi zagazowac motor na mechanicznym wtrysku |
Autor: | czarek12 [ sob cze 13, 2009 4:03 pm ] |
Tytuł: | |
Definitywnie silnik V8 (4,2-5.o-5,6 ) 3,8 celowo pominąłem ponieważ słyszałem że są dośc awaryjne. Mniejsze pojemności =bardzo mała różnica w spalaniu a w szczególnośći 2,8 który potrafi apetytem prześcignąć nawet 5,6 l. Co do kichania to jestem zdania- jak dbasz tak masz- szczelnośc układu+dobre kabelki+swiece wymieniać na czas a nie od święta o dobrym montażyście LPG nie wspominając, i można śmigać sobie ładnie,oczywiście nie non-stop z butem w podłodze, tak można tylko na sekwencji której to do tego modelu niestety nie da się założyć.U mnie w W126 4,2 na zwykłej instalce mikserowej spalanie w mieście 17 l a w trasie schodzi nawet do 11,5 z pełnym obciążeniem+ 5 osób ! |
Autor: | behemot [ sob cze 13, 2009 4:14 pm ] |
Tytuł: | |
Ja przymierzam się do montażu gazu w moim 280SE. Jedyna rozsądna opcja to Landi Renzo III gen. z ciągłym wtryskiem gazu. jedyny minus to cena- 3500zł. (sama instalacja bez biornika kosztuje u dystrybutora 2000zł) We Wrocławiu zajmuje sie tym firma www.jakart.pl Tutaj są przykładowe zdjęcia http://www.jakart.pl/przyklady/mercedes.html |
Autor: | lubaz [ sob cze 13, 2009 5:15 pm ] |
Tytuł: | |
behemot pisze: Ja przymierzam się do montażu gazu w moim 280SE.
Jedyna rozsądna opcja to Landi Renzo III gen. z ciągłym wtryskiem gazu. jedyny minus to cena- 3500zł. (sama instalacja bez biornika kosztuje u dystrybutora 2000zł) We Wrocławiu zajmuje sie tym firma www.jakart.pl Tutaj są przykładowe zdjęcia http://www.jakart.pl/przyklady/mercedes.html Witam ! Ciekawe tylko gdzie ją znajdziesz ? ![]() Odradzam tą firmę- partacze na maxa. Wiem to z własnego doświadczenia i innych klientów. Pozdrawiam |
Autor: | BrunoGiamatti [ ndz cze 14, 2009 10:35 am ] |
Tytuł: | |
A nie myślał nikt nad zamontowaniem gaźnika zamiast KE ? .. Tak ostatnio z Waciakiem rozkminialiśmy taki zabieg. Myślę, że nie był by to wielki problem. |
Autor: | brych [ ndz cze 14, 2009 10:45 am ] |
Tytuł: | |
Z doświadczenia odradzam gaz do tych silników, jak założysz to po pewnym czasie bedziesz żałował ze wydałes na to pieniądze( ale życze, żeby na przekór się nie psuło ) ![]() |
Autor: | Wit [ ndz cze 14, 2009 11:24 am ] |
Tytuł: | |
Mam gazu w swoich obu MB 260SE i 300SEL i jest ok. Ostatnio regulowałem tylko po zmianie mieszanki z zimowej na letnią. |
Autor: | voytas [ ndz cze 14, 2009 10:42 pm ] |
Tytuł: | |
BrunoGiamatti pisze: A nie myślał nikt nad zamontowaniem gaźnika zamiast KE
Kiedyś założyłem podobny temat dotyczący gazowania M110. Też były rozważania nt gaźnika lub nawet BLOS-a bez gaźnika... |
Autor: | BrunoGiamatti [ ndz cze 14, 2009 11:05 pm ] |
Tytuł: | |
Ja latam na gaźniku i bardzo sobie chwalę ![]() Wit pisze: Mam gazu w swoich obu MB 260SE i 300SEL i jest ok. Ostatnio regulowałem tylko po zmianie mieszanki z zimowej na letnią.
No jak sie uprzeć to to chodzi - tak jak i u Janfocusa .. Ale trzeba odradzić gaz na KE .. dla zasady ![]() |
Autor: | Spychal [ pn cze 15, 2009 12:11 am ] |
Tytuł: | |
Nie chce wszczynac kolejnej pyskowki w ktorej polowa forum pojdzie, ze soba na kosy, ale "dla zasady", to taki sam argument jak "bo tak" - czyli zaden. Kolega pytal o aspekty techniczne - a te (przy odpowiednim podejsciu instalatora i uzytkownika) nie stoja na przeszkodzie. Instalacja o ktora sie dba, nie ma prawa robic problemow. No chyba, ze ktos ma zamiar realizowac stereotyp o smierdzacym gazem i serwisowanym drutem sztruclem... Pozdrawiam Pacyfistycznie ![]() |
Autor: | laudan [ pn cze 15, 2009 1:06 am ] |
Tytuł: | |
Spychal pisze: Nie chce wszczynac kolejnej pyskowki w ktorej polowa forum pojdzie, ze soba na kosy, ale "dla zasady", to taki sam argument jak "bo tak" - czyli zaden....
Setki razy bylo pisane dlaczego KJet nie lubi sie z gazem. Duze kolektory dolotowe, mechaniczny wtrysk zaprojektowany pod benzynke (czyli ciecz przeplywajaca przez rozdzielacz, zwezki itd), bardzo czuly na zmiane paliwa. Instalka 2 generacji, a wiec przydlawiony ostro dolot. Marne osiagi, silnik chodzi do 1 kichniecia, ktore sieje spustoszenie w ukladzie wteryskowym. Zanikajacy serwis ukladu KJet, jak sie pochwalisz ze masz gaz to nikt sie nie dotknie naprawy. Drogie czesci zamienne. Oczywiscie mozna, ale po co miec sporo gorsze osiagi przy sporym spalaniu gazu jesli mozna kupic cos nowszego na wtrysku elektrocznicznym zalozyc instalacje IV generacji i jezdzic bez problemow, utraty osiagow i duzego spalania. KJet jak dobrze dziala to sama przyjemnosc z jazdy, a gaz ja mocno ogranicza, wiec mozna sobie kupic klekota i jezdzi tanio, a bezawaryjnie. Tak wiem, cena gazu zacheca, ale wczesniej, czy pozniej proporcje sie zmienia jak to bywalo nie tak dawno jeszcze, a trzeba nakrecic 20-30 tys, aby instalka sie zwrocila, a jak kichnie to nastepne 20, aby zwrocila sie naprawa. Policz sam. Poszukaj na necie tematow, nie pali na benzynie, nierowno chodzi itd. |
Autor: | Spychal [ pn cze 15, 2009 9:15 am ] |
Tytuł: | |
No i tak to mozna rozmawiac. Ja o tym wszystkim co napisales czytalem setki razy, a kolega ktory zalozyl temat, tez juz ma pelny obraz, tego co NIE przemawia za gazem. Ja swoim przejechalem 20kkm w 9 miesięcy i jestem zadowolony. Do tego regularny serwis z upuszczaniem syfu z parownika i wymiana jego filterka. Przy okazji przeglad elementow ukladu zaplonowego. Powtarzam, nie jest to instalacja, ktora sie zaklada i zapomina o jej istnieniu - trzeba dogladac, ale sie da. Wybor nalezy do kolegi Maciejas |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |